2014-06-10, 20:20
Medlem
NSOs avatar
Tråden "Musikern Houman videosvarar "En arg Blatte talar om invandring"" sammanfogad med detta ämne.
/Moderator
Citera
2014-06-10, 21:43
Medlem
Fred-Asps avatar
Ärligt talat en jävligt upfriskande video, som jag hoppas triggar en liten fad av andra invandrare som hatar Tony-Montana blattar.

Jag tror att alla svenskar och alla invandrare som inte passar in i kategorin han pratar om håller med till 100 %. Bara det att det finns självklara hinder för båda grupper att verkligen kritisera och tala helt ärligt ( svenskar för att vi blir rasister och invandrare för att de är ''husblattar'' om de inte tycker om kriminella svartskallar som förstör deras rykte ). Men det här var verkligen bra, tyvärr lär videon hamna under radarn på nationellt media, ( även om hela landet ser den.. ) eftersom väldigt få människor vill använda blattar som sin marknadsföring.

Vänstermänniskor kan inte marknadsföra en invandrare som hatar blattar. Det skulle ju sätta igång en debatt om att det är helt okej att vara kritisk till invandring, eftersom invandrare är kritiska till invandring. Det kan man ju inte ha. Sverigedemokraterna kanske vill tvätta rent sitt rykte och ur en pragmatisk vinkel kanske det vore bra att ha lite blattar och negrer som kan göra skillnad på folk och folk. Men å andra sidan gör nog det att de mest ideologiskt övertygade av partiet flyr till SVP. Då blir ju SD ett parti för soffliggare och proteströstande ( kanske inte är det bästa om man ska ha en långvarig politisk karriär ).

Så invandrare som tycker illa om ointegrerade, kriminella invandrare sitter ju minst sagt i skiten, när det kommer till att få möjlighet att uttrycka sig själva. Men å andra sidan bär dom på en åsikt som nästan alla, egentligen håller med om. Och det är absolut inte svårt att hålla med, ur ett politiskt perspektiv finns det många, många poäng som kan vinnas av ett parti som lyfter den här verkligheten.
Citera
2014-06-11, 01:39
Bannlyst
Jag förstår i stort sett allting som Houman pratar om även om jag inte håller med om mycket, men detta fattar jag inte alls:

Citat:
Att invandra är ett verb. Nånstans på vägen blev det ett substantiv. Men, har du vandrat in? Du säger att du kom hit som 5-åring från Bosnien. Gör inte det dig till en inflygare? Flög du inte in? Det håller inte. Ingen vet vad en invandrare är för nånting.

Vad fan försöker han få sagt?
Citera
2014-06-11, 01:55
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag förstår i stort sett allting som Houman pratar om även om jag inte håller med om mycket, men detta fattar jag inte alls:
Citat:
Att invandra är ett verb. Nånstans på vägen blev det ett substantiv. Men, har du vandrat in? Du säger att du kom hit som 5-åring från Bosnien. Gör inte det dig till en inflygare? Flög du inte in? Det håller inte. Ingen vet vad en invandrare är för nånting.
Haha instämmer. Jag antar poängen med mycket av det han säger är att rationalisera och ta ut begrepp från sitt sammanhang. Invandrare har t.ex. en väldigt speciell betydelse i Sverige och vissa tycker till och med att det kan vara kränkande att kalla någon för invandrare. Men vadå, det är ju sanningen - du är invandrad från ett annan land.

Men... Hans logiska resonemang är inte helt lätt att förstå sig på.
Citera
2014-06-11, 10:57
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89

Jag har för mig att juggen tog sig till Sverige i en lastbil. Gör inte det honom till en "inåkare"? Finns det någon poäng överhuvudtaget att göra skillnad på metoderna man tog sig in i landet? Är det verkligen det viktiga?
Citera
2014-06-11, 11:04
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Fler människor borde göra likadant, ta ut sluta knyta näven i fickan och komma ut ur garderoben och uttrycka sin uppriktiga åsikt om dagens korrupta degenererade skitsamhälle. Nuförtiden finns det fantastiska möjligheter jämfört med förut att sprida sina åsikter och vad man tycker.
Citera
2014-06-11, 12:56
Medlem
Vet ingen vad snubben heter?
Citera
2014-06-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Jag anser att mycket av det han säger i klippet är helt irrelevant och består mest utav härskartekniker och svammel, och trots detta har videon redan fått över 500 likes. Det som förbryllar mig mest är hur Houman resonerar runt 04:35 i klippet.

