Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Okej, då har jag zippat ihop dem och du kan hämta filen här... http://www.mediafire.com/download/hsi6qdsam628is1/septemberjonna_-_jag,_mig_själv_och_mitt_ego.zip

Bilden där hon står bakom galler i någon slags cell (museum?) oh the irony.
Citera
2014-12-03, 22:09
Medlem
Kexet65s avatar
Har läst igenom det Aftonbladets reporter återgett i sin direktrapportering och säger bara SUCK!
På ett ställe skriver han att JH idag sagt att hon själv har använt det insomningsmedel hon stulit från sin arbetsplats eftersom hon hade stora sömnproblem!!!
Detta är totalt fel skrivet eftersom JH bestämt flera gånger svarade åklagaren att hon ALDRIG själv använt sig av medlet. Åklagaren pressade henne rätt mycket just "varför" hon stulit detta preparat och om hon visste "hur mycket" hon skulle ta själv för att kunna sova. JH hävdade bestämt att hon inte använt preparatet för egen del utan att hon stulit det "utifall att hon behövde få sova". När åklagaren då frågade henne om hon visste "vilken mängd" av medlet hon själv skulle behöva ta för att somna så svarade hon att hon inte tänkt så mycket på det, men att hon skulle googlat på mängden om hon känt att hon velat ta medlet...
Jisses! Aftonbladets reporter måste sovit bort delar av dagens förhandling!
Citera
2014-12-03, 22:14
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Om jag minns rätt, så var det från något slags halloweenparty de besökte, så man skall nog inte tolka in för mycket i just de bilderna, men visst, med facit i hand, så ger de en del skumma vibbar.
Citera
2014-12-03, 22:24
Medlem
Finns det några bilder på JA? Hittade bara asgamla på Dayviews, man undrar ju what the fuss was about liksom, han verkar ju onekligen inte ha problem att få tjejer efter sig...
Citera
2014-12-03, 22:26
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa

De är på Bodaborg, en byggnad där man leker "fångarna på fortet" och ska lösa uppgifter i olika rum för att ta sig vidare.
Citera
2014-12-03, 22:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
– När jag högg henne i halsen fattade jag inte att hon skulle dö. Jag ville bara att det skulle bli tyst. Det var kaos.

Citat:
Under ryttarinnans berättelse svimmade tingsrättens protokollförare och fick tas om hand av ordningsvakter och rättens ordförande.

Rättegången i Örebro tingsrätt fortsätter i morgon med fortsatta förhör med den 25-åriga kvinnan.
Då ska också mannen i triangeldramat höras.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19962503.ab

Och så får krönikör Cantwell ta plats i tråden på nytt:

Citat:
Kvinnan vill med andra ord få rätten att tro att det inte finns något samband mellan att hon å ena sidan gjorde ansenliga efterforskningar på nätet om hur man bäst dödar och styckar en människa och att hon å andra sidan en vecka senare dödade och styckade en människa.

Det skulle inte vara lätt att få med ens den mest generösa domstolen i världen att gå med på något sådant.

Tidigare på dagen vittnade en mor om hur hennes dotters död har drabbat familjen. Lillebror, som älskade sin syster över allt annat, stirrar apatiskt in i väggen i timmar. Farmor slutade äta och har vårdats på sjukhus.

Och på eftermiddagen satt en man och en kvinna och lyssnade med plågade ansikten på hur deras dotter berättade om hur hon hade dödat sin rival.

Det finns så många offer i denna tragedi.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article19962417.ab

Herr krönikören reflekterar i texten bland annat också över faktumet att styckmörderskan
sätter sig och skriver ihop en kärleksfull lappjävel till mannen "som var som en drog för
henne" strax efter att hon genomfört sitt vedervärdiga mord och det kan man fan undra
över hur i helvete hon kunde få ro till något sånt efter vad hon gjort i killens lägenhet.
Jag tycker det bara understryker vilket kallblodigt stycke till människa detta verkligen är.
Allt starkare växer sig känslan av att vi har att göra med en riktig liten psykopatbrud...
Citera
2014-12-03, 23:05
Medlem
[quote=Kexet65|51339146]Efter att jag idag varit på rättegången så kan jag sammanfatta mina intryck som följer.
Enda gången J.H darrade på rösten var när hon började sin berättelse med att be LL:s anhöriga om ursäkt.

