Citat:
Tycker det är så intressant med kurdisk nationalism, du bor själv i Sverige och står och pratar om att araberna ska fördrivas från kurddelarna av Irak. Ska du själv förpassas tillbaka?
Kurder här i Sverige står och pratar om landet till alla etc etc, sen är de hur nationalistiska som helst och vill t.om ha etnisk rensning när det kommer till kurdistan.
Kurder här i Sverige står och pratar om landet till alla etc etc, sen är de hur nationalistiska som helst och vill t.om ha etnisk rensning när det kommer till kurdistan.
Av det jag läste som han skrev så uppfattade jag det som han skrev det dvs:
"Däremot är det väldigt viktigt att Kurdistan ger sina minoriteter fullständiga rättigheter." = Ge alla rättigheter som alla andra.
Vilket saknas i Iran, Turkiet, Syrien.
Sedan skrev han "De sunniter som saddam tog till södra Kurdistan i och med hans arabiseringspolitik måste tillbaks till sina ursprungsställen." Vilket bör innebära att alla som har stulit/beslagtagit mark från offren ska återlämna det som är stulet och taget gratis vilket innebär rättvisa.
Eller ska man ha en kostsam rättegång och massfängsla familjer så att familjers liv totalförstörs?
Vad tycker du själv?
Du kanske tycker som kurderna kommer att göra dvs låta dom komma undan med sina brott.
Men det han skrev kommer inte att hända, Kurderna är alldeles för goda och kommer inte att göra det.
Har för mig att kurderna är världsbäst på att förlåta och leva fredligt trots illdåd mot sig.
Kurdisk nationalism borde finnas överallt om det innebär att ta emot flyktingar med 46% av sin egen befolkning och 96% av Iraks Syrien flyktingar 15 Mars 2015 UNHCR
Och nu sedan 30 April (5 dagar sedan) angående flyktingarna gäller dessa siffror nedan över vart dom har tagits emot och tas omhand.
Kurdistan: 97.63% (Kurdistans huvudstad 44.44%)
Irak Anbar: 1.82%
Irak huvudstad Bagdad: 0.17%
Irak (övrigt): 0.38%
Skicka meddelande till mig så kan jag skicka rapporten till dig om du inte tror mig.
Kurderna utgör ca 4.8 miljoner i Irak och har 2 miljoner + i flyktingar.
Sjukt bra nationalism må jag säga.
Till skillnad från Svensk nationalism där man vill stänga gränserna och begränsa allt ifrån flyktingar till vanliga invandrare eller Tyska nationalister som gasar 6 miljoner judar.
Eller Arabisk nationalism där det innebär utrotning av folkslag och beslagtagning av mark i decennier.
Vilken skillnad hörde du du.
På dig låter som att den Kurdiska nationalismen är negativ men av det man ser i verkligheten så innebär det bättre liv för många fler än utan den.
Man ska till och med hjälpa till och befria Mosul som kurderna inte har något militärt att ha med att göra, men dom ska göra det rätta ännu engång och hjälpa Bagdad.
Förfrågan har kommit från Bagdad och Mosul själva och accepterats av Kurderna.
Därför tror jag att alla får det betydligt bättre med Kurderna som grannar än rivaler inom samma gräns.
Det jag vill säga är:
Lägg ner.
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-05 kl. 16:00.
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-05 kl. 16:00.

. Läs igen, har du fortfarande inte fattat så läs igen och igen. Svara aldrig på ett inlägg om du inte fattar dig på innehållet.