Houamns egna ord;

"Att vara rasistisk, det är någonting individuellt, det är ungefär som att jag skulle, låt säga, påstå att alla bosnier är anarkistiska, krigsskadade människor som inte kan dansa, som står i skogen och ylar, eller typ att alla iranier är horsande läkare som sitter och tuggar på frön dagarna i ända. Det är rasistiskt."

Såhär fortsätter han angående vad rasism är;
"Rasism å andra sidan, det är en social konstruktion, som förutsätter att det finns olika raser till att börja med, och i den idén, så ska en ras placeras överst. Vilken ras tror du placeras överst i Sverige? Jo, den vita rasen. Så, vad händer då med den här idén, som till och börja med, är en svensk idé, gjord av Carl von Linné."

Houman är själv rasist, rakt igenom. Det enda han vill med detta videoklipp är att fiska likes från andra svenskfientliga i förorten och det är riktigt jävla hemsk.

Han fortsätter nån minut senare;

"...som exempel kan vi ta en individuell händelse som du har uppmärksammat, och som du kallar rasism, nånting som är rasistiskt, till exempel när en brun kille från förorten kallar en förbipasserande person för "jävla svennefitta". Är det rasistiskt? Måhända... Men egentligen knappast. Men låt oss säga för en stund att det är det. Påverkar den händelsen hennes ras, på det stora hela? Nej, det gör det inte. När den bruna killen från förorten kallar den vita tjejen för jävla svennefitta så kanske det påverkar hennes kön, det kan det göra. Men påverkar det hennes ras? Förlorar dem i makt?"

Jag märker även att i princip alla personangrepp han skickar mot Arg Blatte lika gärna skulle kunna vara riktade mot honom själv - bästa exemplena är 12:06-12:40 (http://youtu.be/phkPcfd3TBM?t=12m6s) och 14:12-14:38 (http://youtu.be/phkPcfd3TBM?t=14m12s).

Han avslutar;

"...för ute i ett riktigt samhälle, där kan man inte gå på det som du kallar individuellt ansvar, utan där har man ett kollektivt ansvar, där människorna i samhället är beroende av varandra. Därför behöver vi en idé om lika värde."

Hyckleriet och rasismen i detta klipp är skrämmande.

Nåt som är ännu mera skrämmande är att många inte ser den.
Citera
2014-06-11, 13:24
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Den retoriska frågan "påverkar händelsen hennes ras" avslöjar minst två saker. För det första förstår han inte vad begreppet rasism betyder. Jag rekommenderar ett uppslagsverk. Nationalencyklopedin till exempel.

Houman är som sagt själv inbiten rasist, mot vita, antagligen främst etniska svenskar, vilket framgår tydligt i hans videosvar.

Citat:
För det andra avslöjar han att han själv troligen är upptagen med att kategorisera folk efter hud- och hårfärg. För det tredje så tycks han anse att människor med europeisk/skandinavisk/svensk bakgrund på något sätt inte kan utsättas för rasism när de behandlas sämre genom t.ex. nedsättande tillmälen på grund av utseende/etnicitet. Helt tokigt naturligtvis.

Precis. Hans rasistiska världsbild bygger på att vita människor står "högst rankade" i det svenska samhället och därför är individuell rasism gentemot vita rättfärdigad, detta för att de kollektivt har mest makt, och den makten påverkas alltså inte när svenskar utsätts för rasism, därför är det inte heller rasism, enligt Houman.

Citat:
Om tanken med hans budskap var att förmedla allas lika värde och att rasism är fel så gick det här inget vidare bra. Alls.

Det gick ganska så jättesnett, ja. Det kanske värsta av allt är att Houman har lärarexamen och är föreläsare. Man blir orolig.`

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nåt som är ännu mera skrämmande är att många inte ser den.

