Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2015-06-08, 13:02
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag har förstått vad han är och att det inte är något att lägga ner tid på. Han förstår inte ens texterna han själv länkar till.

Något nytt om oljefälten vid Baiji? Får se om ISIS försöker förstöra anläggningar innan de tvingas fly. Skulle vara intressant se karta över ISIS oljekranar och vilka de säljer till, är det turken?

Man har tagit centrum i Baiji men hela staden är inte rensad, det är dock en fin moral boost i de fortsatta striderna om staden och oljefältet.
Citera
2015-06-08, 13:27
Medlem
Fascinerande hur pass väl IS har lyckats få sina fans att skärpa sig gällande vad man skriver. De jobbar fortfarande på att låtsas att Baiji är i deras händer: https://twitter.com/cap_fall/status/607854630459076608

För bara några månader sedan var det bra mycket roligare att läsa IS-tjejernas och - killarnas tweets. Då skrev de lite vad som helst och man kunde få en del intressant information genom att följa deras konton.

Bilden någon IS-anhängare lade ut och som gjorde att koalitionen kunde bomba ett högkvarter nyligen är ett undantag förstås. Undrar vad som hände med honom, om han nu överlevde flyganfallet...

Jag ser att det blev en diskussion om huruvida det finns muslimska forskare eller inte av ett inlägg jag skrev igår. Det vet jag verkligen inte - det jag skrev var att jag undrade om de värvat någon ICKE-muslimsk forskare. Det var nämligen en bild på en icke-beslöjad ljus kvinna till den tweet jag länkade till.
Citera
2015-06-08, 13:54
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Saddams brorson dödad i Baiji utav Irakiska styrkor, någon vecka sedan dödades hans bror eller kusin:

https://twitter.com/sualbaghdadi/status/607692744694349824
Citera
2015-06-08, 14:11
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Intervju med två daesh råttor från Bagdad, som vanligt sunni baathister som inte kan acceptera Saddams fall och att sunniminoritetens tyrann styre över alla andra är ett minne blott:

https://www.youtube.com/watch?v=lZS6Y9DxtIk&feature=youtu.be&app=desktop&a b_channel=RT

En tidigare sunni-parlamentariker som säger att Obama är shiamuslim:

https://www.youtube.com/watch?v=DGXeblusE3E&ab_channel=سيناتورالجنوبالعراق ي
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2015-06-08 kl. 14:19.
Citera
2015-06-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hmm.
Samma svar ("Du kan leta själv.") som när jag tidigare bad en annan medlem om länkar till de "oediterade" halshuggningsvideorna han menade fanns och som skulle visa hela det brutala förloppet.
http://syrianfight.com
http://jihadology.net

Där har du ett par websiter som innehåller fullständiga videor och massvis med bilder från halshuggningar och avhuggna huvuden, från vardagen i kalifatet. Det finns en hel del videor på www.liveleak.com också.

De halshugger folk hela tiden, poserar med avhuggna huvuden i sociala medier osv. Små barn tittar på... Bara för att IS officiella reklamfilmer är redigerade och barnfamiljsvänliga, så betyder det inte att alla efterblivna religiösa apor som härjar där nere fattar hur man redigerar en video.
Citera
2015-06-08, 16:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitful
http://syrianfight.com
http://jihadology.net

Där har du ett par websiter som innehåller fullständiga videor och massvis med bilder från halshuggningar och avhuggna huvuden, från vardagen i kalifatet. Det finns en hel del videor på www.liveleak.com också.

De halshugger folk hela tiden, poserar med avhuggna huvuden i sociala medier osv. Små barn tittar på... Bara för att IS officiella reklamfilmer är redigerade och barnfamiljsvänliga, så betyder det inte att alla efterblivna religiösa apor som härjar där nere fattar hur man redigerar en video.

Tack för länkarna. Jag skall se om jag har styrkan att se några av dem.

Visst finns det hemskt otäcka och äkta avrättningsvideor. Jag har länkat till ett par själv i tråden.

Men det jag främst ifrågasatt är om det finns oediterade versioner av de "klassiska" avrättningsvideorna. Det vi då diskuterade var videorna av Foley, Sotloff och de koptiska gästarbetarna i Libyen. De var gjorda på liknande sätt. ISIS i svarta overaller, offren på knä i orange overaller läsande meddelanden.

