2014-07-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Kvinnor näthatar ALDRIG, påstår du något annat är du en stor jävla mansgris. Har du inte läst tråden? Inte ens en feminist har någonsin näthatat, dom har ju tom i sin egna lilla värld varit "respektfulla" när dom vägrat tala om Lukas och inte tagit något ansvar utan bara konstant försök flytta fokus till allt annat än feminismen...

Det är klart att kvinnor kan näthata. Jag ville bara poängtera att feministiska kvinnor mobbar mer än män vilket också undersökningar på arbetsplatser visar.

"En studie från 2009 visar att kvinnliga chefer mobbar mer än manliga chefer. För kvinnor ökade risken för att bli mobbade med 100 procent med kvinnlig chef. För män ökade risken att bli mobbade med 80 procent med kvinnlig chef. Studien gjordes på beställning av Eurofond och inkluderade 21 000 respondenter"
Citera
2014-07-16, 10:32
Medlem
Micro till topic igen....please..

Lucas angående feminism ala femen:
– Utifrån det jag upplevt är det en sorts feminism som saknar jämställdhet. Det känns som att de driver en sorts könsapartheid och det är fler som håller med mig.

Lucas angående feminism ala FI:
- Vad är det för feminism vi har skapat där såna här påhopp är accepterade?
Citera
2014-07-16, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är klart att kvinnor kan näthata. Jag ville bara poängtera att feministiska kvinnor mobbar mer än män vilket också undersökningar på arbetsplatser visar.

"En studie från 2009 visar att kvinnliga chefer mobbar mer än manliga chefer. För kvinnor ökade risken för att bli mobbade med 100 procent med kvinnlig chef. För män ökade risken att bli mobbade med 80 procent med kvinnlig chef. Studien gjordes på beställning av Eurofond och inkluderade 21 000 respondenter"

Jo jag skulle bara skämta lite och att det förhåller sig som du skriver är ju rätt självklart för alla som lever i verkligheten men skulle försöka mig på att vara lite ironisk med tanke på hur feminister beter sig i tråden.
Citera
2014-07-16, 11:31
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Lucas fick uppleva o känna av den mörka tunga sidan av feminismen här i Sverige - det som också kom att kosta honom livet. Lucas kämpade för o trodde på jämställdhet som den viktigaste aspekten inom feminismen - inte alla feminister delar hans ståndpunkt.
Jag tycker att Lucas sammanfattade det hela mycket bra i sitt uttalande;

–" Utifrån det jag upplevt är det en sorts feminism som saknar jämställdhet. Det känns som att de driver en sorts könsapartheid och det är fler som håller med mig."
http://www.metro.se/nyheter/feministisk-protestrorelse-inte-for-alla/EVHmlr!iBmOQUBe3dxI/

Lucas uttalande syftar på Femen men ger förståelse för hur han såg på den feministiska rörelsen i stort.
Feminismen svek Lucas i egenskap av att han va en man.
Citera
2014-07-16, 11:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Lucas fick uppleva o känna av den mörka tunga sidan av feminismen här i Sverige - det som också kom att kosta honom livet. Lucas kämpade för o trodde på jämställdhet som den viktigaste aspekten inom feminismen - inte alla feminister delar hans ståndpunkt.

–" Utifrån det jag upplevt är det en sorts feminism som saknar jämställdhet. Det känns som att de driver en sorts könsapartheid och det är fler som håller med mig."
http://www.metro.se/nyheter/feministisk-protestrorelse-inte-for-alla/EVHmlr!iBmOQUBe3dxI/

Lucas uttalande syftar på Femen men ger förståelse för hur han såg på den feministiska rörelsen i stort.
Lucas uttalande syftade på Femen och inte på den feministiska rörelsen i stort ..

Jäkligt respektlöst att tillskriva hen en åsikt som hen i sin sista tweet på ämnet klart tar avstånd ifrån..

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904
Citera
2014-07-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har du själv ens brytt dig om att läsa dessa?

Det sista tweetet i den serien lyder:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
Fortsätt vara feminister. Jag blir så stolt över mänskligheten när jag ser personer som faktiskt vågar säga nej till patriarkatet. Älskar er

Citat:
Feminister kan också vara män ja, men feminism handlar inte om att driva frågor för cis-män.

Lucas själv var ju till exempel feminist:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/status/481546628781051904[/url]

Citat:
Jag tror inte Lucas alls skulle uppskatta att ni använder hans död i er "hata-feminist kampanj" ..

Det var inte vad han ville:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/st...46628781051904

Till och med i sitt sista inlägg så vänder han sig mot det ni anti-feminister står för.

Citat:
Lucas näst sista tweet - det sista på ämnet:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman

Ja-du är respektlös, precis som övriga i tråden som driver sin kampanj mot feminismen med Lucas som slagträ.

Citat:
Nej, ni i hycklardrevet struntar fullständigt i vad Lucas sa:

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman
https://twitter.com/lucashertzman/st...46628781051904

Vilka som eventuellt bidrog till Lucas beslut skiter ni i hycklardrevet fullständigt i - det ni är ute efter är helt enkelt att få köra ett drev mot feminismen och feminister helt osilat.
Det var inte var Lucas stod för eller ville.

