Citat:
Ursprungligen postat av
Kexet65
...
Ja - det var påfrestande att se denna kallsinniga människa i rättssalen och jag led något oerhört med LL:s anhöriga.
J.H:s syster med man, hennes mamma och pappa med respektive rörde sig obehindrat bland oss andra i korridoren vid paus-uppehållen. Den enda av dom jag upplevde som påverkad/nedstämd var systern. Dom andra skrattade och pratade på typ

.
Pratade även några ord med J.N:s pappa som också var på plats och han berättade lite om hur manipulativ och dominerande JH varit även mot JN. Jag visste först inte vem han var men han berättade själv efter en liten stund....
När jag läste FUP så tyckte jag JHs familj inte verkade bry sig så mycket, den enda som verkade skamsen var JHs pappa (han hade sagt något om LL's familj, att han tyckte synd om dom eller liknande). Efter det du sett tycker jag att det sjukt att JH's familj verkar så oberörd av vad hon har gjort

Tycker också frukstansvärt synd om LL's familj, de verkar ändå ha varit rätt vettiga människor, tagit hand om sin dotter och haft en bra relation till henne, till skillnad från JH-familjen.. JA's familj verkar spela offer i FUP, var dom där idag? Av någon anledning tycker jag inte synd om JA med familj, JN däremot har jag mer sympatier för, även om JNs och JHs relation verkar aningen konstig.
Kanske låter elak, känner ju ingen av dom, men det är svårt att inte dömma de individer som framkommer när man läser FUP.
Jag hoppas iaf att JH inte kommer ut igen!