Dessa videor har jag inte hittat i oediterat skick. Det finns ju t.o.m. de som menar att de kan få samma resultat som Sotloff/Foley-videorna med hjälp av en slö kniv, en flaska hallonsaft och Photoshop. Exempel finns på Youtube. Dvs utan att någon skadas.

Fox network (ok inte det mest seriösa) lät ju "experter" analysera filmen med de koptiska gästarbetarna. De kom fram till att den var inspelad med mycket avancerad trickfilmning, s.k. green screen.

Det skulle alltså betyda att ISIS (om det nu var ISIS) och deras (ev.) offer inte ens befunnit sig på samma plats samtidigt. Även bakgrunden kunde vara utbytt. Jag har länkat till den analysen.

I det fallet hade man manipulerat bilderna av ISIS-soldaterna så att alla såg ut att vara 2.10 långa, menade det amerikanska TV-bolagets experter. Men kopterna som såg ut att gå bredvid såg små ut.

Edit
Jag vet inte heller om man kan kalla dessa videor för "ISIS officiella". Jag tror de flesta kommit till vår kännedom genom SITE-institutet som drivs av ISIS motståndare. ISIS har inte godkänt videorna.
Senast redigerad av wwr 2015-06-08 kl. 17:13.
Citera
2015-06-08, 17:09
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zummar
imamerna i Qom/Koon hjälpte aldrig kurder utan det enda man gjorde var att ge kurder lite ammunition så kurder kunde stå kvar så inte ISIS kunde storma de iranska gränserna. imamerna i iran är en de lömskaste ormarna på jorden.

Alltså den arabiska stoltheten slår det mesta på jorden. Den människa som aldrig blir medveten om sina brister och misslyckanden och som inte erkänner de kommer aldrig lära sig något inför framtida problem. Så är det my friend, lär er.
Men men, vi säger att alla shitiska milismän är supermans, speciellt ert "rambo", ehhhhh, ursäkta jag menade dadelförsljaren från Basras gator. Med all respekt, de flesta är vanliga människor från gatan som skrev upp sig i miliserna efter en fatwa av en iranie.

Som jag skrev: Peshmerga står nu redo på Kurdistans gränser för att hjälpa de shitiska miliserna för att återta mosul.

Lite ammunition? Det kom stora lastbilskonvojer till KRG ifrån Iran direkt när Mousl föll. Men det är något du inte vill veta av. I din värld är det hela världen emot kurder.

Sen i dokumentären om Dödsängeln som jag länkat till tidigare säger han klart och tydligt att han har varit i Libanon och tränat med Hizbollah för att sen åka över till Iran och träna där. Så dadelförsäljare är också något du själv har kommit på. Sluta spotta ur dig en massa saker, du har uppenbarligen ingen som helst koll på situationen där nere.
Citera
2015-06-08, 20:52
Bannlyst
Obama vänder ryggen mot Abadi, pinsamt.

https://www.youtube.com/watch?v=UwQ5fPnzLZ8
Citera
2015-06-08, 21:58
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Obama är shiamuslim trots allt

För sunnimuslimer är alla muslimer som inte är sunni är shia, shia betyder sekt. Därför räknas alewismen som shia trots att det är inte är lik shiaislam som finns i Iran.

Sant vill även tillägga ännu en sak. Det finns egentligen inget sunni eller shia då man efter profeten Muhammeds död tilltalade Imam Alis följeslagare som shi'at Ali, man kallade Abu Bakrs följeslagare för shi'at Abu Bakr till exempel. Det är således precis som du säger, shia refererar till följeslagarna och supportrarna för en vis mentalitet. Sunniterna valde att följa profetens vänner och shiamuslimerna accepterade inte detta och ansåg att profeten och hans kött och blod bör ledan Islam framåt. Detta ledde givetvis till en enorm hatkampanj mot shiiterna då dessa ansågs vara fiender av Islam, av den simpla anledningen att man ville följa Imam Ali som var profetens kusin vars pappa uppfostrade profeten, han var även den första att konvertera till Islam och han fick tillåtelse att gifta sig med profetens dyrbaraste del, hans dotter Fatima.

