2014-06-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Jag tror inte på könsskillnader.
Våra hormoner skapar förändringar i det centrala nervsystemet redan när vi ligger i livmodern.

(FB) Ny forskning krossar teorin om könet som en social konstruktion
2014-06-29, 16:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Logikens och rationalitetens lagar kommer aldrig att ändras. Supremacy rules. Eller menar du att det skulle finnas någon som helst efterfrågan på kvinnliga oproduktiva feministloosers? Banka huvudet i betongväggen bäst du vill.

Inte så länge det sitter fornlämningar från stenåldern kvar, fångade i ologiska och gammalmodiga rationalitets skrubbar.
MEN.... till saken hör att de här fornminnena är på väg att bli just ett fornminne i våra HISTORIEBÖCKER.
Betongväggen du pratar om sitter i din skalle och blockerar all logik och intelligens.
Bollen rullar och kvinnan springer medan lagarna rationaliserar bort sig självt.
Nu är det SUPERWOMENS RULES som gäller och där finns det inga blodiga och galna lösningar på problemen.
2014-06-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Duktig feminism debattering här... notera hur h*n helt går runt ämnet för att förolämpa och håna.

Förolämpa och håna? Du menar att detta inte stämmer?

Skall man som grupp ta åt sig äran för vissa, ytterst sällan svenska, mäns framgångar, bara för att man råkar dela samma kromosomuppsättning, då får man stå till svars för det andra med.
2014-06-29, 16:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakmackan99
Hon är aningen speciell..minst sagt.

Det beror nog på att du kör 5:2 metoden och är full två dagar i veckan och har ångest resten av veckan.
Det beror väl inte på att du är en man eller vad du nu är?
Ja en speciell kvinna ja! Jag.
Jag är intelligent nog att förstå att mannen TROR sig vara bäst och som klamrar sig envist kvar i det gamla stenålderstänket och skriker i nutidsångest: Fram med klubban, nu är det krig, kärringen har slutat samla nötter och är ute efter mina nötter, hjälp!
2014-06-29, 16:18
Medlem
Orkos avatar
Kan passa på att tipsa om min tråd "Vad har kvinnor skapat?" som behandlar samma ämne. Kvinnor är som många nämnt bättre på många saker. Kvinnor är intresserade av det sociala spelet, de är mer omhändertagande och empatiska. Män har å andra sidan en större nyfikenhet på världen som omger oss, hur den fungerar och varför. Båda könen, precis som alla andra djurarter på planeten, kompletterar varandra med sina olika intressen och drivkrafter. Två individer (en hane och en hona) som har olika specialiteter som samarbetar är en lyckad genetisk strategi för att säkra avkommans överlevnad. Till och med bland homosexuella återupprepas detta mönster där den ena parten ofta är mer feminin medan den andra är mer "macho".

(FB) Vad har kvinnor skapat?
2014-06-29, 16:20
Medlem
AustraliaBrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det sägs då att kvinnans list och tankeförmåga minsann är mins lika bra som männens. När jag då kollar efter eliten som spelar schack ser jag att det inte finns bland de 200 främsta av världens schackspelare. Det har historiskt sett även sett us så här. Det är säkert så att färre kvinnor än män spelar schack, men någon gång borde ju en kvinna kunna slå sig fram. Är vi män bäst på allt?
Ja, exemplet rörande schack går att ses utifrån ett annat perspektiv; kvinnor är bättre än män i den aspekten att de inte blir helt besatta och spenderar sin största tid till trivialiteter såsom just schack.
2014-06-29, 16:20
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Förolämpa och håna? Du menar att detta inte stämmer?

Skall man som grupp ta åt sig äran för vissa, ytterst sällan svenska, mäns framgångar, bara för att man råkar dela samma kromosomuppsättning, då får man stå till svars för det andra med.

Skit samma om det stämmer, det spelar ingen roll om män är ansvariga för allt OMde också är bättre på allt.

om jag säger att duvor flyger bra, ska du kontra med att dom skiter mycket?

diskutera varför män INTE är bättre på allt... eller så säger du att män är bra på för mycket, även många dåliga saker.

Jävla huligandiskussioner det blir med feminister och AFA
2014-06-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AustraliaBrazil
Ja, exemplet rörande schack går att ses utifrån ett annat perspektiv; kvinnor är bättre än män i den aspekten att de inte blir helt besatta och spenderar sin största tid till trivialiteter såsom just schack.

Jag antar att du även väljer att kalla matematik och fysik för trivialiteter...
2014-06-29, 16:24
Medlem
Idag får 85% av alla kvinnor någon gång under sitt liv barn. Motsvarande siffra för män ligger 8-9% lägre. Rimligt att anta att detta förhållande har funnits sedan mycket lång tid tillbaka då kvinnan är det kön som sedan länge haft den sexuella makten. Det evolutionära trycket är starkare på män jämfört med kvinnor. Oavsett vilka egenskaper som det selekteras för. Ackumuleringseffekten går inte att förneka.
2014-06-29, 16:25
Medlem
Librarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Krig, mord, misshandel, rån, syraattacker, huliganvåld, terrorism, pedofili, självmord, alkoholmissbruk, våldtäkter, ekonomisk brottslighet, trafikolyckor, arbetsplatsolyckor, miljöförstöring, utpressning.. ja, vad skall jag säga. Du har rätt. Ni är framgångsrika på många plan.

Så män är till och med bättre på att vara dåliga?
2014-06-29, 16:31
Medlem
Librarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Kvinnor är bättre på att vårda och ta hand om barn. Kvinnor har en multitaskförmåga och är väldigt bra på att läsa av känslor och behov hos andra människor.
Män har stora brister när det kommer till allt det där. Kvinnor utgör en väldigt viktig grundsten i samhället, och då bortser jag från att de föder barn...

Nu har jag dock inte studien framför mig, men det har gjorts studier som visar att kvinnan inte alls är bättre på multitasking. När man multitaskar (män som kvinnor) så gör man flera saker samtidigt mindre bra, medan om man gör en sak i taget så görs den saken helt enkelt bättre.
2014-06-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Skit samma om det stämmer, det spelar ingen roll om män är ansvariga för allt OMde också är bättre på allt.

om jag säger att duvor flyger bra, ska du kontra med att dom skiter mycket?

diskutera varför män INTE är bättre på allt... eller så säger du att män är bra på för mycket, även många dåliga saker.

Jävla huligandiskussioner det blir med feminister och AFA

Jag har högre medellön, högre IQ och bättre VO2-max än den medelsvenske mannen så nej, jag känner inte att "män" är bättre på allt. Skulle tro att de som vill åka snålskjuts på andra mäns framsteg är just sådan som jag skulle dra förbi både fysiskt, intellektuellt och lönemässigt haha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in