Erik Andersson, Kristoffer Ajer brukar inte g att vrva direkt men blir sjukt bra, samma sak med Sondre Rossbach
Jag valde mellan Ajer och en regen frn det egna ungdomslaget nr Adu brt benet. Ett par ssonger senare r Ajer ordinarie i Aston Villa och den andre fick inte frlngt med Hllviken i lingonserierna.
Jag och polaren har brjat en save. Vi krde tidigare en p FM13 och den hll p s lnge att vi inte ens hann spela FM14. Fr se hur denna gr.
Valet fll p division 2 i Sverige med kravet att man bara fr nyttja spelare med svensk nationalitet, s vida de inte kommer ngon utlnning till sin egna akademi. Allts den automatiska ungdomsrekryteringen, att kpa in en 15-ring r inte tilltet.
Han har Ljungby och jag IFK stersund. Mrkte direkt att som lag i Norrland var det vldigt svrt att f in spelare p ln pga. den geografiska situationen. Enbart spelare frn Sundsvall och stersund ville g till mig medan polaren kunde lna in frn 5-6 klubbar.
Ssongen gick nd rtt bra fr oss, han slutade 2:a och jag 4:a. D var han tippad 5:a och jag 7:a. Dessvrre tappade jag mnga bra spelare s truppen r tunn. Dock fick jag mnga bra juniorer frn egna akademin men pga. den frsvagade truppen r jag i r tippad 11 s gissningsvis blir man inblandad i bottenstriden. Polaren siktar p uppflyttning.
Ekonomiskt gr det dock dligt. Bda gick back ungefr en miljon trots att man hll budgeten som styrelsen satt upp vilket r mycket fr en divison 2 klubb. Men det r vl s det r som liten frening i Sverige, fr hoppas att kommunen kan g in och sttta.
Generellt om FM15 s r frsta intrycket vldigt bra. Scoutingen knns mycket mer realistisk och gillar starkt att spelares potential inte r lika ltt att veta. Matchmotorn knns lite bttre, lite svrare att hlla spelare glada men ven det knns mer realistiskt n fregngare. Klart det uppstr konflikter i en grupp p 25 individer.
Lite drygt bara med skinnet men det r ju en vanesak. Kr ni standard-skinnet eller har ni bytt?
Finns division 2 frn brjan eller har du laddat ner ngot fr att f ytterligare divisioner? Lnka grna i s fall
Malm, 2017
Vunnit allsvenskan 4 gnger
Svenska supercupen 3 gnger
Svenska cupen 3 gnger
Kom tva i Europa League 2017
Senaste ssongernas pong i tabellen:
2014: 66 p
2015: 72 p
2016: 76 p
2017: 74 p i skrivande stund med 4 matcher kvar
Slda spelare fr..
2014: 20 miljoner
2015: 244 miljoner
2016: 98 miljoner
2017: 192 miljoner
Vrvade fr...:
2015: 68 miljoner
2016: 54 miljoner
2017: 139 miljoner
Omsatte 31 miljoner pund frra ssongen, 32 miljoner pund denna ssong.
Trupp:
Mv
Johan Dahlin
Frederik Ronnow
Robin Olsen
Frsvarare
Mattias Johansson
Anton Tinnerholm
Michael Almebck
Andreas Granqvist
Linus Wahlqvist
Filip Helander
Erik Johansson
Richardinho
Pierre Bengtsson
Mittflt
Mads Albaek
Albin Ekdal
Rasmus Lindgren
Jakob Johansson
Sebastian Eriksson
Sam Larsson
Erkan Zengin
Guillermo Molins
Viktor Elm
Celso Borges
Jiloan Hamad
Anfallare
Junior Moraes
Isaac Kiese Thelin
Tidigare har jag b.la haft John Guidetti (som sldes till Blackburn fr 14 miljoner pund. Anlnde gratis till oss)
Senast redigerad av WinstonO'Boogie 2015-02-25 kl. 21:13.
