2016-02-26, 21:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Så här, nio och ett halvt år samt en aspergerdiagnos senare, kan jag besvara min egen fråga med ett väldigt enkelt och tydligt: HELL YES.

Är det annorlunda att ha sex efter kontra innan diagnosen?
Citera
2016-02-27, 09:40
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Rätt så, men sannolikt inte mer än vad andras sexliv blir bättre ju äldre de blir.
Citera
2016-03-16, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Varför satte du dit en och hur tänkte du att det skulle vara annorlunda beroende på om man fått en diagnos eller inte?
Citera
2016-03-16, 04:56
Medlem
hoppsan, nu blev det fel
Citera
2016-03-16, 05:26
Medlem
Noone666s avatar
Alla bokstavsbarn har sex mer eller mindre! dum jävla fråga. Mvh autistisk spektrum störning
Citera
2016-03-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone666
Alla bokstavsbarn har sex mer eller mindre!

Vad menas mer specifikt?
Citera
2016-04-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkarintelangre
Min pojkvän har as. Eller jag har inte hört honom säga det men det måste han ha. Jag har läst mycket om as och det mesta stämmer in på honom. Först var jag rädd och mådde dåligt över att han inte kan visa så mycket kärlek plus att han är riktigt egoistisk och enkelspårig i sängen, så jag trodde att jag var dålig och inte het nog att bli kåt av men nu har jag börjar förstå att han har as.

Eller vad tror ni?

Eftersom samspelet inte fungerar på ett normalt sätt när en person har detta syndrom kan heller inte samlivet göra det. Allt sker enligt aspbergarens önskningar.
Med andra ord. Värdelöst sex mot vad man upplever med en syndromfri man.
Citera
2016-04-28, 06:00
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Eftersom samspelet inte fungerar på ett normalt sätt när en person har detta syndrom kan heller inte samlivet göra det. Allt sker enligt aspbergarens önskningar.
Med andra ord. Värdelöst sex mot vad man upplever med en syndromfri man.
Din fru har aldrig klagat.
Citera
2016-04-28, 21:50
Medlem
vafan tror du?

Jag och min pojkvän har aspergers, han har även adhd och jag har add. Vårat förhållande är hur jävla bra som helst men ända gångerna våra diagnoser "kickar in" är att förbereda och fixa till sig i ordning och komma iväg till t.ex. krogen eller bara att åka nånstans, det blir ganska kaosartat och blir en mycket större grej än vad det egentligen är. Om han ska komma till mig brukar det ta 1,5 h (vi bor typ 30 min ifrån varandra) för han är så helvetes seg men de kan ju vem som helst vara egentligen..kommunikationen mellan oss och hålla varandra informerade kan också brista. Komma ihåg viktiga datum är skitsvårt för oss båda. Sociala planet har vi båda lite svårt med (hur man ska bete sig, läsa av kroppspråk, förstå ironi etc.) Jag behöver veta saker innan det sker, att till exempel höra på måndagen att på fredagen ska vi hem till X Osv. om jag får reda samma dag att vi ska till X så har jag inte "förberett mig" och då blir det bara bajs.

Men ja, vi har ett aktivt sexliv, tror vi inte är så mycket mer puckade än de flesta, speciellt trådstartarn
Citera
2016-05-21, 02:42
Medlem
Det bästa sexet jag nånsin haft har jag nu och han har Asperger.
Citera
2016-05-21, 10:12
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Det bästa sexet jag nånsin haft har jag nu och han har Asperger.
Vad är det som är bättre då?
Jäkligt svårt att leva med nån med AS i längden om man nu själv inte har diagnosen.
Citera
2016-05-21, 11:20
Medlem
Det kanske inte hade spelat nån roll om han hade haft AS eller inte egentligen. Men nu har han det. Jag får det sexet jag vill ha.
Att leva med honom går också bra. Men det funkar inte att vara ironisk. Det måste jag liksom lära mig 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in