2014-06-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarracoBarner
En iranier kan bli svensk medborgare, men aldrig svensk.

Källa?
Citera
2014-06-07, 13:55
Bannlyst
Citat:
En iranier kan bli svensk medborgare, men aldrig svensk.

Inte? Då säger jag såhär.

En iranier kan bli både svensk medborgare och svensk.
Citera
2014-06-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Din skattepengar ska gå åt Sveriges invånare, och dit hör även invandrare till.
Ja och invandrarnas surt förvärvade "skattepengar" kan väl inte bara gå till våldtäktsoffer, släktfejder, personrånsoffer och annat surt förvärvad krimnellt beteende, de håller på med, eller??
Citera
2014-06-07, 13:59
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89

Hur kan en människa byta etnicitet? Det är fanimej ett helt bisarrt påstående.
Citera
2014-06-07, 14:05
Medlem
Citat:
Hur kan en människa byta etnicitet? Det är fanimej ett helt bisarrt påstående.
Man behöver inte byta etnicitet för att bli svensk medborgare. Det kan vem som helst bli. Nej nu börjar denna tråd spåra ut fullständigt. Men det beror nog säkert på att det finns för många klturberikare samlade här. :-)
Citera
2014-06-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Det är väl för att muslimska män ska sitta och dregla och sedan våldta efter de har badat klart, förmodar jag.

Sluta tramsa.

Kristna kvinnor har aldrig ställt sådana krav. Det finns inget sådant behov, men det finns uppenbarligen ett sådant behov för muslimska kvinnor. Jag tycker det är på tiden att de större minoriteterna i Sverige börjar ställa minoritetsrättsliga krav oavsett om de framstår som lite udda för svenskarna. Jag själv kunde inte bry mig mindre men om det finns ett behov varför ska vi neka de?
Citera
2014-06-07, 14:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja. En iranier kan bli svensk men en svensk kan inte bli iranier. En svensk kan däremot bli amerikan, som ett exempel bara. Det beror på att olika grupper har olika typer av medlemskap. Grupper som svensk eller amerikan har en relativ öppen medlemskap, medan grupper som iranier eller kineser har en sluten medlemskap.

Låt mig först citera Tage Erlander:

Citat:
"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."

Det var så här man tänkte i Sverige, ända tills nyligen då mångkulturisterna (olyckligtvis) fick makten i landet. De är inte många, dessa mångkulturisterna, men de är desto mer fanatiska och försöker genomföra något av det som du skriver. Bland annat genom historieförfalskningar och massiv politiskt propaganda.

Detta är dock inte särskilt djupt förankrat bland svenskar. Visserligen är många rädda att säga vad de tycker när de tillfrågas (det politiska trycket att tycka rätt är massivt) men de visar sitt avståndstagande genom handling istället. Exempelvis så umgås de främst med andra etniska svenskar och undviker invandrare i en ganska hög uträckning. Innerst inne så vet de alla vad en svensk är och de vet att de trivs bäst med svenskar. Det innebär inte att de behöver tycka illa om invandrare, det är något annat, men de umgås inte med dem.

För dessa människor kommer svensk alltid att ha en viss innebörd. En svensk är en etnisk svensk vars släkt bott i Sverige i åtminstone några generationer. Och utseendemässigt så bör han/hon inte avvika alltför mycket. En adopterad korean som växt upp i Sverige och kan svenska perfekt och beter sig som en svensk är... en adopterad korean. Av hövlighet kan de kalla han/henne för en svensk, men i princip alla tänker samma sak... Det är en adopterad korean. Detta är blir särskilt påtagligt om de etniska svenskarna och den adopterade koreanen av någon anledning går ut någonstans, och träffar på personer som inte känner dem sedan innan. Svenskarna frågar de från vilken ort de kommer ifrån. Den adopterade koreanen frågar de vilket land han/hon kommer ifrån.
Citera
2014-06-07, 14:13
Medlem
Citat:
Sluta tramsa.

Kristna kvinnor har aldrig ställt sådana krav. Det finns inget sådant behov, men det finns uppenbarligen ett sådant behov för muslimska kvinnor. Jag tycker det är på tiden att de större minoriteterna i Sverige börjar ställa minoritetsrättsliga krav oavsett om de framstår som lite udda för svenskarna. Jag själv kunde inte bry mig mindre men om det finns ett behov varför ska vi neka de?
Det finns ett stort behov för även kristna kvinnor. Det har kulturberikarna själva sett till att de behöver. Efter badet skulle de även behöva livvakter, när de går genom en park.
Citera
2014-06-07, 14:13
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Sverige åt alla?

Sverige är ett mångkulturellt land, och det är inget som går att ändra på idag. Vi har människor, kulturer, religioner och språk från alla världens hörn i det här landet. Ett mångkulturellt land alltså.

Detta innebär att olika kulturer behöver sitt eget spelrum, och kunna ta del av samhällets inrättningar på sina egna villkor.

Men rasisterna är emot allt som är mångkulturellt. Inga moskéer, inga bidrag till invandrarföreningar, avveckla allt som har med ett mångkulturellt samhälle att göra.

Ominus menar att detta är fel. Jag menar att det mångkulturella Sverige är åt alla, och inte bara för majoritetskulturen. Muslimska kvinnor som vill ha separata badtider ska få ha det, moskéer i muslimdominerande områden ska få ha böneutrop, somalier ska få dansa somalisk folkdans på nationaldagen osv.

Frågeställningar:

Har jag fel?
Räcker Sverige åt alla kulturer?
Ska andra kulturer få ett eget spelrum, och även kunna ta del av samhällets inrättningar på sina villkor? Utveckla.

Problemet med människor som du är att ni är aldrig pålästa om historia. Det finns massa exempel på hur multikultur har förstört samhällen.
http://www.frontpagemag.com/2011/geert-wilders/the-failure-of-multiculturalism-and-how-to-turn-the-tide/
Läs denna artikel t.ex.
Citera
2014-06-07, 14:15
Medlem
-Info-

Tage Erlander är uppväxt under en tid då rasbiologin genomsyrade det svenska samhället. Det var helt klar annorlunda på hans tid, men samhällsutvecklingen ändras och likaså ändras formen på medlemskapet. Idag är svensk en definitionsfråga, det råder ingen riktig konsensus vilket gör att även andra grupper kan bli svenskar så länge de uppfyller de grundläggande krav som ställs.

Det här är OT så vi lämnar den här diskussionen till en annan tråd.
Citera
2014-06-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Problemet med människor som du är att ni är aldrig pålästa om historia. Det finns massa exempel på hur multikultur har förstört samhällen.
http://www.frontpagemag.com/2011/geert-wilders/the-failure-of-multiculturalism-and-how-to-turn-the-tide/
Läs denna artikel t.ex.
Ja man kan ju även ta en titt på hur bra sunni och shiamuslimer går ihop.
Citera
2014-06-07, 14:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89

En iranier kan bli en svensk medborgare. Men för att bli en svensk så måste han manipulera sina gener. Vad som är en svensk är tydligt definierat rent genetiskt:

http://www.gnxp.com/blog/2008/08/european-population-substructurefinns.php

Hur ska en iranier placera sig i gruppen svenskar, rent genetiskt? Vilka metoder föreslår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in