Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-08-08, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taus
Propaganda, personen hatar kurder och sunniter. Men det är inte lätt när man lider av hypomani?

Din tes kan stämma men är det inte kurdiska styrkor som ligger dödade och byggnader med kurdiska flaggor som man är herren på täppan, på en byggnad så var det ett kurdisk parti som man hissat upp sin egen flagga?

Jag vet inget utan säger bara det jag ser på den länkade videon, vad ser du?
Citera
2014-08-08, 02:21
Medlem
bernad_laws avatar
Ytterligare ett lass varningar utdelade för flamewars, skärp er! /Mod
Citera
2014-08-08, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Förstår inte varför IS börjar att attackera kurder. Det smarta för dom vore att inte bjuda in Kurderna för att rikta allt fokus på Shia områden..

KRG är oerhört svaga i jämförelse med kringliggande makter. IS har tyngre utrustning, mer träning, och högre "moral" om man nu kan kalla det för moral, ett svagt offer helt enkelt. Även om jag tror och hoppas att kurderna kommer försvara sig efter bästa förmåga så ser det inte ljust ut ifall IS verkligen går till angrepp.
Det enda "positiva" är att IS är utspridda över ett enormt område och slåss flera fronter samtidigt, i ett enfrontskrig skulle KRG körts över på ett par dagar.

Sen att Pershmerga skulle ha 200.000 soldater är löjligt att påstå, skulle tippa på max 10-15.000 hyffsat utbildade soldater och avsaknad av tyngre utrustning. Sen kan de säkert dela ut gevär till 200 tusen man, men det blir fel att påstå att det är en arme på 200.000 man eller i storlek med Tyskland och Frankrike, med den måttstocken så har Sverige 2.000.000 soldater och USA har 200.000.000 soldater.

Förstår inte hur folk här kan underskatta IS så mycket, de filmar ju sina strider så ni borde veta att de knappast rör sig om några random terrorister utan en riktig arme med tiotusentals välbeväpnade soldater tanks och en aldrig sinande kö av självmordsbombare.

Vad som en händer nu så gäller det att kurderna in panikar och låter terroristerna få momentum.
Citera
2014-08-08, 02:50
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Givetvis kommer inte någon militant kurdisk organisation klara av att stoppa ISIS. Kurderna kan inte kriga. Detta har jag sagt i över ett år nu, och det är bara en tidsfråga innan ISIS kör över hela Kurdistan. Klarar de av att kriga mot den syriska regimen i tre år så kommer ISIS att klara att rensa ut kurderna också. Man får ha i åtanke att det finns miljontals muslimer världen över som åker ner hela tiden till mellanöstern för att jihadda loss. Det spelar alltså ingen roll om kurder, Irak eller Syrien dödar några hundra eller tusen islamistjihadister då och då; jihaddepåerna fylls på ganska snabbt därefter. Och ISIS är mycket välfinansierade också.

Nej, det verkar inte som det. Kurderna retirerar och slakten av Iraks kristna fortsätter.

https://www.youtube.com/watch?v=L8TfnSzPvCA
Citera
2014-08-08, 03:58
Medlem
Obamas tal angående situationen i Irak https://www.youtube.com/watch?v=tFZHI01-oLs

Han säger bland annat att flyganfall mot IS kommer ske om IS börjar röra sig mot Erbil.
Citera
2014-08-08, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samadaga
Snälla ni två!!! HÅLL KÄFTEN!!! Skicka PM eller håll käften, vi andra skiter i assyrer, syrianer eller araberna och kristna turkars lidande... VEM FAN BRYR SIG??

Kan något annat land ligga bakom bombningen, (förutom USA, Turkiet och Irak)?

Det vore så skönt om Iran lägger sig i!
Jag är icke assyr och icke syrian. Är europé men bryr mig om deras lidande.
Jag bryr mig dock inte om människor som dig, och hoppas innerligt att du upplever det värsta i ditt liv framöver. Jag förbannar dig.
Citera
2014-08-08, 04:11
Bannlyst
Kurderna här har sagt att picmerga består av ca 300 tusen man, jag läser på nyheter att picmerga vackar kraftigt nu mot IS. Utöver picmerga har även pkk kommit för att hjälpa picmerga men inga framgångar skördas pch pkk är flera flera tusen, nästan varenda kurd i Turkiet är pkk.

