2014-06-11, 13:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
somalier ska få dansa somalisk folkdans
Våldtäkt är förbjudet, vet du.
Citera
2014-06-11, 13:57
Medlem
Man kan ha mångkultur utan invandring.
Citera
2014-06-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Nej, detta funkar inte. Du kan inte säga till någon som flytt sitt hemland att h*n ska anpassa sig till den svenska kulturen när personen flytt för att fortsätta vara det h*n var i hemlandet.

OnT så har Omnius inte fel. Sverige räcker till för många kulturer, och jag är glad över att den stora massan tycker det.

Jag tror att de som ogillar SD trots att de läst partiprogrammet gör det för att de inte tror att SD alltid kommer att vara det de är idag. Man tänker tillbaka på NSDAP. Hitler valde inte att inleda sin politiska karriär med att säga "vi kommer att gasa judar och bögar!" utan det kom senare, efter att han fick makt.

FEL I Main Kampf 1923 berättar Hitler tydligt vad han vill göra med alla judar, i radiotal 1933 förtydligar Hitler att han vill se judenheten utrotad.

Skillnaden mellan Nazism och SD är att SD gått från att vara ett rent nazistparti 90-tal till att bli ett populistiskt parti likt Ny Demokrati och det är ljusår från Hitler och det Hitler gjorde, att påstå nått sånt är att håna alla de miljoner offer som nazismen tog död på.

På detta sätt skapar man polarisering.
Citera
2014-06-18, 16:49
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Vad jag menar är att det finns många svenskar som begår grova brott också, så varför är det mer okej än när invandrare begår grova brott?
Det är det inte. Svenskt slödder är lika illa som importerat. Skillnanden ligger i att när det gäller invandrat slödder så har vi möjligheten att bli kvitt dem via utvisning. Varje land ska ta hand om sin egen skit anser jag, därför är det ledsamt att Sverige i dagsläget är som en avfallsplats för andra länders skräp.
Senast redigerad av BarracoBarner 2014-06-18 kl. 16:54.
Citera
2014-06-26, 01:40
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Det tycker inte jag.

Jaha? Är sådana som jag är mindre värda än muslimska invandrarkvinnor?
Citera
2016-12-04, 08:33
Medlem
Citat:
Sverige åt alla?

Sverige är ett mångkulturellt land, och det är inget som går att ändra på idag. Vi har människor, kulturer, religioner och språk från alla världens hörn i det här landet. Ett mångkulturellt land alltså.

Detta innebär att olika kulturer behöver sitt eget spelrum, och kunna ta del av samhällets inrättningar på sina egna villkor.

Men rasisterna är emot allt som är mångkulturellt. Inga moskéer, inga bidrag till invandrarföreningar, avveckla allt som har med ett mångkulturellt samhälle att göra.

Ominus menar att detta är fel. Jag menar att det mångkulturella Sverige är åt alla, och inte bara för majoritetskulturen. Muslimska kvinnor som vill ha separata badtider ska få ha det, moskéer i muslimdominerande områden ska få ha böneutrop, somalier ska få dansa somalisk folkdans på nationaldagen osv.

Frågeställningar:

Har jag fel?
Räcker Sverige åt alla kulturer?
Ska andra kulturer få ett eget spelrum, och även kunna ta del av samhällets inrättningar på sina villkor? Utveckla.

En bekant skulle ta sina barn till ett lokalt badhus men möttes av upphängda pressenningar. Hon vart besviken och trodde något hänt och att de måste renovera badet.

Sen börja hon höra ett jäkla liv, lät som en fullsmockad badstrand på sommaren. Skratt och skrik. Hon försökte hitta en liten lucka att kika in men de hade verkligen täckt för varenda fönster minituöst.

De stötte på en farbror som var på väg hem och frågade vad som händer därinne, han svarade lågmält att det är för invandrarkvinnor och deras döttrar som de stänger av badet en gång i veckan.

Reagerade med både sorg och ilska när jag hörde om detta, vad ger det för signal till dessa unga barn och flickor, att någon måste täcka för ett badhus med hundratals pressenningar för att de ska få bada?

Ur led är tiden och vi med den, tror inte det finns någon räddning för detta land.
Citera
2016-12-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingplongdude
Det största problemet är att mångkulturen är så beroende av offentliga finanser.

Nej, det största problemet är de etniska och kulturella motsättningarna.
Citera
2016-12-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Nej, det största problemet är de etniska och kulturella motsättningarna.
Nej det största problemet med mångkulturen är den stora mängd kriminalitet den fört mer sig. Samt den monokultur som verkar uppstå när muslimer helt tar över svenska områden ett efter ett.

Sverige åt alla? Knappast snarare rör det sig om en del av Sverige som invandrare förvandlar till no-go zoner. Och ett resterande Sverige där svenskar nu unviker att vistas på kvällar av rädsla för rån, misshandel och våldtäkter.

Ett Sverige där man som svensk inte längre vill besöka badinrättningen för att arabiska ungdomar hotar, trakasserar, tafsar och kaosar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in