Citat:
Lucas uttalande syftade på Femen och inte på den feministiska rörelsen i stort ..

Jäkligt respektlöst att tillskriva hen en åsikt som hen i sin sista tweet på ämnet klart tar avstånd ifrån..

Lucas Hertzman
‏@lucashertzman

Kan du kanske utveckla det här lite? Något om sekt-beteende?
Ge gärna ett exempel på vad Lucas skrev i sin näst sista tweet också.
Citera
2014-07-16, 11:57
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:

Som jag just skrev i mitt tidigare inlägg;

"Lucas uttalande syftar på Femen men ger förståelse för hur han såg på den feministiska rörelsen i stort.
Feminismen svek Lucas i egenskap av att han va en man. "

Respektlösheten står du för i denna tråd Micro - inte en enda tanke har du ägnat Lucas som person o det öde han gick till mötes, din agenda i denna tråd är bara att lyfta fram feminismen som alltigenom den goda ideologin. Du har inte förmåga att reflektera kring saken på ett konstruktivt sätt o med öppna ögon - du är förblindad av din inriktning här i tråden. Tragiskt, kan jag tycka.
Citera
2014-07-16, 12:00
Bannlyst
Citat:

Hemskt verkligen att läsa om någon som är så trogen sin ideologi och ändå bara får skit av sagda ideologi. Så synd med all Lukas missriktade energi, om män bara kunde förstå att dom aldrig kan vara feminister.

FEMEN verkar ju inte friska någonstans dessutom.
Citat:
Jag har även fått det uttryckt att jag skulle kunna bidra till ytterligare en ”mansskandal”.

Citera
2014-07-16, 12:04
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Men Micro - är du fortfarande i den här tråden o beter dig så respektlöst åt, utan tanke på vad Lucas anhöriga känner när du försöker rättfärdiga det som hänt o skydda förövarna?

Vad driver dig egentligen i denna tråd?

Det nedan citerade var ett direkt svar till ditt inlagg:

Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Läser igenom tråden lite och här vill jag bara säga att Micro är en av få som faktiskt beter sig respektfullt mot Lucas och anhöriga i den här tråden. Tack

Citat:
...
Respektlösheten står du för i denna tråd Micro - inte en enda tanke har du ägnat Lucas som person o det öde han gick till mötes, din agenda i denna tråd är bara att lyfta fram feminismen som alltigenom den goda ideologin. Du har inte förmåga att reflektera kring saken på ett konstruktivt sätt o med öppna ögon - du är förblindad av din inriktning här i tråden. Tragiskt, kan jag tycka.

Och trots att Lucas van, som ar den enda i traden som faktiskt kande L och vet hur han var, vad han tyckte mm, sagt sitt, sa fortsatter antifeministerna sitt race....
Senast redigerad av LadyMystica 2014-07-16 kl. 12:26.
Citera
2014-07-16, 12:25
Medlem
Ego-Legos avatar
Alltså, UF och "etablerade feminister" är tydligt omnämnda som drivkrafter bakom denna tragedi. Vad i hela friden håller Micro på med? Givetvis målar Lucas upp en bild av sig själv som driven feminist, han var ju det, det är inte där skon klämmer för någon annan än Micro & Co.

Han kämpade för jämställdhet, och såg hur det inte längre var välkommet bland andra feminister. Oavsett vad som var triggern för andra feminister att ge sig på honom så är det djupt vrickat och fel. De är nästan omöjligt för dem att nu slingra sig ur detta utan att framstå som enorma hycklare.

Detta kastar en skugga över den högtravande och skuldbeläggande retorik som har kommit att prägla feminism i Sverige. Detta skulle ju inte kunna hända? Feminismen som politisk rörelse i Sverige lämnade tyvärr sina ideologiska anspråk för att bli en tvättäkta fascistoid pöbel redan när de angrep jämställdisterna med mobbing och hot, och myntade begreppet "anti-feminister" för offentligheten med Breiviks illdåd som språngbräda, och sen gick ut i media och lipade över all mobbing och hot de själva får utstå.

Undra om den näst sista tweeten kan kasta ljus över frågan?
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-07-16 kl. 12:31.
Citera
2014-07-16, 12:31
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hemskt verkligen att läsa om någon som är så trogen sin ideologi och ändå bara får skit av sagda ideologi. Så synd med all Lukas missriktade energi, om män bara kunde förstå att dom aldrig kan vara feminister.

Ang. det fetade i din text Burros; det va nog också därför som näthatet tog så pass hårt på Lucas - han blev utsatt o ifrågasatt som person, av sina sk feministvänner.

Håller med dig! I den sorts feminism som uttalas i dagens läge, finns inget utrymme för männen på allvar.
Citera
2014-07-16, 12:40
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ang. det fetade i din text Burros; det va nog också därför som näthatet tog så pass hårt på Lucas - han blev utsatt o ifrågasatt som person, av sina sk feministvänner.

Håller med dig! I den sorts feminism som uttalas i dagens läge, finns inget utrymme för männen på allvar.

Vad var triggern för tjejerna som gav sig på honom? Hen själv har ju uttryckt att anklagelser om transfobi var missriktade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in