2014-06-10, 08:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I Danmark tror man på andra förklaringar. Den danska polismannen Kim Thyssen har följande teori:

Tror ni att det ligger något i detta? Eller är den danska polisen helt ute och cyklar?

Något uttalande av den danska polisen är det inte bara för att en enskild polisman uttalar sig.

Detta sagt, så kan man konstatera att inte heller Kim Thyssen skyller på Islam. Faktum är att Islam eller muslimer inte ens nämns i artikeln.
Citera
2014-06-10, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En ensam person startar sällan ett upplopp.

Läste du inlägget?

Vi tar det igen: Varför tror du att kravaller som Husby startar?
Citera
2014-06-10, 08:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Så du menar att alla icke-västländer alltid kommer vara så dåliga att någon som flyttat därifrån aldrig kommer att vilja flytta tillbaka?

Nej, inte alls. Jag bara påpekade det självklara faktum att du inte kan utvisa någon som är född och uppvuxen i ett land.

Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Detta var som sagt hela syftet med invandringen, att urholka anställningstryggheten genom att importera en lönesänkande underklass, med skräckscenarier om befolkningsminskad och utebliven pension för att sälja in idén. Det märkliga är att länder med befolkningsminskning ökar BNP/capitan (Japan, Ryssland) samtidigt som den importerade underklassen inte hittar jobb (Sverige).

Att vi fått många flyktingar från Mellanöstern beror på USA:s krig där, inte någons intention att urholka anställningstryggheten. Se mitt inlägg här:

http://www.flashback.org/p49116604#p49116604

Och befolkningen minskar inte längre i Ryssland, som den gjorde under de nyliberala Jeltsinåren.
Citera
2014-06-10, 08:26
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Så länge all kulturyttring sker inom rikets lagar så finns det inte mycket din vilja kan göra. Visst kan vissa saker framstå som udda ur ett svenskt perspektiv, som separata badtider för muslimska kvinnor, men det är inte fel och det är deras rättighet anser jag.

Får jag som icke-muslimsk invandrarkvinna ha också separata badtider? Eller?
Citera
2014-06-10, 08:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Läste du inlägget?

Vi tar det igen: Varför tror du att kravaller som Husby startar?

Som jag redan förklarat: därför att alltför många arbetslösa ungdomar samlas på samma ställe.

Inte på grund av Islam. Det står inget om att bränna bilar i Koranen.
Citera
2014-06-10, 09:08
Medlem
Jag tycker folk som vill fortsätta leva som de gjorde i sina hemländer eller ha privilegier baserade på religion/kultur borde åka hem igen. De vill bara ha kakan och äta den, Sverige är ett rikare land så de kan ha ett bekvämare liv men kulturen passar inte, fy fan.
Citera
2014-06-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som jag redan förklarat: därför att alltför många arbetslösa ungdomar samlas på samma ställe.

Inte på grund av Islam. Det står inget om att bränna bilar i Koranen.

Tror man att det automatiskt blir kravaller när många arbetslösa ungdomar samlas på samma ställe, så har man inte förstått grundproblematiken. Varför får vi inte denna typ av upplopp i t.ex. gamla bruksorter, där arbetslösheten är lika hög eller till och med högre på vissa ställen? Om din teori stämde, så skulle Spanien bestå av grillbriketter!

Kravallerna är en följd av ett totalt utanförskap med en kulturell segregation.
Citera
2014-06-10, 12:54
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Invandrare är rasister i minst lika stor utsträckning som icke-invandrare: Inga kyrkor, inga föreningar för svenskt kulturliv, avveckla allt som har med svensk kultur att göra.

Så bara för att det finns invandrare som är rasister så är det okej för svenskar att vara rasister också?

Sen är det konstigt att många rasister på det här forumet tar upp det här med att invandrare är rasistiska mot svenskar och menar att det är såååååå fucking fel. Frågan är då varför det är okej för en svensk att vara rasist men en invandrare får inte vara rasist?
Senast redigerad av hulkenberg 2014-06-10 kl. 12:56.
Citera
2014-06-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
[/b]

Får jag som icke-muslimsk invandrarkvinna ha också separata badtider? Eller?

Det tycker inte jag.
Citera
2014-06-10, 13:00
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Sverige åt alla?

Frågeställningar:

Har jag fel?
Räcker Sverige åt alla kulturer?
Ska andra kulturer få ett eget spelrum, och även kunna ta del av samhällets inrättningar på sina villkor? Utveckla.

Nä. Jag delar din syn.

Däremot måste man väga intressena mot varandra. Vi har inte råd att ge näring åt alla grenar i alla kulturer. Om det finns nånting som är väldigt centralt i en annan kultur så tycker jag att det inte ska gömas undan. Förutsatt att det inte är nånting som skadar samhället så klart.
Citera
2014-06-10, 13:19
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Så bara för att det finns invandrare som är rasister så är det okej för svenskar att vara rasister också?

Sen är det konstigt att många rasister på det här forumet tar upp det här med att invandrare är rasistiska mot svenskar och menar att det är såååååå fucking fel. Frågan är då varför det är okej för en svensk att vara rasist men en invandrare får inte vara rasist?

Klart det är, alla åsikter är tillåtna, får man vara kommunist så får man vara rasist. Skillnaden mellan svenska rasister och invandrade rasister är att de svenska jagas medan de invandrade hyllas. Att kränka sin etniska befolkning borde inte anses acceptabelt.
Citera
2014-06-10, 13:31
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Klart det är, alla åsikter är tillåtna, får man vara kommunist så får man vara rasist. Skillnaden mellan svenska rasister och invandrade rasister är att de svenska jagas medan de invandrade hyllas. Att kränka sin etniska befolkning borde inte anses acceptabelt.

Men då är det ju inte invandrarna som är rasister som ni ska vara arga på. Eller hur?

Istället är det svenskarna som tillåter denna orättvisa som ni borde klaga på. Att klaga på nån som i grunden har samma tänk som en själv är ogenomtänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in