Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Måste vara det mest svåra stället att tvätta rent efteråt..betonggolv eller trägolv med tusen små ställen där blod och annat kan fastna.

Blodlukt är förövrigt något som hästar får panik av.

Äh, skitsnack. Jag har haft hästar i 13 år och tagit bort fler dvs ligger rejält med blod efter häst och sen passerat en meter därifrån med levande häst. Ingen panik.
Citera
2014-06-24, 19:58
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
Utredningen pågår fortfarande, och polisen är fortfarande förtegen om sina teorier om mordet, men vågar säga att den 24-åriga kvinnan som sitter häktad misstänkt för mord också misstänks vara den som styckat kroppen.
– Det är nog det som ligger närmast till hands. Hon är ju häktad misstänkt för mord, den andra personen är ju häktad för skyddande av brottsling. Så det är det som är mest sannolikt just nu, säger Mats Nylén till NA.

Så polisen tror alltså att JH är den som har styckat kroppen.. Helt jävla sinnessjukt. Hur fan är man funtad om man kan göra en sån sak? Om man är grovt kriminell sedan innan, och har sett både ett och annat innan så kan jag förstå att det inte är sån big deal att döda och stycka någon. Men att vara en "helt vanlig" tjej i 20års åldern och mentalt klara att först döda och därefter stycka en annan ung tjej, ja jag vet inte.. Men inte fan kan hon vara frisk i huvudet?

Någon som är insatt i hur det fungerar med åtalet? Hon har erkänt misshandel och vållande till annans död, fallerar det nu när det visar sig att hon har styckat kroppen? Känns ju som att hon hade möjlighet att ringa 112 om hon nu skulle ha misshandlat LL och insett att misshandeln spårat ur, hon måste ju ändå ha haft en stund på sig att tänka lite på om hon skulle ringa 112 eller inte? Har svårt att se hur en psykiskt frisk människa ens kommer på tanken på att börja stycka kroppen..? Ringer man inte 112 så brukar människor väl isåfall bara lämna kroppen och fly, eller om man verkligen inte har något samvete så dumpas kroppen allt som oftast på någon enslig skogsväg. Det här fallet är verkligen unikt och sinnessjukt.
Citera
2014-06-24, 20:00
Medlem
Snobbs avatar
Avundsjuka är jättevanligt bland kvinnor emellan. Det skulle jag vilja säga är den vanligaste orsaken till att kvinnor inte kommer överens. Svartsjuka är mindre vanligt då kvinnor inte brukar känna att de äger sin partner på samma sätt som när män mördar kvinnor de har/haft en relation med eller kvinnans nya partner. I detta fall så tyckte jag att häst-teorin/ekonomiska teorin lät rimlig dock. Det är inte svartsjukan mot LL som är problemet, utan den ekonomiska förlusten som LL orsakat som är problemet.
Citera
2014-06-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenstiven
Med en vass kniv? Menar du att det går att skära igenom ben med en vass kniv?

Om du skär av köttet vid leden kan du utan svårhet "bryta av" leden och således få hela stycket löst. Det använder jag ofta vid rådjursslakt, lär knappast vara svårare på människor.
Citera
2014-06-24, 20:13
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Avundsjuka är jättevanligt bland kvinnor emellan. Det skulle jag vilja säga är den vanligaste orsaken till att kvinnor inte kommer överens. Svartsjuka är mindre vanligt då kvinnor inte brukar känna att de äger sin partner på samma sätt som när män mördar kvinnor de har/haft en relation med eller kvinnans nya partner. I detta fall så tyckte jag att häst-teorin/ekonomiska teorin lät rimlig dock. Det är inte svartsjukan mot LL som är problemet, utan den ekonomiska förlusten som LL orsakat som är problemet.
Du kan inte mena allvar på en fläck? Har du nån forskning som stödjer detta eller är du en man som bara fått för dig nåt? Jag skulle definitivt inte påstå att avundsjuka mellan kvinnor är jättevanligt, och säkerligen inte vanligare än mellan män, jösses. Och vad gäller detta fallet specifikt så är det inte allt för vilt att gissa att du har skitfel.
Citera
2014-06-24, 20:16
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Så polisen tror alltså att JH är den som har styckat kroppen.. Helt jävla sinnessjukt. Hur fan är man funtad om man kan göra en sån sak? Om man är grovt kriminell sedan innan, och har sett både ett och annat innan så kan jag förstå att det inte är sån big deal att döda och stycka någon. Men att vara en "helt vanlig" tjej i 20års åldern och mentalt klara att först döda och därefter stycka en annan ung tjej, ja jag vet inte.. Men inte fan kan hon vara frisk i huvudet?

