2018-12-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Klickar du in dig på matcherna (http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/9171) så ser du vilka som dömt. Sen får du väl bildgoogla om du inte ser vem som är vem.
Nu ska visst VM finaler avgöras med 3 mot 3 istället för straffar, dom kunde väl iallafall ha gjort det 4 mot 4...
Citera
2018-12-09, 14:55
Medlem
Åka över pöla för att spela hockey.

Ja ni ser hur rubriken lyder! Jag hade tänkt åka över pölen för att spela hockey efter gymnasiet (går förnärvarande i tvåan). Jag hade främst tänkt spela i USA, har hittat en del liknande trådar men de trådarna handlar om lite bättre spelare.

Jag spelar i ett lag i södra Sverige som spelar i J18 div 2 och J20 div 1. Jag själv är andra årets j18-spelare men gjort ca 13 matcher i J20 denna säsongen. Ingen vidare poängskörd i J20 men skulle anse mig som en bra defensiv back i båda serierna.

Mina frågor är:

-Vad är det för kostnader och avgifter när det gäller spel?
-Vad finns det för alternativ för serie?

Tack på förhand
Citera
2018-12-10, 00:48
Medlem
Färjestad sparkar ut Marcus Karlsson från J2o laget och tar in Andreas Johansson. Andreas är en åsiktsmaskin som inte går hem överallt. Hoppas han håller munnen stängd vid rätt tillfällen och tar denna chans och viasr vem han är.
Jag unnar verkligen Andreas denna chans och att han gör succe!
Citera
2018-12-10, 14:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad sparkar ut Marcus Karlsson från J2o laget och tar in Andreas Johansson. Andreas är en åsiktsmaskin som inte går hem överallt. Hoppas han håller munnen stängd vid rätt tillfällen och tar denna chans och viasr vem han är.
Jag unnar verkligen Andreas denna chans och att han gör succe!

Har han betalat skulden till Lars Lindberg ännu ?
Citera
2018-12-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Har han betalat skulden till Lars Lindberg ännu ?
Jag ska fråga nästa gång han bjuder på grogg.
Citera
2018-12-17, 09:00
Medlem
Videomåldomare som uppenbart fuskar

Förra veckan spelades en match mellan Leksand och Oskarshamn, jag såg själv matchen då jag håller på Leksand. Under matchens gång skedde en situation där man misstänkte att ett Oskarshamn-skott hade gått i mål. Bara från reprisen tyckte jag mig ganska enkelt se pucken gå i mål.

Domaren bestämde sig för att ringa till videomåldomaren för att dubbelkolla.
Beslutet = ej mål.

Konstigt tyckte jag, men gick vidare.
Såg idag en artikel från MrMadhawk där han tar upp just detta.
Länk till artikel

Enligt mig kan detta inte vara något annat än medvetet fusk från videomålsdomaren. Frågan är, hur kan detta inte få mer fokus? Är inte detta allvarligt?
Citera
2018-12-17, 09:31
Medlem
Uninteresteds avatar
Är det fortfarande en lokal videomåldomare i HA? Jag trodde att det var som i SHL.

Du minns säkert också straffavgörandet i Karlskoga, där måldomaren dömde mål på en straff som solklart tog i ribban. Då gick ligan också ut efteråt och sa att måldomaren hade fel.

https://www.youtube.com/watch?v=1vyAXrk3_zc
Citera
2018-12-17, 10:39
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Är det fortfarande en lokal videomåldomare i HA? Jag trodde att det var som i SHL.

Du minns säkert också straffavgörandet i Karlskoga, där måldomaren dömde mål på en straff som solklart tog i ribban. Då gick ligan också ut efteråt och sa att måldomaren hade fel.

https://www.youtube.com/watch?v=1vyAXrk3_zc
Ju längre ner i gärdsgårdsserierna man kommer så är det orimligt att flyga in professionella domare m fl. Man kan i det här fallet misstänka att videomåldomaren var partisk och ville hjälpa sitt lag. Och dom behöver ju all hjälp de kan få i nuläget
Citera
2018-12-17, 10:47
Medlem
tcfmogs avatar
Tidigare Örebrospelaren Scott Matzka har avlidit av Mörtsellsjukan.
Citera
2019-01-04, 22:29
Medlem
Har en hockeyrelaterad fråga. Vad betyder det när huvuddomaren håller upp ena handen i samband med avblåsningar? Åker omkring med sin hand uppsträckt medans linjemännen förbereder för tekning. Har aldrig tänkt på det tidigare men lade märke till det idag.
Citera
2019-01-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Har en hockeyrelaterad fråga. Vad betyder det när huvuddomaren håller upp ena handen i samband med avblåsningar? Åker omkring med sin hand uppsträckt medans linjemännen förbereder för tekning. Har aldrig tänkt på det tidigare men lade märke till det idag.

Spelarbyte!

Bortalaget ska sätta in sina lirare först sedan kan hemmalaget matcha sina spelare mot det om man vill.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-01-04 kl. 23:57.
Citera
2019-01-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Spelarbyte!

Bortalaget ska sätta in sina lirare först sedan kan hemmalaget matcha sina spelare mot det om man vill.

Om han inte håller upp handen så är det alltså inte tillåtet att byta? Vad är det isf som styr om byte tillåts eller ej? Har ju sett ibland att byte inte tillåts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in