Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-13, 02:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nu tycker jag du tog i, för visst har du förstått att JH är den som dödat LL. Eller hård drar du det till det extrema. Utan JA hade detta inte skett, hon säger i inledningen att hennes tolkning av LL är baserad på det som JA berättat och att hon inte känner henne.

Så visst har den herren en stor betydelse på det som skett. Får känslan av att han vill ha bägge och att i dessa två kan han komma och gå lite hipp som happ, men med hans fantastiska charm och sin slipprighet i konflikt kommer han undan med det under låååång tid.

JH tror på allt han säger och det gör LL till hennes akilleshäl etc etc

Utan JA hade det kanske varit någon annan. Nej, det är mördarens föräldrar som bär skulden i det här. Hade de inte träffats hade detta aldrig hänt.
Citera
2014-12-13, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Finns det fler ljudfiler?

Säkert från rätten , men inget mer som dykt upp i tråden.
Citera
2014-12-13, 02:51
Medlem
Om man läser s75-77 i FUP, andra delen (förhör som vittne, datum 140708), så får i alla fall jag en ganska ömkansvärd bild av JA. Nu är det i och för sig han som förhörs, så jag vet inte någon komplementär eller oppositionell bild. Utifrån hans story så ger JH ombytliga besked beträffande abort och graviditet, som jag uppfattar som klart manipulativa av JH (för att knyta banden till JA, vilket JH också tycks lyckas med någon natt i sänder). Som sagt, förhöret är med JA.
Citera
2014-12-13, 02:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Utan JA hade det kanske varit någon annan. Nej, det är mördarens föräldrar som bär skulden i det här. Hade de inte träffats hade detta aldrig hänt.

Hur tänker du där?
Menar du att barn till alla avvikande föräldrar blir som JH?
Det kan ju ligga på henne själv om du vänder på det, inte alla barn tor och litar på att deras föräldrar har kapacitet att kunna hjälpa.
Och som jag tänker isolerar oftast deprimerade och desperata personer sig från de närmaste?
Jag vet inte riktigt, det är komplext!
Citera
2014-12-13, 03:02
Medlem
Ett simpelt triangeldrama, what's the fuzz? GM har redan yppat så att arbetsgivaren kände till det. Upprepade charader från JH och ombytliga utsagor om graviditet/abort (manipulativa) för att hänga kvar vid JA. Puzzle solved? (Efter att ha läst till s80 i FUP, andra delen, har jag inte fått stoff nog att säga något om JH av psykoabnorm natur, men styckmordet är ett fullbordat faktum.)
Citera
2014-12-13, 03:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Om man läser s75-77 i FUP, andra delen (förhör som vittne, datum 140708), så får i alla fall jag en ganska ömkansvärd bild av JA. Nu är det i och för sig han som förhörs, så jag vet inte någon komplementär eller oppositionell bild. Utifrån hans story så ger JH ombytliga besked beträffande abort och graviditet, som jag uppfattar som klart manipulativa av JH (för att knyta banden till JA, vilket JH också tycks lyckas med någon natt i sänder). Som sagt, förhöret är med JA.

Självklar kör hon den klassikern, en fråga till är om hon misstänker missfall varför inte boka tid för en skrapning när hennes lilla sår vid tummen var så viktigt.För mig är missfall så mycket större en ett små sår. Han skulle avslutat där och då
Citera
2014-12-13, 03:04
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Vänta lite nu!!??? hur ser deras åsikt ut, får man ha tolkningsfria åsikter där?
Trodde de utgick ifrån lagar och stadgar efter vad brottsbalken säger.

.......
Ja, det stämmer.
Citera
2014-12-13, 03:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hur tänker du där?
Menar du att barn till alla avvikande föräldrar blir som JH?
Det kan ju ligga på henne själv om du vänder på det, inte alla barn tor och litar på att deras föräldrar har kapacitet att kunna hjälpa.
Och som jag tänker isolerar oftast deprimerade och desperata personer sig från de närmaste?
Jag vet inte riktigt, det är komplext!

Alla människor som leker med andras känslor (eller är ambivalenta) genererar alltså styckmördare?
Citera
2014-12-13, 03:11
Medlem
Willow1s avatar
När det kommer till JH håller hon å med hästar och vad jag förstår har hon tävlat en hel del. I hund, Katt och hästvärlden är det som en stat i staten. Fylld av prestige och outtalade regler.

Väldigt psykiskt påfrestande emellan åt en klick där alla vet vem den och den och den är. Och minsta lilla misstag eller om du är ett hot i succé för någon annan med större kontaktnät än den gällande kan vara förödande. Sen ska man ju ha ett fett bankkonto också.

Det vi vet är att hon först får avliva en påkörd häst och den/de andra skall säljas.

Vad hände där, jag är övertygad om att det också är en nyckel i det hela.
Citera
2014-12-13, 03:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alla människor som leker med andras känslor (eller är ambivalenta) genererar alltså styckmördare?

Är det din tro?
Hoppla hoppla i så fall........
Citera
2014-12-13, 03:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Är det din tro?
Hoppla hoppla i så fall........

Nej, du skrev i ditt inlägg "Utan JA hade detta inte skett"

Då kontrade jag med att om mördarens föräldrar aldrig träffats hade det inte heller skett. Samma resonemang.

Sedan skriver du "Menar du att barn till alla avvikande föräldrar blir som JH?"

Vilket jag kontrade med "Alla människor som leker med andras känslor (eller är ambivalenta) genererar alltså styckmördare?" Samma resonemang som du med andra ord.
Citera
2014-12-13, 03:27
Medlem
Citat:
Rena rama Dallas-intrigerna. Vart tog den strävsamme, modeste, redlige och rekorderlige Svensson vägen? Nu är det "allt, här, nu, mer, jag, jag, jag" som gäller. Dopade stimulanser utan motprestation eller konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in