Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag skulle med största säkerhet känna alla dom känslorna, det förnekar jag inte. Men min ilska skulle jag ta ut över den som svek mig (eller oss faktiskt om han är med en annan, gud vet vad han lovar henne?). Jag är inte känslokall och jag har flera ggr i min ungdom drabbats av känslan av svartsjuka. Men det är ju hur man hanterar det som det bör handla om.

Jag tycker att hans ansvar ligger i att han varit en skistövel mot båda. Men inte att han ska hållas ansvarig för det J*nna gjort.

Visst har alla olika smärtgräns och visst är det fult att leka med andras känslor.

Många misshandlar ju sin svekfulla partner. Det kanske är lättast då när man är stor och stark..

Ifall man nu även i fortsättningen vill vara tillsammans med sin svekfulla partner då är det väl lättare för en psykiskt att lägga (nästan) hela skulden på den andra kvinnan/mannen.

Det vore önskvärt att alla kunde hantera sina känslor på ett rationellt sätt. Så är det ändå inte i verkligheten. Tidningar är fulla av liknande strosar- utgången bara varierar från misshandel till mord.

Att en kvinna styckmördar en annan är dock ytterst ovanligt.
Citera
2014-12-13, 12:52
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Hur känner man igen en sådan "typ" när man är ute och "jagar"?

Vad finns det för likheter mellan LL och JH, utöver att de båda hade råkat falla för samma kille?

Typen visar sig naturligtvis efter att du pratar med dem, alla du jagar fastnar ju inte på betet. Du skulle uppenbarligen inte falla för JA, och han skulle inte vilja ha dig eftersom din personlighet skulle göra det omöjligt för honom att bete sig som han gjort/gör. Alla är dock inte på det sätt du beskriver dig själv, just därför kan liknande saker hända på grund av svartsjuka. Jag skulle inte heller acceptera eller ens finna det möjligt att ha en relation med en skitstövel, jag skulle dra som en avlöning vid minsta tecken. Varken LL eller JH gjorde detta. De stannade och "kämpade" om honom och ville att han skulle välja i stället för att lämna honom båda två, vilket han förtjänade.

Jag tycker att likheterna mellan JH och LL är att båda accepterade ett väldigt dåligt beteende från JA utan att gå ur relationen. LL backade inte heller från förhållandet trots att hon visste att han varit otrogen med flera kvinnor i Thailand, hade JH samtidigt och verkade allmänt väldigt elak. LL:s mamma berättar att LL hade köpt en födelsedagspresent till JA som blivit missnöjd med denna och rackade ner på LL för denna så att hon blev fruktansvärt ledsen. LL hade ju pratat om att kontakta kurator eftersom hon mådde dåligt av JA:s beteende. Ändå blev hon ihop med honom igen, efter det att hon och JH kommit fram till att han gjort samma framtidsplaner med båda.
JH stannade ju också trots att LL fanns samtidigt och JA kallade henne otrevligheter och ljög till höger och vänster. LL backade inte heller från att konfrontera JH på JA:s begäran, även om det bara var drag i kläder och liknande då hon kom på JH i JA:s bil efter att JA ringt efter henne. Ingen av tjejerna bara gick från relationen. På så sätt finns det likheter mellan dem i deras beteenden, att vara beredd att nedvärdera sig själv totalt på grund av en kille. Ingen tjej med stark självkänsla accepterar en sådan relation och låter sig bli manipulerade, och det är tjejer med svag självkänsla JA och liknande killar söker. De vill inte ha någon med egen vilja och pondus. Och ingen kille med självrespekt och en sund kvinnosyn agerar på det sättet, oavsett hur många som säger att det är naturligt för killar att vara så i den åldern. Är alla genuint uppriktiga och snälla killar onaturliga då, jag tror inte det.

JA är inte ansvarig för någon annans gärning, men han har påverkat den och bidragit till den.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-13 kl. 13:06.
Citera
2014-12-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Det finns spår av, och avföring från djur, på alla våningsplan. Jag tror att hundarna haft källaren som "favoritplats", och vem vet hur länge de fått bajsa där nere utan att någon tagit bort det. Men jag kan så klart inte veta att hon inte stängt in dem, fast det verkar inte finnas någon planerad elakhet mot djur i hennes person. Hade hon inte brytt sig om djuren hade hon inte under/efter ett mord tänkt på att lösa problemet med att "kattungens ögon rinner". Uppenbarligen var detta väldigt viktigt för henne, samt att boka hovslagare mitt i alltihopa. Hon/JN har nog låtit dem vara själva, men de behöver inte ha stängt in dem, det känns lite för planerat elakt och ingen av dem verkar direkt elaka djurmässigt. Men jag kan ha fel. Och det är ju knappast normalt att ha det på det sättet oavsett anledning, men det kan ju vara dåligt mående bakom och inte ren elakhet.

