2014-07-17, 01:42
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Även jag är intresserad av detta. Jag är tyvärr ganska säker på att delete-knappen har gått varm hos antagonisterna sedan självmordet uppdagades, så några konkreta bevis kan nog vara svårt att hitta utan en polisanmälan. Men exempel från en nära vän skulle vara mycket klargörande. Kan indicierna som finns vara skäl nog för en polisanmälan?
Har diskussionen någonsin tidigare dött så tidigt på dagen i denna tråd? Nå vad säger ni? det finns lagar som behandlar mobbning...
Citera
2014-07-17, 07:43
Medlem
Citat:
Har diskussionen någonsin tidigare dött så tidigt på dagen i denna tråd? Nå vad säger ni? det finns lagar som behandlar mobbning...

De få här som tycker att Lucas plågoandar ska slippa stå till svars och vill fortsätta mörka kanske har insett att de har fel....?
Knappast va!?

Vad skulle brottet vara isåfall? Förtal? Ofredande? Förolämpning?
Finns ju ingen målsägande kvar, tyvärr, så någon annan får ju driva åtalet isåfall.

Hoppas att de iallafall sover jävligt illa och plågas av dåligt samvete.
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-07-17 kl. 07:46.
Citera
2014-07-17, 08:29
Bannlyst
Citat:

Knip käft din jävla transfobiska mansgris! Att inte göra något är att vara respektfull! Det har ju feminister förklarat i sida efter sida efter sida.... Nevermind logic son!
Citera
2014-07-17, 08:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Hörru Ali Baba - hur kan du skriva som du gör i ditt inlägg, du är alltså mycket väl medveten om det skit som Lucas fick ta emot från sina sk feministvänner!! ändå sitter du i tråden o försvarar förövarna samtidigt som du överöser oss andra med negativa omdömen - vi andra som tycker att det som Lucas fick uppleva är klar orättvist o oacceptabelt för att komma från feminister som anser sig leva efter ledstjärnor såsom demokrati, rättvisa, respekt. Nu lyser de med sin frånvaro o lägger locket på över hela händelsen - mycket tragiskt o väldigt småaktigt gjort!
DU- inte jag - anser med andra ord att Lucas resonemang i det Facebook-inlägget antyder att han hade pedofila tendenser eller pedofilläggning eftersom du försöker dra den slutsatsen.

Jag lyfte inlägget för att visa på att Lucas var provokativ i sin debattstil på nätet och att det, precis som någon av hans vänner skrev, kunde väcka reaktioner.

Man lägger inte en inlägg på ett nätverk mot pedofiler där man vill väcka acceptans för deras känslor om man inte vill provocera helt enkelt.
Citera
2014-07-17, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
DU- inte jag - anser med andra ord att Lucas resonemang i det Facebook-inlägget antyder att han hade pedofila tendenser eller pedofilläggning eftersom du försöker dra den slutsatsen.

Nej det var du och ingen annan som drog upp hela pedofilgrejen och började insinuera att Lucas var pedofil så snacka inte skit, kommer du inte ihåg vad du skriver så får jag väl kopiera in det igen:

Citat:
Om man är så naiv så man går ut med försvarstal för pedofiler och vurmar för deras rätt osv, så får man nog räkna med att hamna i skottgluggen för ganska kraftig kritik ändå.

"Försvarstal" "vurmar"
Du får seriöst sluta projicera saker du gjort bort dig med brutalt på andra, det är bara pinsamt och alla som är läskunniga ser igenom det.
Citera
2014-07-17, 09:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej det var du och ingen annan som drog upp hela pedofilgrejen och började insinuera att Lucas var pedofil så snacka inte skit, kommer du inte ihåg vad du skriver så får jag väl kopiera in det igen:
Jag har inte sagt något annat än att det var jag som tog upp inlägget från Facebooks gruppen Nätverken mot pedofiler.

Det är Lucas egna ord och egna val som jag utgått från och citerat.

Citat:
"Försvarstal" "vurmar"
Du får seriöst sluta projicera saker du gjort bort dig med brutalt på andra, det är bara pinsamt och alla som är läskunniga ser igenom det.
Du vår seriöst sluta projicera dina fördomar på mig. Ja, det hen lägger in där är ett försvarstal för pedofilers rätt att vara pedofiler - men inte att begå övergrepp - utan att vara det de är.

Det är pinsamt att läskunnigheten hos dig och somliga andra är så låg -- eller kanske mer exakt att viljan att vantolka är så hög.
Senast redigerad av micro113 2014-07-17 kl. 09:46.
Citera
2014-07-17, 09:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Knip käft din jävla transfobiska mansgris! Att inte göra något är att vara respektfull! Det har ju feminister förklarat i sida efter sida efter sida.... Nevermind logic son!
Att ge tusan i att gå rakt emot det Lucas själv ville är att ha respekt.

Det du och andra i tråden gjort är att använda Lucas som slagträ i er anti-feministiska kampanj - inget annat.
Sen får du spela hur missförstådd du vill - det är bara patetiskt.
Citera
2014-07-17, 09:40
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sagt något annat än att det var jag som tog upp inlägget från Facebooks gruppen Nätverken mot pedofiler.

Det är Lucas egna ord och egna val som jag utgått från och citerat.