Usa gick ut inatt och varnade IS att dom skulle bomba ifall dom närmar sig erbil.

Hehe, nu när jag lusläser lite kurdernas inlägg om hur duktiga krigare dom var och att IS aldrig skulle våga ge sig på dom.
För inte längesen så hånade ni kurder Irakiska armen för att lämna vapnen och lägga benen på rygg. En horunge vid namn özz nujen tvittrade också om det och hånade irakiska armen, har ni mage att påstå fortfarande att ni är bra krigare som slåss till sista bloddroppen? Skulle inte tro det.
Citera
2014-08-08, 04:17
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
För inte längesen så hånade ni kurder Irakiska armen för att lämna vapnen och lägga benen på rygg. En horunge vid namn özz nujen tvittrade också om det och hånade irakiska armen, har ni mage att påstå fortfarande att ni är bra krigare som slåss till sista bloddroppen? Skulle inte tro det.

IS har inte erövrat några betydelsefulla kurdiska områden ännu, så vad yrar du om?
Citera
2014-08-08, 04:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
IS har inte erövrat några betydelsefulla kurdiska områden ännu, så vad yrar du om?
Vart nånstans har jag skrivit erövrat?
Dom backar, springer för livet nu, även pkk- terrorister har joinat för att ge stöd, tror att du inte alls har följt med helt och hållet.
Citera
2014-08-08, 04:27
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Vart nånstans har jag skrivit erövrat?
Dom backar, springer för livet nu, även pkk- terrorister har joinat för att ge stöd, tror att du inte alls har följt med helt och hållet.

Om nu kurderna är så värdelösa på att kriga, varför har inte IS tagit över "irakiska kurdistan"?
Citera
2014-08-08, 04:35
Medlem
namos avatar
Citat:
Kurderna här har sagt att picmerga består av ca 300 tusen man, jag läser på nyheter att picmerga vackar kraftigt nu mot IS. Utöver picmerga har även pkk kommit för att hjälpa picmerga men inga framgångar skördas pch pkk är flera flera tusen, nästan varenda kurd i Turkiet är pkk.

Usa gick ut inatt och varnade IS att dom skulle bomba ifall dom närmar sig erbil.

Hehe, nu när jag lusläser lite kurdernas inlägg om hur duktiga krigare dom var och att IS aldrig skulle våga ge sig på dom.

Det är vad Peshmerge gör där nere, de slås till sista bloddroppen. Kurder är de enda som slås mot ISIS just nu. Peshmerges antal var runt 30 000, denna siffra kan ha gått upp om man räknar med PKK och andra som anslöt sig till dem. Nästan varenda kurd i Turkiet är inte PKK.
Du får försöka att förstå dig på situationen där nere i stället för att finna glädje i andra människors olycka; ha lite konkret fakta i åtanke innan du kommenterar Peshmerge och kurder:

Malaki gav inte Peshmerge varken löner, vapen eller ammunition vilket gör att deras moral sjunker. Hur ska man slås effektiv utan ammunition och vapen som kan mäta sig med fiendens? Tänk på att varje gång beväpnade ISIS terrorister invaderar ett område så har dem redan folk där som kan ansluta sig till dem. Det folket väpnas, vilket gör det lättare att invadera ett område, för deras "soldater" finns redan där.

Tänk också på att liveleaks.com används av ISIS för att sprida propaganda.
Citera
2014-08-08, 04:47
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Är du helt jävla dum i huvudet?
Avstånd avstånd, man är på väg dit, seriöst läs några sidor härifrån bakåt så hardu facit. Ohhhh Herregud!

Snälla IS är ett skämt. De kommer dö ut snart. IS består av hjärntvättade pedofildyrkare och brottslingar som IS befriat från diverse olika fängslen runtom i Irak. Det spelar ingen roll hur mycket pengar Saudi och Qatar skickar till dessa kackerlackor, de kommer aldrig lyckas ta över hela Irak + Levanten som är deras primära mål.

Tro mig, de kommer förmodligen aldrig ens kunna ta över Kurdistan, oavsett hur hårt de anstränger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in