Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-22, 01:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag läser SMSen från morddagen den 18e juni.

Till JN: Jonat*an, jag skoja.. Ring mig!! 2014-06-18 05:31:51 UTC (Enhet)

Till JN: Ring när du slår på mobilen, jag kan förklara. 2014-06-18 05:46:33 UTC (Enhet)

Till JN: Jag har såklart inte gjort nåt, ring snälla. 2014-06-18 05:54:24 UTC (Enhet)

Från JN: Du är den sjukaste jävel jag någonsin träffat jag skulle precis ringa polisen 2014-06-18 11:03:23 UTC

Vad är det som händer här? Redan 5 på morgonen den dagen verkar JN ha fått nån indikation att nåt är fel. Jag förstår inte.

Jag har uppfattat det som att de, emellan sms:en, har pratat med varandra och JH begärt att JN skall komma över och "fixa allt", då trycker JN bort samtalet med hänvisning till att han jobbar och inte vill bli indragen i vad-det-nu-är-hon-håller-på-med. Därav sms:et "Du är den sjukaste jävel jag någonsin träffat jag skulle precis ringa polisen"
Citera
2014-11-22, 01:13
Medlem
allegragellers avatar
Väldigt intressant läsning i fup.. Kommer osökt att tänka på T*ve L*nd som hetsade sin kille att ta livet av rivalen. Samma självupptagenhet, kontrollbehov, förmåga att manipulera och brist på empati.. Kan vara skolexempel på psykopati detta!?

(FB) 16-årig flicka MÖRDAD av jämnåriga (Läs sammanfattningen i första inlägget /Mod)
Citera
2014-11-22, 01:16
Medlem
Jag har börjat läsa fup:en en gång till och jag tror att när polisen förhörde Jonna på plats i bilen utanför hennes hus så sade hon sanningen "Jonna berättade vidare att hon från början planerat detta och att hon skulle försöka få det att se ut som ett självmord. Men så blev det inte. Däremot var detta något som Jonna ville göra. Hon ville döda Louisa för att hon förstört förhållandet mellan Jonas och Jonna och för att Louisa hela tiden är elak mot Jonas".

Att hon då tyckt det varit skönt att få det ur sig men sen när hon suttit häktad och av advokaten fått förklarat för sig vad det är för skillnad att erkänna mord eller att erkänna vållande så har hon sedan ändrat sig till att det inte varit vad hon egentligen velat.

För även om Lovisa inte skulle dö av hammarslagen (5-6 stycken i bakhuvudet och hon kämpade fortfarande emot och till och med nöp Jonna i vänstra bröstet) så var det tillräckligt många knivhugg som utdelades för att Lovisa skulle dö.

Jag är lite smått "imponerad" (om man kan säga som så) att styckningen med att såga nedanför brösten inte gjort större skada på de inre organen och att det inte blivit mer kladdigt än vad Jonna säger, blod på benen och armarna men arbetskollegerna har inte märkt blod på byxor (även om du har mörka byxor så borde den blodmängden synas).

Inte en massa organ kastade i högarna i skogen heller.

Om man sett en obduktionsvideo någon gång så ser man ju att en kropp är rätt "öppen" inuti så organen kan ju flytta sig ganska lätt.
Citera
2014-11-22, 01:31
Medlem
Fan är det ingen på polismyndigheten som korrekturläser det de skriver och ser så de inte gör så enkla fel som följande?:

"Tidigare under kvällen när vi blev beordrade att åka på jobbet berättade ledningscentralen för
oss att Louisa under dagen fått hastighetsböter. Det är oklart för mig i skrivandets stund
vilken bil hon åkt då. Det är dock värt att kolla upp om det är hennes egen bil hon fått böter i
eller om det är Louisas."

Lovisa har knappast fått några fortkörningsböter den aktuella dagen.
Citera
2014-11-22, 01:32
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Inte alls nödvändigt, eftersom händelseförloppet förefaller nästan panikartat. Dessutom med en granne som ringer på dörren och står ute i trapphuset och undrar vad som pågår.

Bra advokat dessutom, och är så mycket i händelseförloppet som sker slumpartat och helt pekar i motsatt riktning av något planerat. Det faktum att flera vittnen oberoende av varandra kommer kunna styrka linjen att LL gett sig på JH vid åtminstone ett par tillfällen tidigare kan ytterligare spela i händerna på försvaret.

