Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Medhjälp av JA kanske, som polisen har svårt att bevisa, därför är han släppt?

Undrar om inte JA städat lägenheten?

Annars tror jag att JN har vetat vad JH har gjort och på något sätt försökt dölja det.
Citera
2014-06-24, 12:54
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofars
Hagen var avspärrad minns jag, sen gick det band runt hela tomten framför huset , men stallet ligger ju också där bredvid men jag minns inte om det gick ett särskilt band just om stallet? Var ju tvungen att hålla ett öga på vägen också då det passerade massor av bilar där!

Kalasbra info! Tackar som tusan. Fortsätt gärna att ge detaljer om du har mer.
Citera
2014-06-24, 12:56
Medlem
Det jag skrivit har jag hört på flera håll i kumla och det är trovärdiga människor som jag fått uppgifterna ifrån! Kumla är ju ganska litet och händer det nått så är det ute ganska fort! Hur som helst så är det väldigt tråkigt det som hänt, för alla inblandade!
Citera
2014-06-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja det finns nästan ingen info alls om JA! Ingen fb- sida heller som kommit fram. Han måste vara en person med mycket integritet ( eller få vänner). Med tanke på vad de är misstänkta för är JN antimgen helt oskyldig alt ej kontaktat polisen trots kännedom, alt ljugit under de första förhören för att skydda JH. JA däremot, är misstänkt för delaktighet.

Jag har sett på fb att en kille skrev att dom väntade på att JA skulle komma på deras AW. Varav kommentarerna var i stil med "han kommer snart ". Detta tyder på att han antagligen är helt oskyldig om han kan umgås och dricka med sina vänner som inget hänt. Och då betyder det kanske att han också har ett jobb, vad det är för jobb vet jag dock inte.
Citera
2014-06-24, 12:58
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Vet ej exakt vad det var för påsar? Men det borde ju ha varit plastpåsar! Hon ringde själv och uppgav vad hon hade gjort i alla fall! Och på vägen ut till Hällabrottet blir hon stoppad av polisen för hon kör lite för fort!! Men hon håller god min och polisen misstänker inget! Sen åker hon ut till Hällabrottet och dumpar påsarna! Om hon ringer därifrån eller åker hem o ringer vet jag ej? Bor ju själv nästan där hon dumpade påsarna men det tog lite tid att komma in här då jag inte var medlem förut! Hela Hällabrottet är ganska chockade över att nått sånt här har hänt i vår lilla by!!
Har du någon gissning/eller vet du om Jonna var större eller mindre än Lovisa? Någon annan här i tråden hade ju skrivit att Lovisa var mycket större än Jonna så jag undrar hur hon lyckats bära eller släpa Lovisa från lägenheten till bilen?
Om Jonna styckade Lovisa i stallet så använde hon antagligen en motorsåg
Citera
2014-06-24, 12:58
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Hagen var avspärrad minns jag, sen gick det band runt hela tomten framför huset , men stallet ligger ju också där bredvid men jag minns inte om det gick ett särskilt band just om stallet? Var ju tvungen att hålla ett öga på vägen också då det passerade massor av bilar där!

Stallet bör du kanske ha tittat extra på, om du visste att detta var styckplatsen?
Citera
2014-06-24, 13:01
Medlem
Jag rekommenderar podden Mordutredarna från P3. I något av de första avsnitten berättade en kriminaltekniker att de ofta använder papper för att slå in kläder etc på mordplatser. Hon förklarade varför de inte använder platt, men jag kommer inte ihåg orsaken.

Om jag förstått det hela rätt så gör kriminalteknikerna en undersökning av mordplatsen osv, kroppen transporteras till rättsläkarstationen för att tas om hand av rättsläkare, men inte i liksäck eftersom spår kan försvinna.

Vid misstanke om brott görs alltid en utvidgad obduktion. Då får kroppen inte frysas innan.
Citera
2014-06-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska ha klart för sig att det är ytterligt ovanligt att en anhållen eller häktad som släpps för att misstankarna försvagas åtalas. Släppt behöver inte alltid betyda oskyldig, men det betyder för det allra mesta åtminstone Vi kommer inte åt h*n**.

Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Jag har sett på fb att en kille skrev att dom väntade på att JA skulle komma på deras AW. Varav kommentarerna var i stil med "han kommer snart ". Detta tyder på att han antagligen är helt oskyldig om han kan umgås och dricka med sina vänner som inget hänt. Och då betyder det kanske att han också har ett jobb, vad det är för jobb vet jag dock inte.

Enligt tidigare uppgifter på fb jobbar han skift på zinkgruvan. Han är frisläppt i brist på bevis men misstanken gällande delaktighet till mord kvarstår även om de har försvagats, se Hamilkar ovan.
Citera
2014-06-24, 13:04
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermione1496
Då får kroppen inte frysas innan.

Hmm, av vilken anledning skulle kroppen frysas, menar du?
Citera
2014-06-24, 13:05
Medlem
Har media undvikit att beskriva hur kropp(sdelearna)en forslades från platsen? Eller har någon sett något sådant?

Vad tror ni, har JA städat lägenheten efter dådet?
Citera
2014-06-24, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Om J*nna styckade L*visa i stallet så använde hon antagligen en motorsåg

Nej det gjorde hon antagligen inte. Har du sett en styckare använda motorsåg?
Citera
2014-06-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Enligt tidigare uppgifter på fb jobbar han skift på zinkgruvan. Han är frisläppt i brist på bevis men misstanken gällande delaktighet till mord kvarstår även om de har försvagats, se Hamilkar ovan.

Måste ha missat de kommentarerna om Zinkgruvan. Men ja, det stämmer, hittade kommentaren om AW och flera personer som kommenterat eller taggars i inlägget jobbade också på Zinkgruvan. Det stod även en intressant kommentar där om "ung kärlek är ofta trassligt" . Så det kanske bekräftar relationen med LL och LA då jag inte tror de skulle kommentera relationen mellan de andra inblandande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in