Skulle vilja veta lite mer om vad hon sa när hon bad dem om ursäkt.
Tittade hon på dem? Tittade de på henne?
Citera
2014-12-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pupit
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Efter att jag idag varit på rättegången så kan jag sammanfatta mina intryck som följer.
Enda gången J.H darrade på rösten var när hon började sin berättelse med att be LL:s anhöriga om ursäkt.

Skulle vilja veta lite mer om vad hon sa när hon bad dem om ursäkt.
Tittade hon på dem? Tittade de på henne?

Leta i tråden så finner du ljudklippen.

Eller så hittar du dem på NA:s(tidningens) hemsida , fanns i referatet från dagen.
Finns också ett kortare på SVT:s hemsida.
Senast redigerad av Trolltomten 2014-12-03 kl. 23:17.
Citera
2014-12-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Mytoman blir man inte av att ljuga om en enskiljd händelse.
Detta rör ju endast Mordet på LL.

För att betraktas som mytoman bör det ha pågått under längre tid.
Dvs inte bara under den korta period JH känt JA , LL mfl.
Hon har ju fungerat normalt i flera förhållanden.

Så du har nog fel angående mytomani.
Men har nog rätt i sak angående lögnerna.
Tror inte att hon planerat mordet i så ingående planer.
Men hon har nog i alla fall gjort det mer ingående än hon vill medge.
Hon har ljugit ett flertal ggr till polisen, arbetskamrater, grannar osv vilket vi vet. Att hon fortfarande kör samma taktik tyder på att hon är van att ljuga sig ur svåra situationer.
Citera
2014-12-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon har ljugit ett flertal ggr till polisen, arbetskamrater, grannar osv vilket vi vet. Att hon fortfarande kör samma taktik tyder på att hon är van att ljuga sig ur svåra situationer.

Men fortfarande.
Läs igen , detta rör samma sak.
Man är och blir inte mytoman bara för att man ljuger.

Då skulle hon ljuga om allt.
Sitt liv , sina vänner , sina saker , sina djur och så vidare.
Det är inte lätt för en mytoman att hålla redan på saker.
JH har ljugit om det som rör mordet , i övrigt har hon haft ett normalt liv.
Hon syns på internet , hon har/haft vänner , hon har jobb mm mm.
Mytomaner har det betydligt svårare med sin omgivning.
Citera
2014-12-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Men fortfarande.
Läs igen , detta rör samma sak.
Man är och blir inte mytoman bara för att man ljuger.

Då skulle hon ljuga om allt.
Sitt liv , sina vänner , sina saker , sina djur och så vidare.
Det är inte lätt för en mytoman att hålla redan på saker.
JH har ljugit om det som rör mordet , i övrigt har hon haft ett normalt liv.
Hon syns på internet , hon har/haft vänner , hon har jobb mm mm.
Mytomaner har det betydligt svårare med sin omgivning.
Källa på att hon aldrig har har haft det svårt och aldrig ljugit tidigare? Här för er som inte vet så mkt om detta http://mytoman.se/
Citat:
Däremot kan gränsen vara otydlig eftersom mytomani inte är en egen diagnos och därmed inte har tydliga riktlinjer.
Citat:
Mytomani är inte en egen diagnos. Oftast rör det istället om en personlighetsstörning där mytomani är ett av symptomen. Exempel på personlighetsstörning kan vara psykopati eller borderline.
Citera
2014-12-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Källa på att hon aldrig har har haft det svårt och aldrig ljugit tidigare? Här för er som inte vet så mkt om detta http://mytoman.se/

Har du någon källa på att hon har det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in