Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Ser ut som en papprulle och ett antal inslagna saker.
Har svårt att tro att det är material som polisen använder.
Ska fråga en rättsläkare jag känner hur det går till

Det har skrivits tidigare i tråden att papper ofta används, och argumentet för att det inte skulle vara kroppsdelar på vagnen har å göra med att de ligger på just en vagn, inte en bår.

Hör däremot gärna med rättsläkarkontakten, alltid bra med fler inputs.
Citera
2014-06-24, 10:41
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Finns också en kort filmsnutt när teknikerna ses plocka ner utrustning o lasta vagnen med den. Jag är rätt säker på att en människokropp inte skulle lastas på samma kärra som teknikernas utrustning.

Nej, och inte i papper. Men paketen kanske redan fanns där?
Citera
2014-06-24, 10:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Det måste ju finnas någon anledning till att JA är misstänkt för medhjälp till mord. Om han var på jobbet så borde han ha alibi, såvida det inte skedde i nära anslutning till att han lämnat lägenheten. Hur exakt kan tidpunkt för död bestämmas i ett fall där kroppen hittas inom 24 h? Någon som vet när LL säkert senast var i livet?

Det går att bestämma hyfsat bra när liket inte är äldre än så. Märkligt att det inte har framkommit var JA arbetar, studerar eller om han är arbetslös. Han kan lika gärna ha varit hemma och delaktig, mot vad som är allmänt känt. Kanske är JN den minst inblandade?
Citera
2014-06-24, 10:43
Citat:
Finns också en kort filmsnutt när teknikerna ses plocka ner utrustning o lasta vagnen med den. Jag är rätt säker på att en människokropp inte skulle lastas på samma kärra som teknikernas utrustning.
edit: 2.05 in i filmen ses en tekniker plocka ner utrustning o lasta kärra, som den andra håller i http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19091633.ab
Citera
2014-06-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det går att bestämma hyfsat bra när liket inte är äldre än så. Märkligt att det inte har framkommit var JA arbetar, studerar eller om han är arbetslös. Han kan lika gärna ha varit hemma och delaktig, mot vad som är allmänt känt. Kanske är JN den minst inblandade?

Jag vill gärna också veta var han jobbar. Det är redan frustrerande med pusselbitar som fattas (vem ringde polisen?), men om mer frustrerande när man vet att en eller fem personer håller inne på svaret.
Citera
2014-06-24, 10:45
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Nej, och inte i papper. Men paketen kanske redan fanns där?
vad menar du? Fanns där?
Citera
2014-06-24, 10:50
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Han hade ju kommit hem och funnit sitt hem "mycket ordentligt städat" vilket han säkert inte blev orolig av, men han saknade tydligen LL också. Tillsammans med en eller fler andra personer har han sedan åkt till LL:s bostad och sökt henne där. Han hade redan börjat oroa sig alltså. (enligt PM)
Han kanske hade kommit hem och hela lägenheten luktade blekmedel, det i sig vore ganska konstigt. Efter det så försökte han få tag på LL men inte lyckats, när han dagen efter läste om ett mord så blev han orolig och ringde polisen. Polisen kommer hem till honom, känner lukten och sätter på en sån där svartlampa och ser spår av blod överallt vilket leder till att även JA blir anhållen. Han blir senare släppt då han antagligen har alibi för tiden som LL blev mördad och bortförd.

Jag tror också på någons teori om att någon råkade se vad JH och ev. JN höll på med när de dumpade kroppen och ringde polisen. Stämmer det att polisen visste vem det var så fort de fann LLs kropp eller kan det ha tagit några timmar? Om kroppen var väldigt tilltygad så kanske hon fortfarande hade någon form av id-handlingar på sig.
Citera
2014-06-24, 10:54
Medlem
Om jag har fått rätt info så jobbar JA på Zinkgruvan mining.
Tydligen arbetade även LL här också.
Citera
2014-06-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja det finns nästan ingen info alls om JA! Ingen fb- sida heller som kommit fram. Han måste vara en person med mycket integritet ( eller få vänner). Med tanke på vad de är misstänkta för är JN antimgen helt oskyldig alt ej kontaktat polisen trots kännedom, alt ljugit under de första förhören för att skydda JH. JA däremot, är misstänkt för delaktighet.
Citera
2014-06-24, 11:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe
Om jag har fått rätt info så jobbar JA på Zinkgruvan mining.
Tydligen arbetade även LL här också.
Enligt ett PM jag fått ska JA jobba i Zinkgruvan och LL ska tydligen bo där.

Edit: Hon är skriven i Åmmeberg, och det kanske framgått i tråden tidigare?
Senast redigerad av reemka 2014-06-24 kl. 11:08.
Citera
2014-06-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja det finns nästan ingen info alls om JA! Ingen fb- sida heller som kommit fram. Han måste vara en person med mycket integritet ( eller få vänner). Med tanke på vad de är misstänkta för är JN antimgen helt oskyldig alt ej kontaktat polisen trots kännedom, alt ljugit under de första förhören för att skydda JH. JA däremot, är misstänkt för delaktighet.

Är det du som misstänker han eller är det polisen? Om polisen inte har han som misstänkt tycker jag nog att du kan stryka han också, för de lär knappast låta han gå fri bara sådär om han är inblandad i ett mord.
Citera
2014-06-24, 11:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
vad menar du? Fanns där?

Tror att postaren menar att om kroppen skulle vara styckad så var kanske delarna paketerade redan då de hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in