2024-10-02, 22:25
Medlem
Stjaertsnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det LHC folket höll på med är avskyvärt och hoppas det leder till en livslång avstängning från all livesport i Sverige.
Det är en sak att håna och försöka få aktiva spelare ur balans under matcher som supporter men något sån här är bara förkastligt och lämnar en smak av bajs i munnen.

Någon som var på matchen och som såg/hörde om situationen där live?
Varken HV eller LHC-supporter men riktigt vidrigt med tanke på att han fortfarande sörjs av inte bara fans utan även hans familj.
Citera
2024-10-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsnusk
Någon som var på matchen och som såg/hörde om situationen där live?
Varken HV eller LHC-supporter men riktigt vidrigt med tanke på att han fortfarande sörjs av inte bara fans utan även hans familj.
Jag var på plats och satt över våran aktiva sittplats, andra sidan mitt emot bortastå. Uppfatta aldrig vad som skedde mer än att en liten klunga med HV-fans sprang fram (i andra eller tredjeperioden) och började slå på plexit som skärmar av mot våran hemmastå där man verkade upprörda. Så antar att det var då, inget som märktes mer än så. Tror det rör sig om två personer som ska ha fått ett långt och välkommet tillträdesförbud.
Citera
2024-10-03, 09:52
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Jag var på plats och satt över våran aktiva sittplats, andra sidan mitt emot bortastå. Uppfatta aldrig vad som skedde mer än att en liten klunga med HV-fans sprang fram (i andra eller tredjeperioden) och började slå på plexit som skärmar av mot våran hemmastå där man verkade upprörda. Så antar att det var då, inget som märktes mer än så. Tror det rör sig om två personer som ska ha fått ett långt och välkommet tillträdesförbud.

Jag var oxå där på samma sida, mitt emot borta-stå och såg aldrig detta "hån" med bilder på Liv.
Däremot såg jag ett gäng HV supportrar som klättrar upp på stängsel och härjar mot LHC-klacken så det lär har varit det.

En annan grej i en tidigare period var ju att ett par i LHC klacken visar en liten flagga/banderoll med ett märke för ett parkeringshus i Linköping som heter Baggen.
Jag är inte så insatt men fick höra två skilda versioner om vad denna aktion kan ha betytt.

En version är att ett gäng HV supportar blivit misshandlade och fått sin bil tilltufsad i detta garage för några år sen..
Den andra versionen säger att några HV fans hade bestämt träff med motsvarande LHC supportrar i just det huset för ett planerat handgemäng som avslutades med en vinst för LHC fansen..

Vet inte vilken version som stämmer men det känns som version 2 är mer berättigad att använda som ett "hån"..
Citera
2024-10-03, 11:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Som jag förstod det så är individerna identifierade och fick tillträdesförbud 18-24 månader.
Bra att klubben har koll på vilka av deras avskrädessupportrar som är på så låg nivå, hoppas att lagets normala (borde trots allt finnas sådana) supportrar tar avstånd från sådant här. Det är inte bara hjärndött utan avskyvärt att hålla på med sådant här.
Citera
2024-10-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Bra att klubben har koll på vilka av deras avskrädessupportrar som är på så låg nivå, hoppas att lagets normala (borde trots allt finnas sådana) supportrar tar avstånd från sådant här. Det är inte bara hjärndött utan avskyvärt att hålla på med sådant här.

Ja det är riktigt lågt och hjärndött beteende. Man önskar att andra, riktiga supportrar till LHC, eller vilken klubb som helst i liknande situationer, reagerar och säger ifrån att det här är inte ok, det är över gränsen. Vet inte hur kulturen ser ut i LHC men jag hoppas och tror att det funkar så i mitt lag. Någon slags självsanering där man tar varann i örat vid överträdelser. Sen finns det såklart sk fans som är idioter och inte bryr sig om egna lagets skötsamma fans.
Citera
2024-10-03, 16:47
Medlem
Stjaertsnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja det är riktigt lågt och hjärndött beteende. Man önskar att andra, riktiga supportrar till LHC, eller vilken klubb som helst i liknande situationer, reagerar och säger ifrån att det här är inte ok, det är över gränsen. Vet inte hur kulturen ser ut i LHC men jag hoppas och tror att det funkar så i mitt lag. Någon slags självsanering där man tar varann i örat vid överträdelser. Sen finns det såklart sk fans som är idioter och inte bryr sig om egna lagets skötsamma fans.

Nu är detta inte heller ett jätte utbrett problem i ligan heller, de arenor jag har besökt som borta supporter & likadant i vår egna så har det faktiskt alltid varit väldigt bra stämning mellan fans-grupper
Citera
2024-10-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsnusk
Nu är detta inte heller ett jätte utbrett problem i ligan heller, de arenor jag har besökt som borta supporter & likadant i vår egna så har det faktiskt alltid varit väldigt bra stämning mellan fans-grupper

Ja absolut! Jag tror inte heller det är något stort problem i ligan. Var inte meningen att måla upp nån negativ bild av en stökig kultur. Tycker SHL-fans kommer bra överens och har en bra attityd och stämning både internt och mot andra lags fans.
Citera
2024-10-05, 13:20
Medlem
Bartman777s avatar
Anders Lindbäck har skrivit på korttidskontrakt med Vienna Capitals. Kontraktet gäller till 24 November.
Varför bara korttids? Vienna har 4 målvakter med Lindbäck, enligt eliteprospects. Någon skada kanske?
Citera
2024-10-14, 11:58
Medlem
Bewnhurs avatar
Janne Puhakka har blivit dräpt av sin make, ganska stor åldersskillnad mellan de två herrarna.

https://www.expressen.se/sport/hockey/janne-puhakka-dod-misstanks-ha-mordats/
Citera
2024-10-16, 13:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Hamburgerkedjan Brödernas har ekonomiska bekymmer. Vad händer med Väsby om Brödernas konkar? Tror ni att det blir hockeytrean, som för Vita hästen?
Citera
2024-11-23, 12:39
Medlem
Varför finns det inte odds på Hockeytvåan Västra A? Bara på Södra A/B helt sjukt
Citera
2024-12-01, 15:34
Medlem
Bartman777s avatar
Vet inte var jag skulle lägga frågan, så jag tar det här...

Vet ni hur man kommer i kontakt med någon av de alla hockeyexperter vi får se i TV?
Jag skulle vilja skicka ett mail till någon av dem, men det är inte jätteviktigt exakt vem.

Petter tycker jag kan vara lite knepig ibland, så jag vet inte om jag skulle vilja maila just honom. Men visst, i krig går det också bra. Jag tänkte på Sanny först, jag tror jag skulle kunna få ett bra meningsutbyte med honom.

Men som sagt, det är inte jätteviktigt vem det är, så jag tar tacksamt emot hjälp med hur jag får kontakt (helst via någon mailadress) med dem.

Jag använder inga sociala medier, så det går bort för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in