Tror att JH spenderade dagar med att googla alla möjliga sorters lösningar och till slut kom fram till att ingen av dom var realistiskt genomförbar för henne, men vägrar ändå ge upp tanken på JA och bestämmer sig därför att det är på tiden att hon står upp för sig själv också, och åker dit i något slags naivt tillgrepp för att ''skrämma'' LL och visa att hon minsann kan hon också. Sen går allt åt helvete när LL kommer ut genom lägenhetsdörren. Som sagt vi talar om en såpopera som pågått i ungefär tio månaders tid och där JA lekt med både LL och JH och lovat dom en framtid tillsammans med honom, omständigheter som ytterligare försvåras över att JH blir gravid med JA och får ett missfall. Samt att JA spelar det som att han bryr sig om JH tills dess att han är säker på att barnet borta och sedan skjuter bort henne igen.

Är så tröttsamt med alla armstöds psykologer som på sin höjd läst psykologi A i gymnasiet och nu ser ''psykopater'' i varenda gathörn. Är fascinerande att så många människor har detta behov av att skapa ''monster'' allt för att dom skall kunna leva vidare i sin trygga bubbla. Detta är snarare kulmen av cirka 5 år av ohälsosamma relationer av olika slag där förloppen eskalerat iväg och blivit mer och mer destruktiv.

Vad som fått JH att tvärt bryta sina tidigare mönster av relationer (problematiken vittnas bara ha funnits tillsammans med JN och JA, inte i någon av hennes tidigare) och istället sökt sig till mer risktagande går att spekulera om, men att hon mått dåligt i flera års tid är det inte överdrivet svårt att se bara genom att skumläsa det hela.
Hon är 25 år! Hur många tidigare långvariga relationer har hon haft före JN och JA?
Vad vet du om hur hon agerat i dem förhållandena?
Om hon haft sunda förhållanden innan, varför söker hon sig då helt plötsligt till en sån som JA?
Varför skyller du på JN och JA att Jonna agerat manipulativt? Är hon ett offer menar du, som inte kan ansvara för sina egna handlingar?
Ingen annan än hon själv är ansvarig för sina handlingar, oavsett om det gäller de manipulativa sakerna hon sagt för att få "pojkvännerna " dit hon vill genom att överdriva, hota om självmord osv.
Bara hon är ansvarig för det. INTE JA eller JN, oavsett om de betett sig som skitstövlar.
Hon endast är ansvarig för de saker hon gör. PUNKT.
Citera
2014-11-22, 01:35
Medlem
Jag funderade på en sak: Tingsrätten brukar ofta ta väldigt stor hänsyn till poliser som avger sina vittnesmål, om PA Dejan Ilic och PASP Erik Skarin kallas att vittna så ligger Jonna nog rätt risigt till.
Citera
2014-11-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Hon är 25 år! Hur många tidigare långvariga relationer har hon haft före JN och JA?
Om hon haft sunda förhållanden innan, varför söker hon sig då helt plötsligt till en sån som JA?
Varför skyller du på JN och JA att Jonna agerat manipulativt? Är hon ett offer menar du, som inte kan ansvara för sina egna handlingar?
Ingen annan än hon själv är ansvarig för sina handlingar, oavsett om det gäller de manipulativa sakerna hon sagt för att få "pojkvännerna " dit hon vill genom att överdriva, hota om självmord osv.
Bara hon är ansvarig för det. INTE JA eller JN, oavsett om de betett sig som skitstövlar.
Hon endast är ansvarig för de saker hon gör. PUNKT.

I alla fall en flerårig relation med någon kille på gymnasiet, Tim/Ted eller någonting.
Citera
2014-11-22, 01:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Eller att få tyst på henne bara i vild panik, och hon ''inväntade'' henne inte hon säger att hon gått tillbaka in och ut i hyreshuset ett flertal gånger ''bestämt sig'' ''vikt sig'' och att det är samband med en av dessa gånger och innan hon ens hunnit upp för trappan till mellanplan som LL helt plötsligt kommer ut genom dörren. LL fick ett hammarslag i huvudet och sedan uppstod tumultet i samband med att JH får in henne i lägenheten och nästan direkt i samband med detta så kommer grannen mitt emot ut och börjar ringer på dörren. Och linjen genomgående förutom i samtalet som enbart finns ''mun mot mun'' är att det aldrig funnits ett uppsåt. Dråp eller vållande skulle det inte förvåna mig överhuvudtaget om Johan Eriksson lyckas få detta till. Särskilt då åklagaren helt kommer verka köra på denna ''planlagda'' linje.