Min tanke är att J*nna är deprimerad / utbränd o har därmed blivit apatisk. Alltså tror jag inte hon medvetet vanskött hundarna.
Jag har själv levt i närheten av tre olika "utbrända" person och har på nära håll sett hur apatiskt de blev.
I såväl sin egen hygien/kosthållning till de djur som fanns i deras närheten. Samtliga är annars en mycket djurkära personer som inte skulle kunna göra "en fluga förnär"...

Så när man hamnar i psykisk obalans så går man över i någon form av "autopilot" läge.

Varför har då inte JN tagit ansvar för deras hundar? Svar: Han har blivit hemmablind och sk "medberoende" i J*nnas sjukdom. En utbränd person blir inte utbränd på en natt utan förvärras succesivt.

OBS! Utbrändheten har INGET med det kallblodiga mordet hon utfört.
Citera
2014-12-13, 14:24
Medlem
Hej. Har hämtat ljudfilen som någon postade. Har gjort om till Mp3 och höjt volymen på ljudet så man hör bättre vad som sägs.

https://mega.co.nz/#!NglmET7Q!tGMvVYZonjgh9XjfT2tZtn1Km8R4VEztQFmgYlx WN88
Citera
2014-12-13, 14:29
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alla människor som leker med andras känslor (eller är ambivalenta) genererar alltså styckmördare?

Men finns det något bevis för att hon är ambivalent. Jag får inte den könslan, hon har ju t.e.x skam känslor ich tycker det är pinsamt när hon berättar om snittet i magen som hon gjort och sytt själv. Som jag iallafall uppfattar som att hon förstår skillnaden på rätt och fel.
Tror man måste lyssna på vad hon verkligen säger.
Jag har också en uppfattning om hur hon använder tonläget i sin röst och jag kan nästan med 100% säkerhet säga att den inte används i privata kretsar.
Det finns en klang emellanåt som hon inte riktigt kan hålla borta.
Ett tecken på att hon bara glr det hin måste för att vinna mark.
Jag är inte irdets kvinna så jag har svårt att beskriva det jag hör
Citera
2014-12-13, 14:31
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ingen vill ju naturligtvis bli bedragen men att lägga över skulden på JA känns inte okey för mig. Har man inget eget ansvar för att se till att man mår bra i en relation? Vet man att ens snubbe ligger runt så är det bara att avsluta det förhållandet. Jag skulle då inte mörda en annan kvinna om min man hade en relation med en annan kvinna. Jag skulle nog lösa det på annat sätt, Jag skulle inte heller lägga skulden på kvinnan, utan på honom och inte skulle jag stalka henne heller.

Det är helt och hållet hennes ansvar för hur hon hanterar sina besvikelser.

Det med hur hon hanterar det på är vi. Helt överrens om. Men hur såg vägen dit ut?
Citera
2014-12-13, 14:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Hej. Har hämtat ljudfilen som någon postade. Har gjort om till Mp3 och höjt volymen på ljudet så man hör bättre vad som sägs.

https://mega.co.nz/#!NglmET7Q!tGMvVYZonjgh9XjfT2tZtn1Km8R4VEztQFmgYlx WN88

Så bra Skulle du kunna lägga upp filen på en fildelningssida? Jag kan bara lyssna på den om jag installerar en app och registrerar ett konto.
Citera
2014-12-13, 14:38
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
, men frågan är varför du går in, eller hur?
Tack nu fick jag ett svar
Citera
2014-12-13, 14:38
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men finns det något bevis för att hon är ambivalent. Jag får inte den könslan, hon har ju t.e.x skam känslor ich tycker det är pinsamt när hon berättar om snittet i magen som hon gjort och sytt själv. Som jag iallafall uppfattar som att hon förstår skillnaden på rätt och fel.
Tror man måste lyssna på vad hon verkligen säger.
Jag har också en uppfattning om hur hon använder tonläget i sin röst och jag kan nästan med 100% säkerhet säga att den inte används i privata kretsar.
Det finns en klang emellanåt som hon inte riktigt kan hålla borta.
Ett tecken på att hon bara glr det hin måste för att vinna mark.
Jag är inte irdets kvinna så jag har svårt att beskriva det jag hör

Hon? Läs igen.
Citera
2014-12-13, 14:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Inte så mycket som röjs i förhören med Lovisas (BO:s) mor, men ändå smärtsam läsning (förhör 140620).

Mycket sorgligt
Citera
2014-12-13, 14:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det med hur hon hanterar det på är vi. Helt överrens om. Men hur såg vägen dit ut?

Det är väl helt ointressant.
Citera
2014-12-13, 14:43
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hon? Läs igen.
Jag har skadade händer så det händer att det inte kommer med bokstäver mm
Ber om ursäkt för det
Senast redigerad av Willow1 2014-12-13 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in