Citat:
Ursprungligen postat av
Malom
Hur känner man igen en sådan "typ" när man är ute och "jagar"?
Vad finns det för likheter mellan LL och JH, utöver att de båda hade råkat falla för samma kille?
Typen visar sig naturligtvis efter att du pratar med dem, alla du jagar fastnar ju inte på betet. Du skulle uppenbarligen inte falla för JA, och han skulle inte vilja ha dig eftersom din personlighet skulle göra det omöjligt för honom att bete sig som han gjort/gör. Alla är dock inte på det sätt du beskriver dig själv, just därför kan liknande saker hända på grund av svartsjuka. Jag skulle inte heller acceptera eller ens finna det möjligt att ha en relation med en skitstövel, jag skulle dra som en avlöning vid minsta tecken. Varken LL eller JH gjorde detta. De stannade och "kämpade" om honom och ville att han skulle välja i stället för att lämna honom båda två, vilket han förtjänade.
Jag tycker att likheterna mellan JH och LL är att båda accepterade ett väldigt dåligt beteende från JA utan att gå ur relationen. LL backade inte heller från förhållandet trots att hon visste att han varit otrogen med flera kvinnor i Thailand, hade JH samtidigt och verkade allmänt väldigt elak. LL:s mamma berättar att LL hade köpt en födelsedagspresent till JA som blivit missnöjd med denna och rackade ner på LL för denna så att hon blev fruktansvärt ledsen. LL hade ju pratat om att kontakta kurator eftersom hon mådde dåligt av JA:s beteende. Ändå blev hon ihop med honom igen, efter det att hon och JH kommit fram till att han gjort samma framtidsplaner med båda.
JH stannade ju också trots att LL fanns samtidigt och JA kallade henne otrevligheter och ljög till höger och vänster. LL backade inte heller från att konfrontera JH på JA:s begäran, även om det bara var drag i kläder och liknande då hon kom på JH i JA:s bil efter att JA ringt efter henne. Ingen av tjejerna bara gick från relationen. På så sätt finns det likheter mellan dem i deras beteenden, att vara beredd att nedvärdera sig själv totalt på grund av en kille. Ingen tjej med stark självkänsla accepterar en sådan relation och låter sig bli manipulerade, och det är tjejer med svag självkänsla JA och liknande killar söker. De vill inte ha någon med egen vilja och pondus. Och ingen kille med självrespekt och en sund kvinnosyn agerar på det sättet, oavsett hur många som säger att det är naturligt för killar att vara så i den åldern. Är alla genuint uppriktiga och snälla killar onaturliga då, jag tror inte det.
JA är inte ansvarig för någon annans gärning, men han har påverkat den och bidragit till den.