Har hon dessutom drabbats av chock i samband med förloppet är det inte alls säkert hon ''förstått'' konsekvenserna av handlandet i stunden, utan att allt enbart handlat om att få tyst på LL i en panikartad situation som helt och hållet eskalerat iväg, hon har ju uppenbarligen åkt skytteltrafik till psyk ett antal gånger under vistelsen i häktet också.
Om uppsåt inte fanns, varför hade hon då med sig hammare, knivar, sprutor med sömnmedel och alkohol osv?
Citera
2014-11-22, 01:50
Medlem
Citat:

Minst en, men sen verkar hon haft problem att finna sig när hon flyttat vidare. Och vad jag vet om det? Det finns bitar av historiken strödd över förhör med JH's familj och vänner i FUP. Var inte JH som sökte sig till JA, det var JA som tog initiativ till att inleda ''relationen'' igen bägge gångerna. Var däremot JH som bröt den kring årsskiftet. Likväl som hon gjorde med JN innan hon träffade JA.

Både LL och JH har tveklöst varit offer ja i det spel som JA hållit på att spela med dom i drygt tio månaders tid. Där han lovat bägge guld och gröna skogar och nästan varit på nivå där dom turats om i hans säng från dag till dag, stärks ytterligare över otroheten mot LL genomgående i deras relation från gymnasie tiden fram till nu.

JA har spelat dom två mot varandra, och sedan helt vägrat ta något ansvar eller lägga sig i den enormt kaosartade situation han varit den i särklass mest drivande parten av alla tre i.

Du säger ''manipulativ'' jag säger en naiv omogen person som agerar ut i affekt när hon upplever ''rädsla'' En person som saknat en trygg punkt i tillvaron och desperat försökt hitta en från det att hon kom till den nya orten. Saker är ALDRIG så svart / vit som du försöker utmåla dom, därav att det är väldigt enkelt att bara borsta bort det du säger och avskriva dig.
Citera
2014-11-22, 01:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Triangeldrama kvinna mördar kärleksrival i svartsjukt raseri.-
Kvinnan styckar rivalen vilket ska ses som ovanligt för just kvinnor, men i syfte att transportera ut kärleksrivalens kroppsdelar. Det här bör bli mord och eventuellt griftefrid, och straffet lär bli högt.

Här finns ett erkännande och även om hon nu påstår att hon inte menade eller hade avsikt till att mörda kärleksrivalen, så ser det onekligen ut som hon planerat detta. I och med det utdragna dödsförloppet som innebär slagen i trapphuset för att sedan släpas in och fortsätta slå och hugga trots att rivalen fortfarande är i livet. Till slut lämnar kärleksrivalen in, men efter en del kamp,och tidsmässigt går det förmodligen inte fort. Efterföljande blir lagom hysteriskt och hon åker sedan med sin bil och dumpar de olika delarna-

Jag tycker det stinker kaninkokerska i farligt begär.
Citera
2014-11-22, 01:53
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag läser SMSen från morddagen den 18e juni.

Till JN: Jonat*an, jag skoja.. Ring mig!! 2014-06-18 05:31:51 UTC (Enhet)

Till JN: Ring när du slår på mobilen, jag kan förklara. 2014-06-18 05:46:33 UTC (Enhet)

Till JN: Jag har såklart inte gjort nåt, ring snälla. 2014-06-18 05:54:24 UTC (Enhet)

Från JN: Du är den sjukaste jävel jag någonsin träffat jag skulle precis ringa polisen 2014-06-18 11:03:23 UTC

Vad är det som händer här? Redan 5 på morgonen den dagen verkar JN ha fått nån indikation att nåt är fel. Jag förstår inte.
De där tiderna stämmer inte
Citera
2014-11-22, 01:56
Medlem
Citat:
Om uppsåt inte fanns, varför hade hon då med sig hammare, knivar, sprutor med sömnmedel och alkohol osv?

Jag tycker hon sitter riktigt i skiten.
Kan inte se annat än mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in