2014-07-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte sagt något annat än att det var jag som tog upp inlägget från Facebooks gruppen Nätverken mot pedofiler.

Har du belägg för att UF och "etablerade feminister" är aktiva pedofil-hatare? (Kan jag i och för sig föreställa mig.) Varför är det plötsligt topic med pedofili kopplat till Lucas? Vem är skyldig till det?
Citera
2014-07-17, 10:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Har diskussionen någonsin tidigare dött så tidigt på dagen i denna tråd? Nå vad säger ni? det finns lagar som behandlar mobbning...
Nej, indicier av det slaget utan något som backar upp vad andra faktiskt gjort är inte nog för att en utredning skall startas.

Polisanmälan?
Du får ju polisanmäla om någon glömt att spola din toalett om det är så. Det är däremot skilt ifrån att polisanmälan leder till något annat än papperskorgen.

Dessutom är de enda som kan väcka talan - anmälan - i ett fall som det här Lucas anhöriga - inte en flashback mobb.

5 §/Träder i kraft I:2014-07-01/ Brott som avses i 1–3 §§ får inte åtalas av någon annan än målsäganden. Om brottet riktar sig mot någon som är under arton år eller om i annat fall målsäganden anger brottet till åtal, får dock åklagaren väcka åtal om detta anses påkallat från allmän synpunkt och åtalet avser
1. förtal och grovt förtal,
2. förolämpning mot någon i eller för hans eller hennes myndighetsutövning,
3. förolämpning mot någon med anspelning på hans eller hennes ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung eller trosbekännelse, eller
4. förolämpning mot någon med anspelning på hans eller hennes sexuella läggning.

Har förtal riktats mot en avliden, får åtal väckas av den avlidnes efterlevande make, bröstarvinge, förälder eller syskon och, om åtal av särskilda skäl anses påkallat från allmän synpunkt, av åklagare.
Citera
2014-07-17, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ja, mina inlägg står kvar så jag föreslår att du går tillbaka och läser dem.

Jag har - till skillnad från dig - inget behov av att förneka någonting eftersom jag inte - som du - använd Lucas i egna syften i strid mot det hen stod för.

Du menar förutom när du insinuerade att hen var pedofil, lögnare och allt annat ni nu bara hittade på? Vilket är ditt syfte med att svartmåla hen isåfall? Din efterhandskonstruktioner är ingen intresserad av.
Citera
2014-07-17, 10:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har du belägg för att UF och "etablerade feminister" är aktiva pedofil-hatare? (Kan jag i och för sig föreställa mig.) Varför är det plötsligt topic med pedofili kopplat till Lucas?
Jag har inte kopplat pedofili till Lucas. Det är du och övriga klanen som gör den kopplingen.

Jag talar om Lucas debatt-teknik och att hen valde att vara provokativ.
Senast redigerad av micro113 2014-07-17 kl. 10:08.
Citera
2014-07-17, 10:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du menar förutom när du insinuerade att hen var pedofil, lögnare och allt annat ni nu bara hittade på? Vilket är ditt syfte med att svartmåla hen isåfall? Din efterhandskonstruktioner är ingen intresserad av.
Jag har inte insinuerat att hen skulle vara pedofil. Den slutsatsen har du själv dragit utifrån dina fördomar när det gäller det länkade inlägget på facebook.

Återigen:
Hur kan man svartmåla Lucas genom att visa upp vad han stod för och hur han valde att föra fram sin åsikt?

Du förstår att det säger något om dig - inte om mig och inte om Lucas.

Edit:
Det är bara att läsa diskussionen i tråden så ser man att det inte handlar om någon "efterhandskonstruktion".

Du kan inte rättfärdiga ditt sätt att behandla hens eftermäle och vilja genom att försöka vända fokus till mig.
Alla som läser den här tråden kommer att se hur ni agerat.
Senast redigerad av micro113 2014-07-17 kl. 10:09.
Citera
2014-07-17, 10:07
Medlem
Citat:
Jag har inte kopplat pedofili till Lucas. Det är du och övriga klanen som gör den kopplingen.

Jag talar om Lucas debatt-teknik och att han valde att vara provokativ.

Har du belägg för att UF och "etablerade feminister" är aktiva pedofil-hatare? (Kan jag i och för sig föreställa mig.) Varför är det plötsligt topic med pedofili kopplat till Lucas? Vem är skyldig till det?
Citera
2014-07-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros

Varför vill du få det att låta som Lucas var pedofil?
Citera
2014-07-17, 10:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Det här är ovidkommande babbel och det inser du själv också.

Den som är skyldig till att försöka koppla pedofili till Lucas är DU själv och andra av dina medlöpare i tråden som väljer att tolka Lucas åsikter på det sättet.
Citera
2014-07-17, 10:12
Medlem
Citat:
Det här är ovidkommande babbel och det inser du själv också.

Den som är skyldig till att försöka koppla pedofili till Lucas är DU själv och andra av dina medlöpare i tråden som väljer att tolka Lucas åsikter på det sättet.
Citera
2014-07-17, 10:13
Bannlyst
Citat:
Jag har inte insinuerat att hen skulle vara pedofil. Den slutsatsen har du själv dragit utifrån dina fördomar när det gäller det länkade inlägget på facebook.

Återigen:
Hur kan man svartmåla Lucas genom att visa upp vad han stod för och hur han valde att föra fram sin åsikt?

Du förstår att det säger något om dig - inte om mig och inte om Lucas.

Edit:
Det är bara att läsa diskussionen i tråden så ser man att det inte handlar om någon "efterhandskonstruktion".

Du kan inte rättfärdiga ditt sätt att behandla hens eftermäle och vilja genom att försöka vända fokus till mig.
Alla som läser den här tråden kommer att se hur ni agerat.

Hahaha aja sno du min retorik rakt av om du vill.

Citat:
Om man är så naiv så man går ut med försvarstal för pedofiler och vurmar för deras rätt osv, så får man nog räkna med att hamna i skottgluggen för ganska kraftig kritik ändå.

Du var först med att snacka om pedofili i tråden och kopplingen till Lucas är det enbart du som gjort, det är verkligheten som alla kan läsa i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av nie

Du citera nog fel person hjärtat, det var micro som försökte göra den kopplingen.
Citera
2014-07-17, 10:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Givetvis eftersom Lucas sätt att debattera nu skall användas mot mig. Att de i samtidigt spottar på Lucas och det hen stod för bekymrar dem lika lite i det här som det gjort i tråden i övrigt.
Citera
2014-07-17, 10:19
Medlem
Citat:
Givetvis eftersom Lucas sätt att debattera nu skall användas mot mig. Att de i samtidigt spottar på Lucas och det hen stod för bekymrar dem lika lite i det här som det gjort i tråden i övrigt.

Ja vad jag förstod hade Lucas uttalat sig om pedofili.

Och då vill man missförstå och säga att Lucas är pedofil för att det är roligt att bråka.

Så ovärdigt av Burros att använda en död människa för att bråka lite på internet. Så jävla ovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in