Någon som är insatt i hur det fungerar med åtalet? Hon har erkänt misshandel och vållande till annans död, fallerar det nu när det visar sig att hon har styckat kroppen? Känns ju som att hon hade möjlighet att ringa 112 om hon nu skulle ha misshandlat LL och insett att misshandeln spårat ur, hon måste ju ändå ha haft en stund på sig att tänka lite på om hon skulle ringa 112 eller inte? Har svårt att se hur en psykiskt frisk människa ens kommer på tanken på att börja stycka kroppen..? Ringer man inte 112 så brukar människor väl isåfall bara lämna kroppen och fly, eller om man verkligen inte har något samvete så dumpas kroppen allt som oftast på någon enslig skogsväg. Det här fallet är verkligen unikt och sinnessjukt.
Undrar om hon inte fått en psykos trots allt? Jag har tänkt att hon gjort det själv, ja jag har hoppats det, känns mindre skrämmande med en vansinnig person än två eller tre...
Citera
2014-06-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb

Ja eller..svartsjuka: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19091633.ab

Det är lite intressant att vännen/arbetskamraten till LL nämner att " dom" som gjort det här skall få "sina" straff, flera ggr. Kanske inte betyder nåt men varför utgår han från att de är flera gärningsmän/kvinnor, eller är det bara ett uttryck kanske och ingen tanke bakom.
Citera
2014-06-24, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Undrar om hon inte fått en psykos trots allt? Jag har tänkt att hon gjort det själv, ja jag har hoppats det, känns mindre skrämmande med en vansinnig person än två eller tre...
Finns ju dock uppgifter om att hon hotat LL via sms mm ett tag, så helt ur luften kommer ju inte detta.
Citera
2014-06-24, 20:26
Medlem
Braxynglets avatar
Jag har inte följt tråden direkt, halkade bara in nu av nyfikenhet. Såg att man diskuterade möjligheten att styckningen skulle kunna utförts i stallet. Ha i åtanke att många stall har tvättspiltor med vattenslang och avlopp, där eventuellt blod lätt kan sköljas bort utan större ansträngning.
Citera
2014-06-24, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Jag har inte följt tråden direkt, halkade bara in nu av nyfikenhet. Såg att man diskuterade möjligheten att styckningen skulle kunna utförts i stallet. Ha i åtanke att många stall har tvättspiltor med vattenslang och avlopp, där eventuellt blod lätt kan sköljas bort utan större ansträngning.

Om så har skett bör teknikerna se det, utan större ansträngning.
Citera
2014-06-24, 20:29
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet

Man behöver bloda ur offret innan man styckar för att slippa blodstänk, men jag antar hon inte hade någon upphängningsanordning i stallet precis. Det borde alltså finnas mycket bevis där om styckningen utfördes i stallet.
Citera
2014-06-24, 20:34
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Man behöver bloda ur offret innan man styckar för att slippa blodstänk, men jag antar inte hon hade någon upphängningsanordning i stallet precis. Det borde alltså finnas mycket bevis där om styckningen utfördes i stallet.

Som sagt, jag har inte följt tråden och ville bara inflika på något som nämnts under de två senaste sidorna. Kom egentligen bara hit för att få se en bild på flickorna.
Självklart är det lätt för brottsplatstekniker (är det rätt titel?) att leta fram blodspår i sann CSI-stil. Det jag menar är att man i en tvättspilta lätt kan skölja bort spår som är synliga för blotta ögat, även om det skvätt mycket vid själva styckningen. Jag säger inte att det hände där, bara att man kan göra det där och tvätta bort spår för blotta ögat.

Sen bör man ju dock fråga sig var hon nu kan ha haft en upphängningsanordning, eller var alla andra som styckmördat har en sådan.
Senast redigerad av Braxynglet 2014-06-24 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in