Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det verkar inte ha varit någon fight alls, ett hammarslag i bakhuvudet och sen knivhugg när LL låg ner.
aha fyfan, jag trodde de var en riktig strid, blev vilseledd av en artikel
Citera
2014-06-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Detta blir man nyfiken på, vad kan det handla om:

Citat:
– Vi har en förhållandevis bra bild av händelseförloppet och har fått in information på ett sätt som är ovanligt för den här typen av fall.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19095859.ab

Blev det inspelat på något sätt, eller kan det röra sig om något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Det kommer med tiden. Hon måste acceptera vad hon själv gjort innan hon kan berätta, och snuten kommer hjälpa henne med det genom att hela tiden visa att de redan vet mycket mer än hon tror. Det är vanligt att erkännanden kommer stegvis.

Och de har ju fått information på ett sätt som är ovanligt för den här typen av fall. Det är ju inte klart vad polisen menar med detta ännu. Hon erkände ju inte från början så det kan inte vara det.

Så de har förmodligen haft klart för sig vad som har hänt och bearbetat henne rätt bra ända från början.
Citera
2014-06-26, 23:08
Medlem
Jonna har väntat i trappan, klockan är efter 06:00 på morgonen och Lollo börjar inte jobba förrän senare så det finns en stor möjlighet att hon låg i sängen i "pyjamas" när Jonna ringer på dörren, trött och yrvaken går hon och öppnar och får sen ett hammarslag i bakhuvudet och tuppar av. Jonna går ut i köket och hämtar en kniv och hugger Lollo några gånger och sen går hon därifrån.

Det har tidigare stått i tidningarna att kroppen var styckad och i dåligt skick, jag tolkar detta som att dem inte menar dåligt skick = styckad.

Ett hammarslag i bakhuvudet och några (hur många det nu kan vara) knivhugg ger inte skador så kroppen är i dåligt skick. Jag undrar om Jonna har vanhedrat kroppen samtidigt som hon styckat den.
Citera
2014-06-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Och de har ju fått information på ett sätt som är ovanligt för den här typen av fall. Det är ju inte klart vad polisen menar med detta ännu. Hon erkände ju inte från början så det kan inte vara det.

Så de har förmodligen haft klart för sig vad som har hänt och bearbetat henne rätt bra ända från början.

Hon kan väl inte ha tagit kort/filmat förloppen som de avser med speciell information?
Citera
2014-06-26, 23:14
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vems bitch tror ni Jonna blir på Hinseberg?

Det låter jag vara osagt, men jag tror hon antagligen hamnar där i alla fall. Skulle bli lika förvånad som jag blev av faktumet att hon själv låg bakom styckningen, som jag skulle bli om hon hamnar på rättspsyk.
Men jag har tamefan varit ute och cyklat gång på gång i det här fallet. Det är utanför alla normala ramar så det är svårt att dra några slutsatser genom att GW:a sig och luta sig mot statistik och historia.
Citera
2014-06-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon kan väl inte ha tagit kort/filmat förloppen som de avser med speciell information?

Hon kanske gjorde en snufmovie?

Verkligen, hur sjukt kan detta bli. Det är ju en sak om det om LL satt på någon inspelning men att hon gjort det själv, det förstår jag i så fall att polisen kallar ovanligt sätt att få information.
Citera
2014-06-26, 23:15
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Finns inget som förvånar mig längre med denna människa... hon kanske gjorde de som någon slags trofé
Citera
2014-06-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Efter jobb och spridning av kroppsdelar. De har talats om att man genomsökt flera fordon. Därför tror jag att Jonathan drog efter att hon bett om hjälp. Det skapar en misstanke emot honom om man ser på förfaringssättet. Väldigt många har undrat hur en liten späd varelse med bruna bambi ögon kan genomföra en styckning. Jag är själv späd och liten men det finns inte ett verktyg som jag inte hanterar. Med stor uppfinnings rikedom och mycket jävlar anamma skulle det gå. Och i detta fallet hade hon satt sig i en sits där det måste gå. Annars var hon körd i hennes bild i huvudet. Det fanns inte tid för missar helt enkelt

Jaha. Jag tolkade det som att du trodde att han varit hemma och sedan hjälpt henne att dumpa delarna. Men har det gått till som du skriver så är det naturligtvis inte omöjligt att det låg honom i fatet. Ingen aning om hans arbetstider dock..
Citera
2014-06-26, 23:19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Efter jobb och spridning av kroppsdelar. De har talats om att man genomsökt flera fordon. Därför tror jag att Jonathan drog efter att hon bett om hjälp. Det skapar en misstanke emot honom om man ser på förfaringssättet. Väldigt många har undrat hur en liten späd varelse med bruna bambi ögon kan genomföra en styckning. Jag är själv späd och liten men det finns inte ett verktyg som jag inte hanterar. Med stor uppfinnings rikedom och mycket jävlar anamma skulle det gå. Och i detta fallet hade hon satt sig i en sits där det måste gå. Annars var hon körd i hennes bild i huvudet. Det fanns inte tid för missar helt enkelt

Alla tycks tro tjejer är jätteklena och svaga ?
Ja hon har nog dock haft tillgång till skarpa verktyg
Citera
2014-06-26, 23:20
Medlem
Huckelberryfins avatar
Vad tror ni om denna störda människas chanser att anpassa sig till samhället efter avtjänat straff? Tror ni hon kan bo kvar i orten eller kommer hon att leva under ständiga hot?
Citera
2014-06-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Vad tror ni om denna störda människas chanser att anpassa sig till samhället efter avtjänat straff? Tror ni hon kan bo kvar i orten eller kommer hon att leva under ständiga hot?

Det som skrämmer mig är att hon har verkat varit normal upp till denna ålder, tom haft långa förhållanden, klarat gymnasium arbete mm, verkar obegripligt. Skulle kännts enklare om det varit nån kuf typ Englamördaren
Citera
2014-06-26, 23:25
Medlem
LadyMysticas avatar
Om detta blir nagot annat an mord sa ar det def. en advokat jag vill ha om jag hamnar i klaveret nagon gang. Intressant fall detta. En till synes normal kvinna, ingen tidigare brottshistorik, som har ihjal en person och styckar kroppen. Oerhort unikt.

Skall bli intressant att lasa FUP:en i detta fall. Hur lang tid kan det tankas ta tills den ar klar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in