Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-22, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Triangeldrama kvinna mördar kärleksrival i svartsjukt raseri.-
Kvinnan styckar rivalen vilket ska ses som ovanligt för just kvinnor, men i syfte att transportera ut kärleksrivalens kroppsdelar. Det här bör bli mord och eventuellt griftefrid, och straffet lär bli högt.

Här finns ett erkännande och även om hon nu påstår att hon inte menade eller hade avsikt till att mörda kärleksrivalen, så ser det onekligen ut som hon planerat detta. I och med det utdragna dödsförloppet som innebär slagen i trapphuset för att sedan släpas in och fortsätta slå och hugga trots att rivalen fortfarande är i livet. Till slut lämnar kärleksrivalen in, men efter en del kamp,och tidsmässigt går det förmodligen inte fort. Efterföljande blir lagom hysteriskt och hon åker sedan med sin bil och dumpar de olika delarna-

Jag tycker det stinker kaninkokerska i farligt begär.

Mitt i går hon och hämtar en annan kniv,
vilket bör försämra hennes läge ytterligare.
Citera
2014-11-22, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
De där tiderna stämmer inte

Någon påpekade att den telefonen av någon oförklarlig anledning inte varit inställd på vår tid (CET) utan på annan tid, dvs Jonathans telefon visade inte vår svenska tid utan puckot hade den inställd på något annat.
Citera
2014-11-22, 02:10
Medlem
Vad menas med statusarna:

Fastställd
Ska förstöras
Utlämnad
Ska lämnas ut

Kan inte någonting som är fastställt också lämnas ut eller förstöras eller varför sån skillnad på t ex Påse 1 och Påse 2 ?
Citera
2014-11-22, 02:11
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Minst en, men sen verkar hon haft problem att finna sig när hon flyttat vidare. Och vad jag vet om det? Det finns bitar av historiken strödd över förhör med JH's familj och vänner i FUP. Var inte JH som sökte sig till JA, det var JA som tog initiativ till att inleda ''relationen'' igen bägge gångerna. Var däremot JH som bröt den kring årsskiftet. Likväl som hon gjorde med JN innan hon träffade JA.

Både LL och JH har tveklöst varit offer ja i det spel som JA hållit på att spela med dom i drygt tio månaders tid. Där han lovat bägge guld och gröna skogar och nästan varit på nivå där dom turats om i hans säng från dag till dag, stärks ytterligare över otroheten mot LL genomgående i deras relation från gymnasie tiden fram till nu.

JA har spelat dom två mot varandra, och sedan helt vägrat ta något ansvar eller lägga sig i den enormt kaosartade situation han varit den i särklass mest drivande parten av alla tre i.

Du säger ''manipulativ'' jag säger en naiv omogen person som agerar ut i affekt när hon upplever ''rädsla'' En person som saknat en trygg punkt i tillvaron och desperat försökt hitta en från det att hon kom till den nya orten. Saker är ALDRIG så svart / vit som du försöker utmåla dom, därav att det är väldigt enkelt att bara borsta bort det du säger och avskriva dig.
Borsta du bort det jag säger om du vill, det verkar svårt för dig att ta in att Jonna planerat och utfört mordet på LL.
Det är hon ensamt ansvarig för, oavsett vad JA gjort mot henne.
Du får väl kolla på domen... om de anser att JA var ansvarig för vad JH gjorde!
Hade han ansetts ansvarig hade han inte släppts ur häktet.
Med det menar jag inte att han varit en trevlig person, utan bara att han och JN absolut inte kan hållas ansvariga för mordet, det är det enbart Jonna som är/kan.
Du söker förklaringar i dina inlägg och vill få det till att syndabocken är ngn annan än JH, men det får du nog svårt att lyckas med... Alla får själv bära ansvaret över sina gärningar.
Att JH valt osunda relationer gör henne inte till ett offer, det är fortfarande hon som valt sina relationer. Jag råder dig till att läsa artikeln jag länkat till här : https://www.flashback.org/sp51184130 där ser du vad det handlar om. I JH:s huvud fanns bara jag, JAG Jag, JAG! "Gemensamt för den här gruppen är att de i hög grad saknar medkänsla, är lättkränkta, sätter sig själva i fokus och saknar impulskontroller."
Citera
2014-11-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
"Gemensamt för den här gruppen är att de i hög grad saknar medkänsla, är lättkränkta, sätter sig själva i fokus och saknar impulskontroller."

Och det är ungefär därför det är ointressant att slösa tid på dig. Man kan inte välja dom delar som passar in, och sedan bortse från det övriga. JH ligger långt långt fjärran någon ASPD.

Din avatar är verkligen talande för dig själv som person. Jag har inga problem att ta in att hon utfört dådet, jag är dock så pass intelligent att jag förstår att världen inte är så enormt svart/vit som du försöker göra den till för att det skall passa din egna ganska skeva världsbild.

Det jag ifrågasätter är planeringsargumentet, då hela utförandet tyder på en rad slumpmässiga händelser efter varandra där inte någon form av direkt tanke har förekommit alls.

Självklart är det JH som bär ansvaret själv för sitt handlande den aktuella dagen, det har jag heller inte sagt något om. Men i det som utspelat sig under den tio månaders period som fick sin kulmen med detta så är LL och JH offer för JA's spel.
Senast redigerad av dip 2014-11-22 kl. 02:26.
Citera
2014-11-22, 02:33
Medlem
Citat:
Och det är ungefär därför det är ointressant att slösa tid på dig. Man kan inte välja dom delar som passar in, och sedan bortse från det övriga. JH ligger långt långt fjärran någon ASPD.

