Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 22:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Va grannen som vittnade i 80-års åldern?

Jag vet inte, men hon verkar vara väldigt gammal. Jag har efterfrågat hennes ålder tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Undrar vem som sitter och hittar på.
Jag har fakta i ärendet och du sitter och letar bråk IGEN.

Säg EN sak som jag hittat på din tölp.

Jag är ute efter sanningen.
Citera
2014-12-04, 22:41
Medlem
Jag kollar igenom lite gamla klipp från fyndplatsen och hittade ännu en sak jag inte sett tidigare. Denna "låda". Tror inte den visats tidigare heller, den visas bara i några sekunder sen visar de återigen bilder på paketen men detta är inte samma vagn!

http://sv.tinypic.com/r/30ho6td/8
Citera
2014-12-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Jag kollar igenom lite gamla klipp från fyndplatsen och hittade ännu en sak jag inte sett tidigare. Denna "låda". Tror inte den visats tidigare heller, den visas bara i några sekunder sen visar de återigen bilder på paketen men detta är inte samma vagn!

http://sv.tinypic.com/r/30ho6td/8

Går ju knappt urskilja vad det är...
Menar du det som ligger på vagnen som den bortre teknikern pillar med?
Citera
2014-12-04, 22:46
Medlem
Citat:

Jag syftar på hela stora gråa lådan som ligger på vagnen. Eller som utgör vagnen.

Klipp här (spola fram till 00:47); http://www.aftonbladet.se/incoming/article19173010.ab
Citera
2014-12-04, 22:49
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Och vad har det med åtalet av Jonna att göra?

Allt som har med målet att göra finns i FUpen, så varför SPEKULERA om saker på suddiga bilder?

Frågan nu är om Jonna blir dömd till mord(borde bli livstid) eller dråp(max 10år)
Citera
2014-12-04, 22:50
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, jag tror du har rätt för dig där för jag tycker mig tydligt kunna urskilja en fot med
tillhörande ben i det paketet som håller på att lyftas in där bak i fordonet.
Då kan man anta att i det andra finns överdelen av kroppen. Det ser ut att kunna passa in där.

Du har onekligen livlig fantasi som tydligt kan se en fot med tillhörande ben på fotot!
Är du möjligen så makaber i ditt sinneslag att du "ser det du själv vill"
?
Nej - denna bild visar INTE någon inpaketerad del av LL!
Citera
2014-12-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Jag syftar på hela stora gråa lådan som ligger på vagnen. Eller som utgör vagnen.

Klipp här (spola fram till 00:47); http://www.aftonbladet.se/incoming/article19173010.ab

Den tillhör teknikerna.
Finns ganska säkert verktyg och saker för att säkra bevis i den.
Innan filmsekvensen så ser det ut som teknikern slår in något paket för han har mjölkpaketspappen ovanpå paketet.
Citera
2014-12-04, 22:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Du har onekligen livlig fantasi som tydligt kan se en fot med tillhörande ben på fotot!
Är du möjligen så makaber i ditt sinneslag att du "ser det du själv vill"
?
Nej - denna bild visar INTE någon inpaketerad del av LL!
Du är helt säker på det? Att det är så som du påstår?

Mina ögon lurar mig väl då dessvärre. Är inte särskilt "makaber" av mig faktiskt.
Jag har i och för sig också svårt för att tänka mig att hanteringen av kroppsdelarna
inte skett på ett värdigare sätt.

ps. Nu ska jag gå och putsa av mina glasögon för det tycks behövas tror jag minsann...
Senast redigerad av Grandioso 2014-12-04 kl. 22:58.
Citera
2014-12-04, 22:56
Medlem
purpleForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Va grannen som vittnade i 80-års åldern?
Jag vet inte, men hon verkar vara väldigt gammal. Jag har efterfrågat hennes ålder tidigare i tråden.

*klipp*

Grannen som vittnar är 73 år (f. 41).
Citera
2014-12-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Du är en idiot, varför? allt som polisen kommit fram till i sitt utredningsarbete finns dokumenterat i FUPEN

Som är släppt

EDIT: Varför hålla på med bilder från BP? det är inte intressant, inte lärande, inte insiktsfullt.

Kolla fupen gosse så ska du se lite fler bilder

Det är intressant för mig. Kan även vara av intresse för andra. Jag har kollat fup men det jag ville veta var hur man fraktar bort någon som blivit styckad då det inte fanns tydliga bilder på detta. Men jag förstår och vet hur man SKA göra med lik bara det att det inte finns någon sån bil (ambulans eller liknande) på brottsplatsen eller någon bra bild på hur det gått till som i andra fall, därav min undran. chilla. Och btw jag är ingen gosse.
Citera
2014-12-04, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, jag tror du har rätt för dig där för jag tycker mig tydligt kunna urskilja en fot med
tillhörande ben i det paketet som håller på att lyftas in där bak i fordonet.
Då kan man anta att i det andra finns överdelen av kroppen. Det ser ut att kunna passa in där.

Förundersökningsprotokoll__23-18_.pdf Sid 374
Citat:
Den avlidne inkommer i en s k liksäck. Under överkroppen, samt under benen finns blåa plastsäckar som kroppsdelarna lades på i samband med platsundersökningen. Under bålen finns ingen plastsäck.
Medge att du har fel. Kroppsdelarna har inte slagits in i papper på fyndplatsen för att sedan packas om i liksäck till obduktionen.
Citera
2014-12-04, 23:03
Medlem
Angående hur de fraktats.
De kan i alla fall inte vara praxis att frakta dem så.
För frågar man folk som jobbar inom polis och ambulans så ska detta ske på annat sätt.
Men Polisens tekniker kan förmodligen göra detta på annat sätt om det krävs t.ex av utredningstekniska skäl eller om det är just för att säkra bevisen på ett visst sätt.

Jag tror inte det , men jag va inte där så jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in