2005-08-26, 21:26
Medlem
Jomazis avatar
Den däringa Neanderthal-teorin tas knappast på allvar inom vetenskapen, och om man verkligen läser den förstår man varför...

Tror snarare att det handlar om olika evolutionära strategier. Man har en fördel av att vara lite aspie, precis som att man har en fördel av att vara lite flockapa. Efterssom egenskaperna i rätt mängd är posititiva så överlever generna som kodar för dem och leder ibland till solklart defekta människor och ibland till genier.

Men åter on-T:
CharlieR: Hade en tjej flirtat med mig på fel sätt så hade jag tänkt "hon driver med mig det fanskapet, vill att jag ska svara och göra bort mig så hon får något att berätta om". Antagligen sju resor värre med någon som (verkar vara, av dina beskrivningar) avsevärt mer typisk aspie än vad jag är.
Citera
2005-08-26, 21:46
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Den däringa Neanderthal-teorin tas knappast på allvar inom vetenskapen, och om man verkligen läser den förstår man varför...

Tror snarare att det handlar om olika evolutionära strategier. Man har en fördel av att vara lite aspie, precis som att man har en fördel av att vara lite flockapa. Efterssom egenskaperna i rätt mängd är posititiva så överlever generna som kodar för dem och leder ibland till solklart defekta människor och ibland till genier.

Men åter on-T:
CharlieR: Hade en tjej flirtat med mig på fel sätt så hade jag tänkt "hon driver med mig det fanskapet, vill att jag ska svara och göra bort mig så hon får något att berätta om". Antagligen sju resor värre med någon som (verkar vara, av dina beskrivningar) avsevärt mer typisk aspie än vad jag är.

Jag jobbar på saken. Antar att jag måste få personen att känna lite grundläggande tillit först. Hur som helst så är det nog bra att gifta sig med en aspie. De lär inte vilja ta ut skilsmässa.
Citera
2005-08-26, 22:01
Medlem
mankers avatar
CharlieR..

du har verkat nedåt på sistone och lite tjurig..
skaffa dig ett aspergerbarn och provknulla så tar du två flugor i en smäll och får reda på din fråga
Citera
2005-08-26, 22:25
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
CharlieR..

du har verkat nedåt på sistone och lite tjurig..
skaffa dig ett aspergerbarn och provknulla så tar du två flugor i en smäll och får reda på din fråga
Jo, jag är lite nere faktiskt.

Två flugor i en smäll?
Citera
2005-08-26, 22:35
Medlem
PlyschKopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Aspbergers kan också bli besatta av ett visst ämnesområde under en tid och slurpa i sig all information de hittar om det tills de till slut tröttnar. Leonardo Da Vinci bar sig visst åt på det viset.

Det där är jag i ett litet nötskal, har visserligen misstänkt (och accepterat) att jag har någon form av autistiska drag (om än ganska milda) ett bra tag (går ganska tydliga drag av det i min släkt också, vilket brukar vara fallet).

Vad det gäller beröring så har folk åt det autistiska hållet ofta överkänslighet i något/några sinnen, i mitt fall är det ljud (och i viss mån ljus, men inte lika mycket). Hudens känslighet är ett annat vanligt område för överkänslighet, men det gäller långt ifrån alla "aspiesar". I sådana fall ska det tydligen (baserat på människor jag pratat med som har den typen av problem) kännas mindre obehagligt med lite intensivare beröring än alltför mjuk beröring.
Citera
2005-08-26, 22:43
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jo, jag är lite nere faktiskt.

Två flugor i en smäll?

märkte det

ja..du får svar på din fråga och får dig ett cp-pök och kabnske mår bättre av det.. samt lite dräggel på dig..
Citera
2005-08-26, 22:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
märkte det

ja..du får svar på din fråga och får dig ett cp-pök och kabnske mår bättre av det.. samt lite dräggel på dig..
Den här killen har god potential att bli ett riktigt bra knull.
Citera
2005-08-26, 22:50
Medlem
mankers avatar
Citat:
Den här killen har god potential att bli ett riktigt bra knull.

vem..jag, du eller kent (aspergerbarnet)

btw har ja jobbat som personlig assistent och tar åt mig av vad du skriver.. dessa barn är unika individer som du indirekt re..fuckit
Citera
2005-08-26, 22:54
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
vem..jag, du eller kent (aspergerbarnet)

btw har ja jobbat som personlig assistent och tar åt mig av vad du skriver.. dessa barn är unika individer som du indirekt re..fuckit
Som jag indirekt vad?
Aspiekillen, såklart.
Vad fan, jag är intresserad av människan, är det fel på något sätt eller?
Citera
2005-08-26, 23:02
Medlem
DanSnows avatar
Hade han varit normal och intresserad av dig hade du garanterat aaaldrig slängt en andra blick på honom.
Citera
2005-08-26, 23:04
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Hade han varit normal och intresserad av dig hade du garanterat aaaldrig slängt en andra blick på honom.
Varför skulle jag inte gjort det? Jag tycker snarare att en person som är intresserad blir mer intressant än tvärt om. Och jag blev intresserad av killen väldigt snabbt, innan jag ens visste att han var aspie.
Citera
2005-08-26, 23:04
Medlem
mankers avatar
Citat:
Som jag indirekt vad?
Aspiekillen, såklart.
Vad fan, jag är intresserad av människan, är det fel på något sätt eller?

mullenö..

seså..dfumpa din taniga, finniga, indiepopkille och finn dig asperger-arne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in