2005-08-25, 23:40
Medlem
Tanners avatar
Jag har inte den diagnosen....men så har jag ju inte tagit något riktigt test heller. Bara det där testet som länkades till i psykologi forumet...och där fick jag rätt höga poäng. Och jag kan ju lugnt säga att jag känner igen mig i det mesta (allt...?) som skrivs om aspergers...

Iaf....sexlusten är då hos mig lika stark som jag tror den är hos de flesta 19- åriga killar. Sen däremot är jag ingen höjdare på att ragga...och rätt kass på att tolka när folk stöter på mig. Det brukar komma halvt som en shock när en tjej kysser mig, då jag aldrig sett det komma i förväg... Så på så vis är jag nog rätt klumpig...

Men, men....iaf....det som skulle funka klart bäst på mig är klara initiativ. Jag kan som sagt inte tyda subtila sådana, och jag är helt värdelös på att själv ta initiativ. Jag hoppas det finns fler tjejer som dig.....skulle ju göra mitt liv så mycket enklare....
Citera
2005-08-26, 00:27
Medlem
urughos avatar
Jag blev utredd för damp/adhd då jag var liten, men jag fick aldrig någon diagnos. Men jag har nog precis samma sexualitet som någon annan! Tror nog inte dom som har aspberger har det heller, däremot kanske dom med autism?

btw: Vet om en snubbe som har diagnosen Aspbergers syndrom, och han är fan i mig en av dom kåtaste personer jag träffat!!
Citera
2005-08-26, 01:16
Medlem
hårdkårs avatar
Kan bara instämma i det Tanner skrev. Så sant även för min del. Jag behöver en tjej som tar initiativ men inte gå för hårt fram, då jag blir helt ställd.

Urugho han du känner till kanske ha sex som sitt special intresse område.
Citera
2005-08-26, 09:44
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår

Urugho han du känner till kanske ha sex som sitt special intresse område.

Ja tamefan! Porr, tv- spel och vanlig film är nog hans intressen!
Citera
2005-08-26, 11:18
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Aeh, jobbigt att inte kunna vara subtil.
Han fungerar helt klart normalt. Hörde från en tjej i klassen att han en gång fått vredesutbrott och dunkat huvudet i väggen (vilket tydligen är vanligt). Han är intressant på så vis att han är småelak men ändå trevlig - mot mig i alla fall. Språkligt begåvad, påläst och så vidare. Anledningen till att jag undrar över själva sex-delen är att han svarade någonting i stil med att jag aldrig någonsin behöver tänka på sådant då det gäller honom, som följd på att jag avslutade en mening i stil med 'och nej, det där var inte en invit'.

Aspbergers är inte elaka när de säger elaka saker. De har svårt att veta vad som är passande och inte passande att säga. De är exvis inte alls politiskt korrekta. Aspbergers brukar inte heller ljuga. Så du kan vara lugn, han menade bokstavligen inte något elakt när han var småelak.
Citera
2005-08-26, 11:21
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR

Naej. Men jag har hört att människor med asperger inte gillar beröring särskilt mycket.

Du måste deklarera varför du rör honom annars tror han du är defekt på något vis eftersom du agerar annorlunda än andra människor. Säg att du ska visa något massagetrick eller något sådant, aspbergers reagerar på beröring på samma sätt som andra människor.
Citera
2005-08-26, 11:23
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Beror på.

Vi kan ha många intressen, 5 eller 2 eller 1, men de är alla starka.
Vidare kan dessa förändras genom livet och vad som var intressant igår behöver inte vara intressant idag.

Aspbergers kan också bli besatta av ett visst ämnesområde under en tid och slurpa i sig all information de hittar om det tills de till slut tröttnar. Leonardo Da Vinci bar sig visst åt på det viset.
Citera
2005-08-26, 11:25
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livrädd med stil
Jag gick i gymnasiet med en snubbe som hade Aspbergers. Hade hävdade bestämt att han var asexuell dvs han hade inga preferenser och hade heller inte sex. Om detta berodde på denna specifika åkomma eller om han bara inte var som alla andra vet jag inte.
Det enda han gick igång på var varmvatten sa han själv. Han sa att han älskade (?) stå i duschen jättelänge. Mer ville jag inte veta.