Malm, 2017
Vunnit allsvenskan 4 gnger
Svenska supercupen 3 gnger
Svenska cupen 3 gnger
Kom tva i Europa League 2017
Senaste ssongernas pong i tabellen:
2014: 66 p
2015: 72 p
2016: 76 p
2017: 74 p i skrivande stund med 4 matcher kvar
Slda spelare fr..
2015: 244 miljoner
2016: 98 miljoner
2017: 192 miljoner
Vrvade fr...:
2015: 68 miljoner
2016: 54 miljoner
2017: 139 miljoner
Omsatte 31 miljoner pund frra ssongen, 32 miljoner pund denna ssong.
Trupp:
Mv
Johan Dahlin
Frederik Ronnow
Robin Olsen
Frsvarare
Mattias Johansson
Anton Tinnerholm
Michael Almebck
Andreas Granqvist
Linus Wahlqvist
Filip Helander
Erik Johansson
Richardinho
Pierre Bengtsson
Mittflt
Mads Albaek
Albin Ekdal
Rasmus Lindgren
Jakob Johansson
Sebastian Eriksson
Sam Larsson
Erkan Zengin
Guillermo Molins
Viktor Elm
Celso Borges
Jiloan Hamad
Anfallare
Junior Moraes
Isaac Kiese Thelin
Tidigare har jag b.la haft John Guidetti (som sldes till Blackburn fr 14 miljoner pund. Anlnde gratis till oss)
Inget fusk i editorn? Att f Ekdal till Sverige s tidigt, utan riktiga resultat i CL... Han brukar vilja g till storklubbar. Men kul trupp, hur ser en toppad startelva ut?
Inget fusk i editorn? Att f Ekdal till Sverige s tidigt, utan riktiga resultat i CL... Han brukar vilja g till storklubbar. Men kul trupp, hur ser en toppad startelva ut?
Nepp, inget fusk. Blev ocks lite frvnad ver Ekdal men hade ganska bra stllt ekonomiskt samt ntt gruppspel i CL tv gnger (om jag inte minns fel) s.
Rnnw
Johansson Helander Wahlqvist Bengtsson
Zengin Ekdal Albaek Larsson
Moraes Borges
Omkring 8-9 av mina spelare r svenska landslagsmn. Wahlqvist r sveriges bsta mittback.
Hade Guidetti som bekant tidigare och han spelade drygt 50-60 matcher och hade ett mlsnitt p 40-45 ml.
Nepp, inget fusk. Blev ocks lite frvnad ver Ekdal men hade ganska bra stllt ekonomiskt samt ntt gruppspel i CL tv gnger (om jag inte minns fel) s.
Rnnw
Johansson Helander Wahlqvist Bengtsson
Zengin Ekdal Albaek Larsson
Moraes Borges
Omkring 8-9 av mina spelare r svenska landslagsmn. Wahlqvist r sveriges bsta mittback.
Hade Guidetti som bekant tidigare och han spelade drygt 50-60 matcher och hade ett mlsnitt p 40-45 ml.
Hur gr du med lnerna? Jag snlar sjlv som fan i ett frsk att vxa i lite mer verklighetstrogen takt, halvvgs in p 2018 ligger min bst betalda spelare p knappa 400k kr p/m trots att jag kan erbjuda en bit ver en miljon, jag har heller inte betalat mer n 10 miljoner i vergngssumma fr ngon spelare.
Hur gr du med lnerna? Jag snlar sjlv som fan i ett frsk att vxa i lite mer verklighetstrogen takt, halvvgs in p 2018 ligger min bst betalda spelare p knappa 400k kr p/m trots att jag kan erbjuda en bit ver en miljon, jag har heller inte betalat mer n 10 miljoner i vergngssumma fr ngon spelare.
S gr jag ocks, kr spelare ut-spelare in strategi och slnger aldrig stora summor pengar p spelare. Helst finns ersttare redan i truppen
r det ngon snll person som kan bertta om det gr att ndra till dolda vrden? Jag har spelat en hel ssong nstan nr jag kom p att ngot inte stmde
Det kanske inte funkar mitt i en ssong?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!