Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 22:10
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet vi inte, hon säger inget om var kroppen styckades, enligt AB.
Menar du att hon vägrar säga var kroppen styckades, eller att det saknas uppgifter om det i AB? Jag hittar i alla fall inget om det första i någon artikel.
Citera
2014-06-25, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Menar du att hon vägrar säga var kroppen styckades, eller att det saknas uppgifter om det i AB? Jag hittar i alla fall inget om det första i någon artikel.
Det senare.
Citera
2014-06-25, 22:14
Medlem
Hur lång tid brukar det ta i sådana här fall innan Fup släpps? Detta är det mest rafflande (och fruktansvärt tragiska naturligtvis) fall på år och dagar. Skulle så gärna vilja veta vad som rörde sig i JHs huvud när hon genomförde detta fasansfulla. Hur kunde en, till synes, normal tjej döda och sedan stycka sin rival?!!

En annan undran är om det på ngt vis går att se hennes blogg fortfarande. Jag kollade lite innan den stängdes ner, men dum som jag var sparade jag inte texterna. Vill förstå!
Citera
2014-06-25, 22:15
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag kände en bordis, hon var allmänt känd för att vara extremt förbannad utan förvarning. Kunde skälla ut folk efter noter utan förvarning på jobbet, för att sedan vara hur glad som helst på eftermiddagen.

När hon var hemma var det likadant fast värre, kunde växla på en 1/10 sekund med extrem ilska och sedan idealisering. Bordisar är generellt läskiga personer, jag såg någon statistik på hur många manliga bordisar som satt inne och det var en avsevärt HÖG siffra.

Naturligtvis varierar detta från person till person, men det vanligaste är med all säkerhet extrem och omotiverad ilska. Du tillhör nog undantagen. Var glad för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Det kan du ha rätt i.Men alla med diagnos borderline är inte vansinniga..Ursäkta att jag går igång på detta med psyk. Men hela min värld går ut på besök och kontakter med psykvården i Sverige...
Inte för egen del men med mina närstående.

Jag känner en person som är en av grundarna av borderline.nu. Vi umgicks på 90-talet vid par-middagar, medans barnen lekte för sig själva. Jag förstod aldrig hur svårt hon hade det, och såg aldrig några "utbrott". Hon var den "perfekta värdinnan", medan hennes karl svamlade runt och såg till att strålkastarljuset hela tiden föll på honom! Han pratade högt vitt & brett, och det var svårt att få ett ord med i laget.. Det blev rätt trista föreställningar - vi var 4 men det var bara en som pratade hela tiden.. Sett i backspegeln så förstår jag hur illa det var, hon gjorde 99% av jobbet (ungar, städning, planering, inköp etc). Vi, som par, gled isär. Sedan hörde jag henne på radio flera år senare, i ett program om border-line. Jag ringde henne (de var skilda då) och vi pratade lite. Jag skämdes (och det sa jag) för att jag inte hade förstått hur illa det var. Men enligt henne så var det inte konstigt - inte ens hennes föräldrar hade förstått. Det förekom våld i deras relation, men det var hon som var utsatt. Jag har inte träffat dem på snart 20 år, och jag hoppas att jag inte träffar honom för då blir det nog mer action än prat..
Citera
2014-06-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Låter nästan som att jag skulle vara din vän. Mina vänner kommer alltid till mig när det är något och de vet att ingenting kommer ut. När djur och barn lider så gråter jag massor och länge, även om det är en dålig, fejkad film.

Du ska vara stolt över dej själv! jag känner igen mej själv i dina kommentarer. Djur och barn är något jag inte klarar av att se,om dom behandlas illa.Därför har jag ett uns av,inte förståelse,men kanske förklaring till Jonnas beteende. Sanna djurvänner tycker jag om. Jag kan må dåligt en vecka om jag ser djurmisshandel. Vill inte se! Därför är jag så tveksam till att kategorisera Jonna. Men hon har väl hamnat mellan två stolar. Helt klart är att hon är så fylld av hat. Jag känner fler människor som skulle passera den spärren om det blir tvunget.. "Om vi visste vilka galna människor som lever ute i samhället,så skulle vi inte våga gå ut". Citat mentalvårdare.
Citera
2014-06-25, 22:21
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du tror att hon har lyckats städa så väl i lägenheten att polisen inte är säkra på att det är mordplatsen?