Din avatar är verkligen talande för dig själv som person. Jag har inga problem att ta in att hon utfört dådet, jag är dock så pass intelligent att jag förstår att världen inte är så enormt svart/vit som du försöker göra den till för att det skall passa din egna ganska skeva världsbild.

Det jag ifrågasätter är planeringsargumentet, då hela utförandet tyder på en rad slumpmässiga händelser efter varandra där inte någon form av direkt tanke har förekommit alls.

Självklart är det JH som bär ansvaret själv för sitt handlande den aktuella dagen, det har jag heller inte sagt något om. Men i det som utspelat sig under den tio månaders period som fick sin kulmen med detta så är LL och JH offer för JA's spel.

Du verkar ha en personlig relation till JH med tanke hur du försvarar henne.

JA är en player. Många killar är det. De flesta tjejer här har erfarenhet av såna killar. Men inte fan styckar man en människa för det.
Senast redigerad av Macca2013 2014-11-22 kl. 02:37.
Citera
2014-11-22, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Du verkar ha en personlig relation till JH med tanke hur du försvarar henne.

JA är en player. Många killar är det. De flesta tjejer här har erfarenhet av såna killar. Men inte fan styckar man en människa för det.

Och du verkar smått förståndshandikappad. Är det verkligen det bästa du har som tillgrepp? Rent avståndsmässigt så är du cirka iallafall 60 mil fel ute. I övrigt har jag aldrig ens satt mig fot i någon av städerna som figurerar i FUP. Men fortsätt du stirra dig blind på styckningen och tro att det finns något slags djupare motiv och motivation bakom den.

Är verkligen inte underligt att merparten av dom som var aktiv här för 2-3 år sedan i den här forumkategorin har lämnat den.
Citera
2014-11-22, 03:28
Medlem
Gu3ros avatar
[quote=Macca2013|51194406]Du verkar ha en personlig relation till JH med tanke hur du försvarar henne.

Kan inte mer än att hålla med dig om detta, att man försvarar JH såhär det gör mig spyfärdig.
Hur blind är man? Om hon nu inte menade att döda vad fan tar man med sig hammare " slö kniv haha " och en jävla massa sprutor hon grejat med hemma som skall ta koll på BO......

Står och väntar i trappan och sen bara BOM i skallen på stackars tjej, inte nog med det släpar henne in och påbörjar hugga samt hålla för hennes mun?

Men fy hennes släkting måste man vara för att skriva som man gör,
ingen människa i världen kan tala om för mig att hon inte planerade detta ( kan inte glömma ) ( hoppas jag kan en dag ) allt jag läst som hon skrev i flashback och googlat runt innan hon dödade BO ) .................... Vilken psykopat.............
Citera
2014-11-22, 04:53
Medlem
JH drinken ska nog vara Pepsi-cola + Vodka Karnival + en skål dillchips och en sondslang. OCH EN MATSKED MELATONIN moaaah....

Den som sitter med ett lik nångång kan enklast googla "ryttarinna triangeldrama" för att få se hur man INTE bör göra.
Citera
2014-11-22, 05:52
Medlem
Grandiosos avatar
Tänker på när den oroliga kvinnliga grannen G ringer frenetiskt på dörren och därinne
kämpar LL för sitt liv och ger ifrån sig "förskräckliga skrik".
JH märker ju att någon uppmärksammat det påtagliga tumultet som pågår men bryr
sig uppenbarligen föga om den saken utan fortsätter obekymrat det mödosamma "arbetet" med
att ha ihjäl sitt offer. Ett offer som också borde höra att någon ihärdigt är på ytterdörren
och vill få utrett vad som i all världen står på så här okristligt tidigt.
Räddningen för henne kan finnas där utanför...
Men så är allt över, livet tar slut, hennes rasande mördare har fått död på henne och
ska snart sätta igång med att plocka isär henne också...hon ska bara hem ett slag först
och förse sig med såg...

Och den ängsliga grannen gav upp sina ansträngningar att få veta vad som pågick
och återvände till sitt. Snart nog skulle hon få kännedom om hemskheterna som
utspelat sig några meter ifrån henne på andra sidan dörren...
Senast redigerad av Grandioso 2014-11-22 kl. 06:30.
Citera
2014-11-22, 09:29
Citat:

En fråga: Anta att JH talar sanning och bara ville skrämmas och göra illa LL utan att LL skulle veta vem det var. Då hade hon ju uppnått det genom att slå ett eller kanske två slag i huvudet på LL i trapphuset och sedan fly från platsen.

Hon fick guldläge genom att JH kom upp i trappen bakom LL, som stod och skulle låsa dörren. Hon tilldelade LL ett hammarslag som gjorde henne omtöcknad. Det verkar som att LL inte hade sett henne och inte skulle kunna identifiera henne. JH hade alltså uppnått exakt det hon ville göra, om hon hade sprungit nedför trappan och åkt därifrån. Så långt hade inga oförutsedda händelser inträffat som kunna orsak kaos i JHs skrämselplaner. Ingen granne fanns i trapphuset. Så varför utför hon inte den plan som hon påstod sig ha?
Citera
2014-11-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Rätt intressant att Jonna, hennes syster och hennes mamma alla tre har samma andranamn (Irene)..
Nej, mamman heter Irene som tilltalsnamn.
Senast redigerad av Ananas1234 2014-11-22 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in