Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Vad tror ni om denna störda människas chanser att anpassa sig till samhället efter avtjänat straff? Tror ni hon kan bo kvar i orten eller kommer hon att leva under ständiga hot?

Hon kanske få massor av beundrare som skriver brev till henne? Hon kan välja och vraka och lätt hittar en man hon kan gifta sig med? Sån brukar ju hända kända manliga kriminella t.e.x Anders Breivik. Ju grövre brott desto fler beundrare få dem! Är det annorlunda för att hon är tjej?
Citera
2014-06-26, 23:52
Medlem
shehulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Styckmördaren i Boden lät huvudet sitta kvar.
Troligtvis hade det suttit en påse tejpad över huvudet eftersom man fann tejprester i hennes hår?
Citera
2014-06-26, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Skulle gissa på att LL var död när hon lämnade, och inte dog undertiden hon var borta!

JH har försökt att dölja brottet, det är också en besvärande omständighet. Hon har varit medveten om sin gärning, kan aldrig hävda att hon inte var vid sina sinnens fulla bruk. Att hon dessutom anger sig själv visar också att hon var vid sina sinnens fulla bruk. Hon visste vad hon gjorde och därefter vad hon hade gjort. Fängelse är den enda rimliga påföljden anser jag.
Citera
2014-06-26, 23:56
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shehulk
Troligtvis hade det suttit en påse tejpad över huvudet eftersom man fann tejprester i hennes hår?

Låter i så fall mer som hon kanske torterat LL med kniv och pratat med henne innan hon dog. Kanske inte helt omöjligt, men tidsmässigt kanske tveksamt. Tejp i håret kan ju komma från tillfället då kroppsdelarna lades i påsarna.

EDIT: Såg nu att Ni var uppe i Boden och rotade. Det hade inte med detta mord att göra alltså
Senast redigerad av Hull 2014-06-27 kl. 00:42.
Citera
2014-06-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Låter mer som hon torterat LL med kniv och pratat med henne innan hon dog. Kanske inte helt omöjligt, men tidsmässigt kanske tveksamt. Tejp i håret kan ju komma från tillfället då kroppsdelarna laders i påsarna.

Tejpen i håret tror jag dem menar styckdråpet i Boden.

Pratat med henne? Undrar hur mycket LL uppfattat i så fall, hon bör väl ha varit avsvimmad?
Citera
2014-06-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
JH har försökt att dölja brottet, det är också en besvärande omständighet. Hon har varit medveten om sin gärning, kan aldrig hävda att hon inte var vid sina sinnens fulla bruk. Att hon dessutom anger sig själv visar också att hon var vid sina sinnens fulla bruk. Hon visste vad hon gjorde och därefter vad hon hade gjort. Fängelse är den enda rimliga påföljden anser jag.

Ja fallet verkar solklart! Så även med JA och JN, tror de kommer frias helt ifrån allt. Om de nu inte skulle bli ngn jävligt plötslig vändning i detta och av vad som framkommit!
Citera
2014-06-27, 00:03
Medlem
Själva styckningen i sig brukar polisen inte kalla att kroppen är illa däran eller vad dem nu sa så jag undrar om Jonna kanske skändat kroppen efter döden?

Hon har väl klätt av sin rival eftersom det är lättare att stycka och sen kanske hon fortsatt leka med kniven lite?
Citera
2014-06-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
http://na.se/nyheter/askersund/1.2538176-polisen-bekraftar-det-var-ett-styckmord

"Då polisen anträffade kroppen av den avlidna kvinnan i Hällabrottet utanför Kumla visade det sig att den var illa tilltygad och i delar. Samtliga kroppsdelar har dock anträffats., skriver polisen i ett pressmeddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Låter i så fall mer som hon kanske torterat LL med kniv och pratat med henne innan hon dog. Kanske inte helt omöjligt, men tidsmässigt kanske tveksamt. Tejp i håret kan ju komma från tillfället då kroppsdelarna lades i påsarna.

Jag funderade här över varför man skrev att kroppen var illa tilltygad. Det är en konstig grej att skriva när den är styckad. Det känns ju som självklart och det kanske fanns en ytterligare innebörd. Om hon torterat LL med kniven. Det har ju också skrivits om rykten från orten att hon inte skulle ha gått att känna igen och liknande.
Citera
2014-06-27, 00:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Möjligen kan hon ha räknat ut något, att hon tror att om hon sätter fingeravtryck på knivskaft och hugger sig själv i handen och visar upp detta för vårdcentral och får det om sett och talar om det med arbetskompisar så kan hon hävda nödvärn ifall hon åker dit.

Det innebär ju i så fall att hon har haft i åtanke att hon kan åka dit. Vet inte om det är så troligt men å andra sida är ju alltihopa rätt otroligt på så många sätt ...

Hur hävdar man nödvärn om man slår någon i bakhuvudet? Var fanns livsfaran för JH? Glöm det tycker jag. JH är en kallblodig mördare anser jag.

Jag tippar på att det här fallet kommer att bli ett flitigt använt referensfall i krimtrådarna när det kommer till sannolikhet och rimlighetsdiskussionerna. Fallet Jonna kommer att täppa till käften på många "besserwissers", det är jag helt övertygad om. Även det osannolika händer ibland.
Citera
2014-06-27, 00:06
Medlem
Jag är dåligt insatt, dvs jag har noll koll på hur det fungerar. Kan JH dra tillbaka sitt erkännande, säga att hon bara hittade på?
Citera
2014-06-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smem
Jag är dåligt insatt, dvs jag har noll koll på hur det fungerar. Kan JH dra tillbaka sitt erkännande, säga att hon bara hittade på?

Ja
Citera
2014-06-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smem

Om hennes berättelse stämmer väl med den tekniska bevisningen så lär inte det hjälpa. Det är väl troligt att hon skulle blivit dömd utan att erkänna ett enda dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in