2005-08-25, 18:02
Medlem
colds avatar
Patienter med Aspergers syndrom har oftast bara ETT intresse. Detta intresse ägnar sig personen extremt mycket åt, och personen kan vara bäldigt begåvad när det gäller ämnet. Dock är inte känslolivet som det ska, de saknar inte empati men har svårt att känna känslor, de har svårare för att bli kära.

Men de saknar inte den sexuella förmågan. Tvärtom, så är dessa grabbar lika hårdknullande som vem som helst..
Citera
2005-08-25, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Patienter med Aspergers syndrom har oftast bara ETT intresse. Detta intresse ägnar sig personen extremt mycket åt, och personen kan vara bäldigt begåvad när det gäller ämnet. Dock är inte känslolivet som det ska, de saknar inte empati men har svårt att känna känslor, de har svårare för att bli kära.

Men de saknar inte den sexuella förmågan. Tvärtom, så är dessa grabbar lika hårdknullande som vem som helst..

som jag förstått det så kräver inte CharlieR några känslor, utan bara stock, eller stämmer inte det Charlie pånken?
Citera
2005-08-25, 18:46
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnan
som jag förstått det så kräver inte CharlieR några känslor, utan bara stock, eller stämmer inte det Charlie pånken?
Ungefär så.
Citera
2005-08-25, 18:47
Medlem
colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ungefär så.

jag fick just aspergers... hjälp!
Citera
2005-08-25, 19:10
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Naej. Men jag har hört att människor med asperger inte gillar beröring särskilt mycket.

Beror på.
Vi kan ha ganska udda preferenser om vad som är positiv och negativ beröring, det beror helt från fall till fall.
Vad som dock är ganska gemensamt är att vi ogillar beröring vi inte förstår, så undvik alla sånna förslag som framkommit, det kommer att gå åt helvete.

Citat:
Patienter med Aspergers syndrom har oftast bara ETT intresse.

Fel.
Vi kan ha många intressen, 5 eller 2 eller 1, men de är alla starka.
Vidare kan dessa förändras genom livet och vad som var intressant igår behöver inte vara intressant idag.
Citera
2005-08-25, 19:29
Medlem
Kojaks avatar
Det hade varit en roligare tråd om Rubriken var "HUR" de har sex.
Citera
2005-08-25, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ungefär så.

Precis, så använd din "Kvinnliga" sida, om det är nått ni kan är det förföra oss män, så vad är det svåra i det hela?
Citera
2005-08-25, 22:45
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Frågan lyder som rubriken.

Eventuell följdfråga: hur förför man någon med aspergers?

Och varför i hela friden skulle aspbergers personer inte vara sexintressrade?!
du ha inte blandat ihop det med autism? Att antyda att aspbergare inte skulle va intresserad av sex är som att påstå att damp/adhd barn inte heller skulle va intresserade av det!
Citera
2005-08-25, 23:03
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Och varför i hela friden skulle aspbergers personer inte vara sexintressrade?!
du ha inte blandat ihop det med autism? Att antyda att aspbergare inte skulle va intresserad av sex är som att påstå att damp/adhd barn inte heller skulle va intresserade av det!
Asperger är en mild form av autism.
Citera
2005-08-25, 23:09
Medlem
Livrädd med stils avatar
Jag gick i gymnasiet med en snubbe som hade Aspbergers. Hade hävdade bestämt att han var asexuell dvs han hade inga preferenser och hade heller inte sex. Om detta berodde på denna specifika åkomma eller om han bara inte var som alla andra vet jag inte.
Det enda han gick igång på var varmvatten sa han själv. Han sa att han älskade (?) stå i duschen jättelänge. Mer ville jag inte veta.
Citera
2005-08-25, 23:15
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Asperger är en mild form av autism.
Jo men ändå, trodde du ändå att de sket i sex och bara satt inne och hängde vid datan, böckerna, akvariet, kapsylsamlingen eller vad de nu kan tänkas ha för specialintresse. Kan tillägga min lillebrorsa på snart 16 år har asberger. Va nog inte ens ett år sen han fick den diagnosen. Han har stått, sprecis som jag, som adhd barn men nu även asbergers. Om du e intresserad av att veta så är hans intressen data och egypten och tv-spel/dataspel men det kan man knappast räkna in med tanke på dagens ungdomar
Citera
2005-08-25, 23:27
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Jo men ändå, trodde du ändå att de sket i sex och bara satt inne och hängde vid datan, böckerna, akvariet, kapsylsamlingen eller vad de nu kan tänkas ha för specialintresse. Kan tillägga min lillebrorsa på snart 16 år har asberger. Va nog inte ens ett år sen han fick den diagnosen. Han har stått, sprecis som jag, som adhd barn men nu även asbergers. Om du e intresserad av att veta så är hans intressen data och egypten och tv-spel/dataspel men det kan man knappast räkna in med tanke på dagens ungdomar
Är han snygg?
^^

Nej, jag trodde inte. Ville bara veta vad folk tror, och gärna de som har diagnosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in