Det är således väldigt enkelt att gå tillbaka i historien om man är en kunskapssökare och sätta pusselbitarna på plats. Efter profetens död skapades ett maktvaccum och alla ville givetvis ha makten, profetens kompanjoner som våra kära jihadister älskar att höja till skyarna ville givetvis ha makten till sig själv, fullt logiskt. Imam Ali var en man som stod över sådant världsligt trams och blev således överkörd och det slutade upp med att han blev den 4:e kalifen.

För att knyta ihop säcken så vill jag ge en anekdot från Irak. När daesh kidnappar irakier så får dom alltid frågan om dom är sunni eller shia. För att kontrollera att detta stämmer så ombes de kidnappade att svära ut Imam Ali för att skilja sunniterna från shiiterna. Shiiterna vägrar givetvis detta trots att man enligt taqqiya tillåts ljuga om sin tro om ens liv eller någon annans liv står på spel, det slutar oftast med att dessa avrättas. Daesh hela affärsidé går ut på att förtrycka minoriteter och skapa så mycket kaos det bara går. Detta har fungerat suveränt då endast en mästare av kaos kan tjäna på elände, och ingen är större mästare i det fältet än daesh vars hela existens går ut på att skapa så mycket förödelse innan man begår självmord.
Citera
2015-06-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
När blev GA Sistani en iranier?

Du skriver som en typisk rasistisk KDP kurd, ni håller på daesh när de strider mot PMU och shiamiliser, vidrigt.

Gå 10 inläggssidor tillbaks så ska du se vem och vilka är rasist/rasister. Viktigt dock att du hoppar över alla turkar och hen Xelious. De slår allt och alla när det kommer till rasism. De har det i blodet.

Jag hoppas att shia-miliserna gör slut på ISIS imorgon. Jag är för mänskliga rättigheter. Jag är för varje individs samt grupps befrielse samt självständighet.

Vissa av er får nu lägga ner med att vissa kurder är på ISIS sida. Vi är på de godas sida, spelar inte så stor vilka den goda sidan är.

Om du läser mina inlägg igen så nämner jag att det är synd om alla otränade unga män från söder som bara släpps ut i krig utan någon som helst träning/organisation. Var det inte i Tikrit det varje dag dog 50-60???? shiiter per dag, alltså bara officiella offer. En fatwa är inte alltid det bästa utan man måste ha en organisation och system.

Sistani är väl iransk medborgare. Tror jag hörde detta av en iranie. Sistani är väl född och uppvuxen i iran? Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Zummar 2015-06-09 kl. 00:03.
Citera
2015-06-09, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
... om det inträffar ofta kan du fundera på vad du gör för fel. Du frågade om FN:
Isis seizes former chemical weapons plant in Iraq

http://www.theguardian.com/world/2014/jul/09/isis-seizes-chemical-weapons-plant-muthanna-iraq

Report: ISIS Likely Using Saddam Hussein's Chemical Weapons

http://www.christianpost.com/news/report-isis-likely-using-saddam-husseins-chemical-weapons-128125/

Varför har du svårt finna fakta?

Jag är ganska skeptisk till att IS kommer kunna konstruera några avancerade kemvapen omgående pga detta. Det är 12 år sedan Saddam störtades och man har haft all tid i världen på sig att dekonstruera de ytterst få kemvapen som fans kvar efter Gulfkriget.
Citera
2015-06-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Jag är ganska skeptisk till att IS kommer kunna konstruera några avancerade kemvapen omgående pga detta. Det är 12 år sedan Saddam störtades och man har haft all tid i världen på sig att dekonstruera de ytterst få kemvapen som fans kvar efter Gulfkriget.

Varför är du skeptisk? Dem har redan raketer och massvis med kemister. 9 miljoner pers bor inom deras gränser, måste ju finnas mängder av gamla Saddam kemister och labratorium att tillgå.

Dem asfalterar vägar, bygger hus, driver kraftverk, raffar olja, bedriver ett omfattande jordbruk, krigar på fem fronter, jag såg till och med att dem byggde en bro i Mosul! Det finns mycket kunskap att tillgå bland civilbefolkningen.

Med Iraks inkompetenta arme lär dem ha tid på sig, får hoppas att USA har någorlunda koll, skulle vara katastrofalt om dem skickar gas mot Bagdad eller någon annan stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in