Hur menar du?
Citera
2014-06-11, 15:09
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Få har väl missat att en herre med bosnisk invandrarbakgrund för några dagar sedan lade ut en video på youtube som fått en del spridning, där han talar om svensk invandring och invandrare med mer. (http://youtu.be/wEW-nAWZ0zo?t=1s)
(https://www.flashback.org/p49071934)

I den här tråden tänkte jag att vi kunde diskutera ett videosvar som dök upp strax efter där en herre, även han med invandrarbakgrund, kallad Houman, utmanar "Arg Blatte".
(https://www.youtube.com/watch?v=phkPcfd3TBM)

(Houmans YouTubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCcXI1JO42k8IvEMYcoEcIQw)

Hans svar sög som bara den. Han snackar om "eget tänkande" men rapar bara upp marxistiska felanalyser om att det är synd om brottslingar som är små stackare som inte har pengar m.m., han tycker att bosniern "slår nedåt" när han kritiserar äckliga chauvinistiska as som invandrat och begår brott, han visar på den typiska dubbelmoralen dessutom gällande svenskar som utsätts för svartmuskiga invandrares hat vs tvärtom. Han tror onekligen på konspirationsteorin om den vite mannen som håller nere alla andra. Det skall bli roligt när dessa kretiner blir en majoritet, de kommer förmodligen vilja hämnas allt som de inbillar sig (och som de fått hjälp att tro av diverse vänstermänniskor bland vårt eget folk) att den vite mannen gjort mot dem.

Att han sen är uppvuxen här och s.k. "andra generationens" invandrare men ändå bryter som att han inte kan tala ren svenska gör att man tar honom på mindre allvar. Med detta inte sagt att bosnierns sätt att uttrycka sig var optimalt, som sagts tidigare i tråden så var han för vulgär för att nå ut till många, även om han innehållsmässigt hade rätt i det mesta av det han sa. Det bosniern sa var dock inte så överdrivet kontroversiellt EGENTLIGEN, snarare rätt mycket självklarheter som att kriminella invandrare är skräp medan skötsamma invandrare är bra (självklarheter som dock måste sägas i ett extremt kulturmarxistiskt Sverige med beröringsskräck i invandringsfrågan. Beröringsskräck när det gäller att bemöta frågan från ett rationellt perspektiv åtminstone, utan haglande personangrepp och känsloargument.).

Hade han tagit upp den demografiska situationen och vad som kommer hända med etniska svenskar på sikt om inte asylinvandringen stoppas och ambitiösa repatrierings- och återvandringsprogram genomdrivs hade han varit kontroversiell på riktigt .
Citera
2014-06-11, 16:23
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Han har rätt i en hel del saker som han säger och fel i andra. Vad jag reagerade mest på var delen där han pratade om att alla inte kan vara lika mycket värda för då spelar det ingen roll hur man beter sig moraliskt. Givetvis med en agenda att det är invandrarna som beter sig illa.

Jag delar inte den synen men däremot kan jag tycka att personer som gör goda gärningar har rätt till att bli bättre behandlade av omgivningen. Men det har inget med en persons värdefullhet att göra. Jag antar att detta var vad han ville få fram. Så då delar jag hans åsikt i det uttalandet.

Hur mäter du detta "lika värde"?

Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
MEN... Nu är det ju så att invandrare inte ens är överrepresenterade inom mordstatistiken. Och även om de vore det så beror det inte på deras etnicitet utan på att de bor i större grad i slumområden och är fattigare än svenskar.

Visst har jag sett statistik på att invandrare är överrepresenterade inom mindre grova brott än mord, men det beror som sagt inte alls på etnicitet. Och det löses inte genom att slänga ut invandrarna från Sverige för då flyttar bara svenskar till dessa områden och begår samma typer av brott.

Källa? Invandrarna är _MER_ överrepresenterade i statistik över grova brott, inklusive mord.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2014-06-11 kl. 16:47.
Citera
2014-06-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Det bästa jag har sett.. någonsin!
En svensk hade aldrig kommit undan med ordspråket dock så det är skönt med en invandrare som säger vad han tycker.

Jag själv är från Balkan och delar dessa åsikter som han tog upp tillsammans med väldigt många andra från Balkan. Det känns som de enda invandrare som vågar öppna ögonen är just vi från Balkan. Det jag tänkte komma med detta är att jag blivit kallad för rasistjävel av många svenskar pga detta trots att jag själv är invandrare, deras argument är "du kan inte gömma dig bakom dina föräldrars ursprung jävla rasistjävel"

Så visst nog blir vi invandrare också kallade för rasister hela tiden.

/en stolt Balkantjej som skäms över att bo i dagens Sverige där folk blundar
Senast redigerad av Maania 2014-06-11 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in