Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 12:44
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Då bör just stallet vara avspärrat och tekniker haft stor aktivitet där.
Någon som vet om det är/har varit så?

När jag åkte förbi vid JH/JNs boende på torsdagen vid ca 16.00 så var hela gården avspärrad, det stod 2 piketbussar där och tekniker, poliser stod uppställda överallt. Det var en hel del journalister på plats också.
Citera
2014-06-24, 12:45
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofars
Enligt säkra uppgifter så är det styckmord! Och hon dödade kvinnan i Askersund men tydligen styckade den hemma i stallet! Och sen körde till Hällabrottet för att dumpa påsarna!

Är det därför JN fortfarande sitter häktad för risken att försvåra utredningen? För att han inte ska åka hem till gården som är en del av brottsplatsen?
Citera
2014-06-24, 12:46
Medlem
Jag åkte förbi gården i söndags då var det fortfarande avspärrat i hagen och runt husen, men inga polisbilar!!
Citera
2014-06-24, 12:46
Bannlyst
Citat:
Vet ej exakt vad det var för påsar? Men det borde ju ha varit plastpåsar! Hon ringde själv och uppgav vad hon hade gjort i alla fall! Och på vägen ut till Hällabrottet blir hon stoppad av polisen för hon kör lite för fort!! Men hon håller god min och polisen misstänker inget! Sen åker hon ut till Hällabrottet och dumpar påsarna! Om hon ringer därifrån eller åker hem o ringer vet jag ej? Bor ju själv nästan där hon dumpade påsarna men det tog lite tid att komma in här då jag inte var medlem förut! Hela Hällabrottet är ganska chockade över att nått sånt här har hänt i vår lilla by!!

Ja det är hemskt om det skett som du säger, det är ganska mycket detaljerade uppgifter du har, som vi tackar för.
Men vart kommer allt detta från?
Citera
2014-06-24, 12:47
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxear
Alltså.

Allt snack om kroppsdelar inlindade i papper körandes på en kärra förvirrar.

Var det inte klarlagt ifrån en medlem via info ifrån rättsläkare(?) att lik/likdelar ALLTID togs på bår?

Vi vet redan att det fanns likdelar, alltså måste liksäckar använts av teknikerna. Det vi inte vet är vad paketen innehåller som var på bilden, det var ju inte likdelar tydligen. Vi vet heller inte om likdelarna dumpades nakna eller om de var i påsar. Men enligt senaste inläggen så använder påsar av något slag.

Att någon "klargjort" något är urdumt, vi vet ju ingenting alls.
Senast redigerad av Hull 2014-06-24 kl. 12:49.
Citera
2014-06-24, 12:47
Bannlyst
Citat:
Jag åkte förbi gården i söndags då var det fortfarande avspärrat i hagen och runt husen, men inga polisbilar!!

Var det avspärrat kring stallet?
Citera
2014-06-24, 12:48
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Enligt säkra uppgifter så är det styckmord! Och hon dödade kvinnan i Askersund men tydligen styckade den hemma i stallet! Och sen körde till Hällabrottet för att dumpa påsarna!
Ja det låter iofs rimligt men fortfarande kvarstår frågan hur hon då fått en hel kropp till bilen i Askersund?
Citera
2014-06-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska ha klart för sig att det är ytterligt ovanligt att en anhållen eller häktad som släpps för att misstankarna försvagas åtalas. Släppt behöver inte alltid betyda oskyldig, men det betyder för det allra mesta åtminstone Vi kommer inte åt h*n**.

Jag menar bara att den informationen som polisen har leder till att JN misstänks för skyddande och JA för medhjälp, då blir det långsökt att tro att JN hjälpt vid mordet eller att dumpa kroppen, snarare JA isf, även om det är ologiskt med tanke på ev motiv med svartsjuka JH/JA/LL

Och precis som du påpekar leder misstanke inte till åtal om bevisningen inte räcker till för åtal. I ett mycket långsökt scenario är de två som utfört (JH och JA) men att JH tar på sig skulden. Tror inte på detta själv dock.
Citera
2014-06-24, 12:49
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Vet ej exakt vad det var för påsar? Men det borde ju ha varit plastpåsar! Hon ringde själv och uppgav vad hon hade gjort i alla fall! Och på vägen ut till Hällabrottet blir hon stoppad av polisen för hon kör lite för fort!! Men hon håller god min och polisen misstänker inget! Sen åker hon ut till Hällabrottet och dumpar påsarna! Om hon ringer därifrån eller åker hem o ringer vet jag ej? Bor ju själv nästan där hon dumpade påsarna men det tog lite tid att komma in här då jag inte var medlem förut! Hela Hällabrottet är ganska chockade över att nått sånt här har hänt i vår lilla by!!

OK nu känner jag äntligen att detta klarats upp. Ditt inlägg är det första som låter mycket trovärdigt och sant. Tackar.
Citera
2014-06-24, 12:50
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja det låter iofs rimligt men fortfarande kvarstår frågan hur hon då fått en hel kropp till bilen i Askersund?

Medhjälp av JA kanske, som polisen har svårt att bevisa, därför är han släppt?
Citera
2014-06-24, 12:51
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Är det därför JN fortfarande sitter häktad för risken att försvåra utredningen? För att han inte ska åka hem till gården som är en del av brottsplatsen?
Fast han kan ju släppas ändå, bara det att han måste bo nån annanstans.
Citera
2014-06-24, 12:52
Medlem
Hagen var avspärrad minns jag, sen gick det band runt hela tomten framför huset , men stallet ligger ju också där bredvid men jag minns inte om det gick ett särskilt band just om stallet? Var ju tvungen att hålla ett öga på vägen också då det passerade massor av bilar där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in