Du vår seriöst sluta projicera dina fördomar på mig. Ja, det han lägger in där är ett försvarstal för pedofilers rätt att vara pedofiler - men inte att begå övergrepp - utan att vara det de är.

Det är pinsamt att läskunnigheten hos dig och somliga andra är så låg -- eller kanske mer exakt att viljan att vantolka är så hög.

Ditt inlägg är inte skrivet på något sätt för "förklara" vad Lukas menade utan för att insinuera att han är en dålig typ. Det kan som sagt alla se.
Citera
2014-07-17, 09:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag har forsokt fa ex. pa just vad som blivit skrivet till Lucas.
Eftersom ni verkar ha pratat och umgatts sa kanske du vet mer. Skulle du kunna ge ex. pa vad Lucas fick sig tillskrivet ?
Jag kan ge exempel på hur hen kände efter artikeln om sin uteslutning ur Femen:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Alltså jag har funderat så sjukt mycket om Metro-artikeln om mig. Jag har undrat om det bara låter som att jag är en vit kränkt man som ->

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
-> blir ledsen för att han inte får vara med. Men jag hoppas att det ändå framgår att det inte var så jag ville framställa situationen. ->
https://twitter.com/lucashertzman/status/459413696935362561

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Jag förstår inte varför jag lyssnade på de som fick mig att radera mycket av min FEMEN-historik från internet. Jag kan ju inte skämmas ->
https://twitter.com/lucashertzman/status/472835731808067584

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
-> för att jag har varit HBTQ- och kvinnorättsaktivist. Jag vet bäst själv vad jag står för och inte.
https://twitter.com/lucashertzman/status/472835743283707905

Jag kan tänka mig att uttalanden likt det detta väckte reaktioner hos en del individer:

Lucas Hertzman @lucashertzman · 18 maj
Alltså om ni säger "vit kränkt man" till allt och alla precis hela tiden så förlorar uttrycket verkligen sin styrka.
https://twitter.com/lucashertzman/status/468012379893420032

Givet kommentarerna under det här tror jag man kan ana vilken twitter-diskussion som är på tapeten:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Vissa feminister på Twitter har en riktigt stark tendens att aktivt leta fel i vad andra feminister gör. Hjälper det verkligen kampen?
https://twitter.com/lucashertzman/status/468046361389445121

I det här får twittret ges en hint om att man vänder sig mot hens sätt att skämta, (har man följt en del diskussioner så vet man att skämt som kan uppfattas som sexistiska eller handlar om kvinnor inte uppskattas direkt i somliga kretsar - officiellt i alla fall)

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Jag förstår inte det här med att vissa tycker att en måste vara död inombords bara för att en är feminist. Det är väl självklart att ->
https://twitter.com/lucashertzman/status/472487243081601025

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
-> en feminist ska kunna skämta om sig själv och sin ideologi. En kan inte ta sig igenom livet framgångsrikt utan att kunna ha självdistans.
https://twitter.com/lucashertzman/status/472487269799317505

Läser man Lucas twitter så ser man att det hen talar om är individer som ger sig på hen - och som hen vänder sig mot.
Feminismen släpper hen inte och också efter avhoppet från FU så deklarerar hen att hen kommer lägga sin röst på F!.
Hens förankring i feminismen är således intakt hela vägen.

Här ges en bild av hur det låtit kring Lucas på twitter:

de kallar mig Sirpan
‏@siirilarsen
Kära Twitter, jag som faktiskt känner @lucashertzman vill ba säga att hen är den mest feministiska person jag känner och ej rastist/sexist
https://twitter.com/siirilarsen/status/470235144188858368

Går man igenom twitterflödet så får man uppfattningen att den mesta hetsen nog förekommit på andra twitter-konton och inte Lucas eget.
Detta då Lucas egna kommentarer annars borde ha legat kvar även om andra raderat sina.
Senast redigerad av micro113 2014-07-17 kl. 09:45.
Citera
2014-07-17, 09:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ditt inlägg är inte skrivet på något sätt för "förklara" vad Lukas menade utan för att insinuera att han är en dålig typ. Det kan som sagt alla se.
Nej, korrekt - jag är inte ute efter att förklara vad Lucas menar. Jag gav ett exempel på att hen i sina debatter på internet kunde vara provokativ - och därmed bör ha räknat med motstånd från andra.
Senast redigerad av micro113 2014-07-17 kl. 09:45.
Citera
2014-07-17, 09:49
Bannlyst
Citat:
Nej, korrekt - jag är inte ute efter att förklara vad Lucas menar. Jag gav ett exempel på att hen i sina debatter på internet kunde vara provokativ - och därmed bör ha räknat med motstånd från andra.

Nej du försökte insinuera att han var en skum och dålig typ. Så enkelt är det. Dina inlägg står liksom kvar så det finns inget för dig att försöka förneka här.
Citera
2014-07-17, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej du försökte insinuera att han var en skum och dålig typ. Så enkelt är det. Dina inlägg står liksom kvar så det finns inget för dig att försöka förneka här.
Ja, mina inlägg står kvar så jag föreslår att du går tillbaka och läser dem.

Jag har - till skillnad från dig - inget behov av att förneka någonting eftersom jag inte - som du - använd Lucas i egna syften i strid mot det hen stod för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in