Det du hörde var en lögn ihopsatt av en Aspbergers. Han ville inte berätta sina preferenser för dig eftersom han inte litade på dig men han kände sig tvungen att svara.
Citera
2005-08-26, 12:21
Medlem
Jomazis avatar
Jag hade i princip AS diagnosen klar när jag backade ur*, så jag antar att jag också är en "aspie".

Beröring är obehagligt då jag är känslig som fasen för det. Det är är dock en annan sak om det är en attraktiv kvinna och det är uppenbart vad hon vill, då kan man "ge sig hän" och koncentrera sig på känslan istället för att stelna som man annars tenderar göra.

*Jag kom på att det sannolikt suger att ha en neuropsykiatrisk diagnos i bagaget. Och förresten så är det alla andra som är defekta, speciellt de som inte kan annat än att prata i telefon
Citera
2005-08-26, 14:34
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Aspbergers är inte elaka när de säger elaka saker. De har svårt att veta vad som är passande och inte passande att säga. De är exvis inte alls politiskt korrekta. Aspbergers brukar inte heller ljuga. Så du kan vara lugn, han menade bokstavligen inte något elakt när han var småelak.
Han är inte elak mot mig, så jag oroar mig inte det minsta. Han är väldigt trevlig mot mig. Öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du måste deklarera varför du rör honom annars tror han du är defekt på något vis eftersom du agerar annorlunda än andra människor. Säg att du ska visa något massagetrick eller något sådant, aspbergers reagerar på beröring på samma sätt som andra människor.
Fint uttryckt. "Hon är nog defekt :/". Haha.

För övrigt: fyfan vad sexig han är.
(Hoppas dock att han inte finns på fb ^^)
Citera
2005-08-26, 20:48
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
*Jag kom på att det sannolikt suger att ha en neuropsykiatrisk diagnos i bagaget. Och förresten så är det alla andra som är defekta, speciellt de som inte kan annat än att prata i telefon

Hehe jag känner igen det där. En vanlig svenne är för en aspberger som en hetlevrad skränig blatte är för en vanlig svenne, dvs han har starka drag av talande apa. Sett ur en aspbergers synpunkt kan de flesta människor inte tänka. Men kom ihåg - aspbergers kan förstå andra aspbergers - så hade Sverige haft en majoritet av sådana, så hade "normala" människor fått diagnosen "neurologiskt avvikande".

Här är en intressant sida : http://www.rdos.net/eng/asperger.htm

Teorin där är att aspbergers egentligen är fullt normala - sett ur en neanderthalares synvinkel.
Citera
2005-08-26, 20:51
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengts_ grabb
træffade en tjej med asbergers en gång och hon var hur lætt som helst att få på kroken. Men desto svårare att bli av med sen. Ræckte man flirtade lite med henne så inbillade hon sig att vi ælskade varann, skulle flytta ihop och skaffa barn. helt otroligt! snacka om att missførstå hehe Efter sexet nær jag inte ville vara med henne mer blev hon helt jævla cp! Hon sa att lovat henne føhållande och grejer.. tjejen har fortfarande ingen kille kan tillæggas och jag tvivlar starkt på att hon nånsin får en. Jag har sagt till henne att hon ser grymt bra ut men killar blir skraja av hennes stil. hon tycker synd om sig sjælv hela tiden och pratar som om barn och førhållande ær ræddningen på allt i hennes liv..

Du sade väl till henne att du älskade henne och hon var sexigast i världen osv. En vanlig tjej fattar instinktivt att du ljuger utav bara helvete för att få sätta på henne men en aspbergertjej tar dig bokstavligen på orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in