2014-07-07, 14:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skall jag ta ansvar för att andra mobbat någon?
Varför skall "feminister" ta ansvar för det andra enskilda kvinnor/feminister gjort?

Tar du ansvar för det andra män gör?

Tänk att quilt by association skall anses giltigt för kvinnor och feminister men är något ni gråter högt över om ni tror er kunna tolka något som helst i den riktningen när det gäller män.

Hyckleriet i ett nötskal.

Du och andra feminister kräver ju ofta att män ska ta ansvar för sådant andra män har begått, trots att man själv inte gjort något liknande. Varför ska inte samma gälla nu, speciellt när du själv ofta sprider näthat som det nu är frågan om.
Citera
2014-07-07, 14:09
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du och andra feminister kräver ju ofta att män ska ta ansvar för sådant andra män har begått, trots att man själv inte gjort något liknande. Varför ska inte samma gälla nu, speciellt när du själv ofta sprider näthat som det nu är frågan om.

Nu vill jag faktiskt att du visar mig ett inlagg dar jag kraver det. Sag inte du skall gora ytterligare en tradsanning a la Burros.

Nyfiken fraga blir ju da, eftersom du tycks sett det ofta, har du "tagit ditt ansvar" de gangerna ? Om inte, varfor ?
Citera
2014-07-07, 14:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vilken typ av näthat är det frågan om här?
Du får länka.

Eller vet du inte egentligen, utan bara spyr på i samma okunskap som vanligt?

Var har jag krävt att andra män skall ta ansvar för sådant som enskilda män begått?
Citera
2014-07-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ar detta ytterligare en tradsanning du forsoker gora ? Om inte sa ser du fanimig till att lanka till inlagg dar vi skall ha sagt detta. Ar du inte riktigt klok ?

Det är ju liksom det som har hänt nu i efterhand. Han är död och dessutom pedofilstämplad.

Det minsta man kan begära är något officiellt utbetalade. Känns vidrigt att man kan vara så ynkliga att efter den sjukt osmakliga händelse ska det stämplas på honom att han är pedofil. Det borde um ta med sin ursäkt till lucas, hans familj och alla dom vill ha ett uns förtroende för. Lukas åsikt att en pedofil inte är brottsling innan brott bör göras extremt tydlig, ser gärna att ni tar upp det inlägget och förklarar om det nu behövs men misstänker att det feltolkats med filit Man kan ju rädda det lite iaf, anser det inte vara rättvist att han ska tigas ihjäl och indirekt peddo-stämplas.
Citera
2014-07-07, 14:16
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Varför skall jag ta ansvar för att andra mobbat någon?
Varför skall "feminister" ta ansvar för det andra enskilda kvinnor/feminister gjort?

Tar du ansvar för det andra män gör?

Tänk att quilt by association skall anses giltigt för kvinnor och feminister men är något ni gråter högt över om ni tror er kunna tolka något som helst i den riktningen när det gäller män.

Hyckleriet i ett nötskal.

Hmmm...

Du missade tydligen Åsa Romsons tal i Almedalen.

Hur är det ens möjligt att du för denna argumentation?
Citera
2014-07-07, 14:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Det är ju liksom det som har hänt nu i efterhand. Han är död och dessutom pedofilstämplad.

Det minsta man kan begära är något officiellt utbetalade. Känns vidrigt att man kan vara så ynkliga att efter den sjukt osmakliga händelse ska det stämplas på honom att han är pedofil. Det borde um ta med sin ursäkt till lucas, hans familj och alla dom vill ha ett uns förtroende för. Lukas åsikt att en pedofil inte är brottsling innan brott bör göras extremt tydlig, ser gärna att ni tar upp det inlägget och förklarar om det nu behövs men misstänker att det feltolkats med filit Man kan ju rädda det lite iaf, anser det inte vara rättvist att han ska tigas ihjäl och indirekt peddo-stämplas.
Vem har stämplat honom som pedofil?

Att försöka förklara inlägget för människor som Burros och ManManne är knappast någon idé - de är ju uppenbarligen fast i sina egna fördomar och kan inte ens se och respektera att inlägget är något som Lucas själv valt, och att göra det provokativt på just den sidan var hens val - alltså något som hen sannolikt stod för också.
Citera
2014-07-07, 14:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hmmm...

Du missade tydligen Åsa Romsons tal i Almedalen.

