Citat:
Ursprungligen postat av
tech_85
Jag var på plats och satt över våran aktiva sittplats, andra sidan mitt emot bortastå. Uppfatta aldrig vad som skedde mer än att en liten klunga med HV-fans sprang fram (i andra eller tredjeperioden) och började slå på plexit som skärmar av mot våran hemmastå där man verkade upprörda. Så antar att det var då, inget som märktes mer än så. Tror det rör sig om två personer som ska ha fått ett långt och välkommet tillträdesförbud.
Jag var oxå där på samma sida, mitt emot borta-stå och såg aldrig detta "hån" med bilder på Liv.
Däremot såg jag ett gäng HV supportrar som klättrar upp på stängsel och härjar mot LHC-klacken så det lär har varit det.
En annan grej i en tidigare period var ju att ett par i LHC klacken visar en liten flagga/banderoll med ett märke för ett parkeringshus i Linköping som heter Baggen.
Jag är inte så insatt men fick höra två skilda versioner om vad denna aktion kan ha betytt.
En version är att ett gäng HV supportar blivit misshandlade och fått sin bil tilltufsad i detta garage för några år sen..
Den andra versionen säger att några HV fans hade bestämt träff med motsvarande LHC supportrar i just det huset för ett planerat handgemäng som avslutades med en vinst för LHC fansen..
Vet inte vilken version som stämmer men det känns som version 2 är mer berättigad att använda som ett "hån"..