Klockan nio har hon alltså styckat klart. Så kör hon kroppsdelarna till Hällabrottet och är tillbaka klockan halvtio.

Så tittar hon en timma på CSI och klockan är halv elva, går ut med hundarna, klockan är elva och så äter hon lunch en halvtimma och klockan är halv tolv. Så städar hon lägenheten efter styckningen från halv tolv till halv tre och går på jobbet och börjar jobba tre och ingen märker något.

Städningen var nog inte avsedd att lura polisen utan mer för att JA inte skulle märka något.
Jag är relativt säker på att det är badkar i lägenheten, om ingen rörelsehindrad bott där tidigare.

Ut med handdukar, tvättkorg etc. från badrummet.
In med kroppen, stycka och paketera.
Iväg till Ica-Jouren och köpa Klorin.
Gå loss på allt och duscha av.
Tillbaka med badrumsgrejorna igen.
Tvätta golvet där hon mördades.
Klart.
Citera
2014-06-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det senare.

Nää,hon vägrar prata...
Citera
2014-06-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Hon samarbetar inte alls med polis eller åklagare. Därav denna gissningslek...
Citera
2014-06-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alittleawesome
JH verkar ju ha varit superrationell där ändå, det smartaste är väl att gå till jobbet i det läget? Hade nog snarare väckt misstankar om hon sjukskrev sig samma dag som hennes "kärleksrival" (tidningarnas formulering) försvann spårlöst?

Sitter och tänker på vad hon gav dem på vårdcentralen för anledning till sin skada på handen. "Jag slant med kniven.."
Och man måste väl ha rätt mycket is i magen om man beskriver sitt dagsfärska styckmord som "något privat"?

Vad tänkte du att man annars skulle beskriva sitt dagsfärska styckmord som??
Citera
2014-06-25, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Städningen var nog inte avsedd att lura polisen utan mer för att JA inte skulle märka något.
Jag är relativt säker på att det är badkar i lägenheten, om ingen rörelsehindrad bott där tidigare.

Ut med handdukar, tvättkorg etc. från badrummet.
In med kroppen, stycka och paketera.
Iväg till Ica-Jouren och köpa Klorin.
Gå loss på allt och duscha av.
Tillbaka med badrumsgrejorna igen.
Tvätta golvet där hon mördades.
Klart.

Hinnes icke om det Qs pippi sade 7:30 för den lilla röda bilen stämmer.
Citera
2014-06-25, 22:33
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
"Om vi visste vilka galna människor som lever ute i samhället,så skulle vi inte våga gå ut". Citat mentalvårdare.

Märkligt citat du kommer med. Menar denne skötare inom psykiatrin att man skall passa sig
noga för att gå ut – ty då riskerar man att bli styckad?
Citera
2014-06-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Det stämmer som du säger och jag är ej heller någon expert på det området, men har
jobbat många år som sjuksköterska på rättspsyk och även på psykiatriska intagnings
och behandlingsavdelningar. Detta var på 60 och 70-talet. Jag är nu folkpensionär sedan
5 år.
Hur som helst uppfyller inte alls JH de kriterier som brukar nämnas vid psykopati, eller
mera modernt kallad – antisocial personlighetsstörning.

Vad är "Antisocial personlighetsstörning"? Är det samma som sociopat? I så fall så är JH inte det.
Kriterierna för sociopat uppfylls inte. Kriterier för psykopat däremot närmar sej :Tre av fem..
Sen har vi ADHD,Tourette,Asberger, ADD,etc,etc..Några kriterier för psykopati är ju: Charmig,social,hög utbildning,många förhållanden,ageranden utifrån egen vinnings skull,manipulativ...Många högt utbildade tjänstemän är psykopater...Högst få får den diagnosen bland normalintelligenta folk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in