Hur är det ens möjligt att du för denna argumentation?
Ja, jag missade större delen av talet där hon uttryckte att vi är människor och inte kön .. däremot har jag inte missat att somliga män på flashback fann det kränkande att räknas som människa i första hand.

Edit:
I övrigt har jag inte på något sätt varit inblandad i Åsa Romsons tal och behöver alltså inte vare stå upp för eller stå till svars för någonting hon kan tänkas ha sagt.
Senast redigerad av micro113 2014-07-07 kl. 14:21.
Citera
2014-07-07, 14:22
Medlem
Citat:
Vem har stämplat honom som pedofil?

Att försöka förklara inlägget för människor som Burros och ManManne är knappast någon idé - de är ju uppenbarligen fast i sina egna fördomar och kan inte ens se och respektera att inlägget är något som Lucas själv valt, och att göra det provokativt på just den sidan var hens val - alltså något som hen sannolikt stod för också.

De menar att Lucas valt att människor skall komma med näthat och mobbing med mera? Konstigt att du inte kan stänga av dig själv ibland.
Citera
2014-07-07, 14:26
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal

Vem har har pedofilstamplat Lucas ? Micro och jag har jag faktiskt patalat vi inderekt haller med Lucas i de asikter han framforde. Jag patalade att man far rakna med rejalt mothugg att skriva sadant pa en sadan grupp, det tycker jag ar ratt sjalvklart faktiskt. Finns fa saker som orsakar sa mycket kanslor som just pedofili.

Sedan tycker du att vi skall ta ansvar for vad som skrevs pa Nätverket Stoppa pedofilerna Facebook-sida for 1 ar sedan ? Det ar alltsa inte ens en feministisk grupp, sa tillvida du nu inte vill gora gallande att gruppen bestar av feminister enbart ?

Da maste ju detta vara valdigt upprorande enligt dig, for har utmalas ju Lucas ideologi/rorelse indirekt som rent tokiga, de utfor barnmisshandel och utsatter barn for pedofila inslag.

"Ja det är ju så jävla sinnessjukt att det bara är helt sanslöst att inte samhället ingriper och stoppar denna barnmisshandel. Dom sabbar ju dessa här barnen för resten av livet och allt bara för att föräldrarna är indoktrinerade idioter som gladeligen offrar sina barn för den feministiska kampen. Svårt att ens sortera ut vad som är värst här. Dom pedofila inslagen som alltid finns hos HBTQ liknande grejer likt denna eller den politiska indoktrineringen."

(FB) HBTQ-läger för 3åringar

Du har iaf medgett att visst hycklande finns har i traden till skillnad fran andra. Inlagget jag citerar tycker jag bekraftar det svart pa vitt faktiskt.
Citera
2014-07-07, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
De menar att Lucas valt att människor skall komma med näthat och mobbing med mera? Konstigt att du inte kan stänga av dig själv ibland.
Jag menar att hen valt att framföra sina åsikter på ett provokativt och ibland ironiserande sätt och att hen givetvis måste ha haft med i beräkningen (om hen inte var väldigt naiv) att det inte skulle tas emot vare sig med applåder eller stillatigande av alla andra.

Hen har väckt ilska hos somliga - exakt vad som sagts mellan hen och dessa vet vi i princip ingenting om - alltså tänker jag inte ens ta ställning till om det handlat om hård retorik eller faktisk mobbing/trakasserier.

Det som däremot framgår via hens egen aktivitet på nätet är att det inte handlar om en människa som blir påhoppad på grund av sitt kön, utan på grund av hur, i vilka forum och vilka ställningstaganden hen själv valt att göra.
Citera
2014-07-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sedan tycker du att vi skall ta ansvar for vad som skrevs pa Nätverket Stoppa pedofilerna Facebook-sida for 1 ar sedan ?

Att ta upp OT som skrevs för 1 år sedan bara för att rikta fokus mot Lucas som möjlig pedofil? Nejdå, det är inte alls ofint. Du och micro har underbara personligheter.
Citera
2014-07-07, 14:35
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att ta upp OT som skrevs för 1 år sedan bara för att rikta fokus mot Lucas som möjlig pedofil? Nejdå, det är inte alls ofint. Du och micro har underbara personligheter.

Sa det ar OT hur ? Du maste ju ha synnerligen problem med lasformaga om du lyckas fa detta till att vi malar ut Lucas som pedofil. Man borjar ju undra hur det star till hos dig, allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in