vafan tror du?
Jag och min pojkvän har aspergers, han har även adhd och jag har add. Vårat förhållande är hur jävla bra som helst men ända gångerna våra diagnoser "kickar in" är att förbereda och fixa till sig i ordning och komma iväg till t.ex. krogen eller bara att åka nånstans, det blir ganska kaosartat och blir en mycket större grej än vad det egentligen är. Om han ska komma till mig brukar det ta 1,5 h (vi bor typ 30 min ifrån varandra) för han är så helvetes seg men de kan ju vem som helst vara egentligen..kommunikationen mellan oss och hålla varandra informerade kan också brista. Komma ihåg viktiga datum är skitsvårt för oss båda. Sociala planet har vi båda lite svårt med (hur man ska bete sig, läsa av kroppspråk, förstå ironi etc.) Jag behöver veta saker innan det sker, att till exempel höra på måndagen att på fredagen ska vi hem till X Osv. om jag får reda samma dag att vi ska till X så har jag inte "förberett mig" och då blir det bara bajs.
Men ja, vi har ett aktivt sexliv, tror vi inte är så mycket mer puckade än de flesta, speciellt trådstartarn