Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-04, 00:44
Medlem
shponglads avatar
Efter att ha läst alla förhören i fupen som hållits med Jonna så bir jag fan illamående vilket jävla kräk det är.

Mytoman eller inte. Varenda jävla liten sak har hon ljugit om i ett eller andra skedet.

Fyfan

J: Jag tror att jag liksom… liksom typ försökte såga en gång men att det liksom tog emot så
att jag liksom tog av byxorna.
F1: Hur kändes hon i kroppen när du när du för jag förstår att du måste ju ändå ta i henne när
du sågar?
J: Mm.
F1: Hur kändes kroppen när du tog i henne?
J: Hon var inte så kall. Det var en massa en massa gult i ben benen som jag sågade.
F1: Ehh gult, hur menar du då?
J: Alltså liksom köttet eller vad man ska säga.
F1: Okej.
J: Det var gult överallt.
Citera
2014-12-04, 00:57
Medlem
Hon gjorde ju bort sig kraftigt och i omgångar genom att hon babblade om allt.
Hennes trovärdighet är nog väldigt låg generellt.
Dessutom att stycka kroppen.
Citera
2014-12-04, 01:08
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Efter att ha läst alla förhören i fupen som hållits med Jonna så bir jag fan illamående vilket jävla kräk det är.

Mytoman eller inte. Varenda jävla liten sak har hon ljugit om i ett eller andra skedet.

Fyfan

J: Jag tror att jag liksom… liksom typ försökte såga en gång men att det liksom tog emot så
att jag liksom tog av byxorna.
F1: Hur kändes hon i kroppen när du när du för jag förstår att du måste ju ändå ta i henne när
du sågar?
J: Mm.
F1: Hur kändes kroppen när du tog i henne?
J: Hon var inte så kall. Det var en massa en massa gult i ben benen som jag sågade.
F1: Ehh gult, hur menar du då?
J: Alltså liksom köttet eller vad man ska säga.
F1: Okej.
J: Det var gult överallt.

Tja i just DETTA fallet är hon faktiskt inte mytoman. Bunden fettvävnad i människokroppen är faktiskt gul till färgen.
Citera
2014-12-04, 02:40
Medlem
Grandiosos avatar
Offrets mamma menar att hennes dotter kände sig hotad av 25-åringen tiden innan mordet.

"Man förstår inte hur det kan finnas så mycket ren ondska", säger mamman om syftar till mordet på sin dotter.

http://www.svt.se/nyheter/live/styckmordsrattegangen-dag-tva
Citera
2014-12-04, 03:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tja i just DETTA fallet är hon faktiskt inte mytoman. Bunden fettvävnad i människokroppen är faktiskt gul till färgen.

Jag menade inte att hon ljög i det stycket. Bara att det var jävligt äckligt beskrivet
Citera
2014-12-04, 08:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Precis.

Gul säger hon?
Ett fetto med andra ord

Om du visste hur mycket gult det finns i en för övrigt magerlagd kropp skulle du svimma.
Nästan alla inre organ har ett hölje gult dessutom.
Citera
2014-12-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
...
Ja - det var påfrestande att se denna kallsinniga människa i rättssalen och jag led något oerhört med LL:s anhöriga.
J.H:s syster med man, hennes mamma och pappa med respektive rörde sig obehindrat bland oss andra i korridoren vid paus-uppehållen. Den enda av dom jag upplevde som påverkad/nedstämd var systern. Dom andra skrattade och pratade på typ.
Pratade även några ord med J.N:s pappa som också var på plats och han berättade lite om hur manipulativ och dominerande JH varit även mot JN. Jag visste först inte vem han var men han berättade själv efter en liten stund....

När jag läste FUP så tyckte jag JHs familj inte verkade bry sig så mycket, den enda som verkade skamsen var JHs pappa (han hade sagt något om LL's familj, att han tyckte synd om dom eller liknande). Efter det du sett tycker jag att det sjukt att JH's familj verkar så oberörd av vad hon har gjort
Tycker också frukstansvärt synd om LL's familj, de verkar ändå ha varit rätt vettiga människor, tagit hand om sin dotter och haft en bra relation till henne, till skillnad från JH-familjen.. JA's familj verkar spela offer i FUP, var dom där idag? Av någon anledning tycker jag inte synd om JA med familj, JN däremot har jag mer sympatier för, även om JNs och JHs relation verkar aningen konstig.
Kanske låter elak, känner ju ingen av dom, men det är svårt att inte dömma de individer som framkommer när man läser FUP.
Jag hoppas iaf att JH inte kommer ut igen!
Citera
2014-12-04, 08:58
Medlem
Quarrels avatar
NA direktrapporterar: http://na.se/nyheter/orebro/1.2748867-folj-styckmordsrattegangens-tredje-dag
Citera
2014-12-04, 09:14
Medlem
Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19964426.ab
Citera
2014-12-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA direktrapporterar: http://na.se/nyheter/orebro/1.2748867-folj-styckmordsrattegangens-tredje-dag

Följer där. JA tycks vara en ynkrygg. Först försöker han undslippa förhör, och när inte det går vill han förhöras med stängda dörrar. Hoppas det inte beviljas. Kan offrets anhöriga vittna med öppna dörrar trots allt de tvingas gå igenom så borde JA klara det med.
Min personliga åsikt!
Citera
2014-12-04, 09:21
Medlem
Ja, vilken gris han är den där JA
Citera
2014-12-04, 09:22
Medlem
Jaha. Då får vi inte höra vad JA säger. Det jag sett fram emot mest, ville gärna läsa den rapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in