2019-01-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Om han inte håller upp handen så är det alltså inte tillåtet att byta? Vad är det isf som styr om byte tillåts eller ej? Har ju sett ibland att byte inte tillåts.

Är inte tillåtet för bortalag att byta när man väl satt in spelarna och handen är uppe. kan alltså inte ändra sig förrens spelet är igång igen och då byta. Det är alltså dags för hemmalaget att sätta in sina spelare.

Laget som som slår icing får inte byta spelare.

Enligt reglerna ska domarn hålla upp armen, men nu är det ju så att spelarna oftast också kan reglerna så de förstår oftast när det kan bytas. Det här görs främst för att hemmalaget ska få sätta in de spelarna de vill och bortalaget inte får byta mer.

Regel 81 är du intresserad av! behandlar spelarbyten.
Läs svenska regelboken här: http://www.norrbottenhockey.com/globalassets/norrbottens-ishockeyforbund/funktionarskommitten/regler/regelbok-2018-2019_web.pdf

Notera att tex jvm och internationella matcher har en annan regelbok med betydligt fler regler.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-01-05 kl. 14:34.
Citera
2019-01-06, 21:11
Medlem
https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/aik-dumpar-jakobs-efter-bara-25-vecka/

Jag har alltid upplevt att Jens Jakobs levererar var han än går, men att han aldrig får stanna särskilt länge? Vet någon varför? Jobbig att ha att göra med? Dålig i defensiven? Levererar ju poäng överallt...
Citera
2019-01-11, 22:56
Medlem
Bond92s avatar
Asplöven?

Hörde idag att hockeylaget Asplöven begärts i konkurs idag 11/1-2019 och spelarna är nu släppta för att hitta nya klubbar. Stämmer detta?
Citera
2019-01-11, 23:16
Medlem
Asplöven levde alltid på Per Känttä. Utan hans hockeykunnande är man ingenting.
Citera
2019-01-11, 23:19
Medlem
Bond92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Asplöven levde alltid på Per Känttä. Utan hans hockeykunnande är man ingenting.

Sedär ja. Men det svarar inte riktigt på min fråga eller är jag för mossig i huvudet efter allt jobb?
Citera
2019-01-12, 01:47
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond92
Hörde idag att hockeylaget Asplöven begärts i konkurs idag 11/1-2019 och spelarna är nu släppta för att hitta nya klubbar. Stämmer detta?

Ja
Citera
2019-01-12, 02:52
Medlem
Bond92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja
Ofan ! Vet du mera om detta? 🙂
Citera
2019-01-12, 02:55
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ofan ! Vet du mera om detta? 🙂

https://mobil.nsd.se/sport/uppgifter-asploven-i-konkurs-nm5004583.aspx
Citera
2019-01-12, 02:59
Medlem
Bond92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
https://mobil.nsd.se/sport/uppgifter-asploven-i-konkurs-nm5004583.aspx

Tack för infon. Såg att det var premium nu. Men tycker det är synd. Visst vill jag att mitt lag går som tåget men aldrig kul när ett lag går så pass dåligt så detta är sista alternativet.
Citera
2019-01-12, 03:05
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Tack för infon. Såg att det var premium nu. Men tycker det är synd. Visst vill jag att mitt lag går som tåget men aldrig kul när ett lag går så pass dåligt så detta är sista alternativet.

Jag är inte abbonent men kan läsa hela texten.

Givetvis jättetrist när klassiska klubbar får lägga ner. Förhoppningsvis är det väl bara A-laget som drabbas så att ungdomsverksamheten kan fortlöpa.
Citera
2019-01-12, 21:39
Medlem
Bond92s avatar
Citat:

Givetvis jättetrist när klassiska klubbar får lägga ner. Förhoppningsvis är det väl bara A-laget som drabbas så att ungdomsverksamheten kan fortlöpa.

Nu svänger det igen för Hockey1an tillsammans med ishockeyförbundet dementerar uppgifter om konkurs
Citera
2019-01-12, 22:00
Medlem
Bond92s avatar
Citat:
Nu svänger det igen för Hockey1an tillsammans med ishockeyförbundet dementerar uppgifter om konkurs

Citat:

Här kommer nästa besked. Man lämnar VO till nästa match dvs imorgon den 13/1 :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in