2014-06-09, 17:49
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsverige
Houman talar för majoriteten av befolkningen eftersom de flesta sympatiserar med partier som för en politik som går i linje med Houmans budskap. Det kan du inte förneka. Så länge man röstar på de 7 antifascistiska partierna, så stödjer man Houman. Alltså har Houman per definition fler fans, bara att många av de som röstar på de 7 antifascistiska partierna är lite för slöa för att ge sig ut på internet.

Jag har ju numera förstått att du trollar

Men försöker du påskina att "arg blatte" är fascist?

Houman talar för trasvänstern och dom unga ideella som tror att det gör någon skillnad
när dom sprayar Antifa på väggarna och eldar en flagga eller två. Och han använder samma
pinsamma retorik som alla andra vänstermuppar gör.

Faktum är att jag faktiskt tror att Houman inte förstår hälften av det han läser ur sitt manus.
Citera
2014-06-09, 19:24
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsverige
Spelar ingen roll, man röstar indirekt för en antifascistisk politik. Reinfeldt använder din röst för att driva en antifascistisk politik mot SD. Han tänker inte "Oj, nån av alla våra 1 800 000 väljare kanske vill ha en flykting-och invandringspolitik som liknar SD:s bäst vi minskar lite grann så dom inte blir sura" Det förstår du väl.

En röst på valfritt antifascistiskt parti (M, KD, C, FP, F!, S, MP och V) är en röst emot SD och deras människosyn.

Men tack för att sådana som du fortsätter rösta antifascistiskt, det stärker den antifascistiska kampen.

Använder Reinfeldt min röst för att driva en anti-fascistisk politik mot SD så har de automatiskt förlorat min röst. Jag röstar absolut inte för någon stigmatisering av åsikter genom ren propaganda.

Har du inte förstått det redan så är det såna som du som är SDs verkliga valarbetare. Du borde ta dig en ordentlig titt i spegeln och fråga dig själv vad du sysslar med.
Citera
2014-06-09, 19:31
Medlem
Okys avatar
Det är väl bara att lyssna på Houmans tidigare musik så förstår man att han tar åt sig..
Citera
2014-06-09, 21:33
Bannlyst
Ett av ljushuvudena som kommenterat yt-klippet:

Citat:
Tari bari50 minuter sedan

JÄVLA SVENNER HOROR JAG HATAR SVENNAR OCH HELA SVERIGE BRÄNN FLAGGAN OCH HELA ERAT SVERIGE FUCK DIG JÄVLA SVENNEBÖGKUK NI SVENSKAR ÄR FITTOR HELA SVENSKA FOLKET ÄR FITTOR
Senast redigerad av jagedu 2014-06-09 kl. 21:38.
Citera
2014-06-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Alltså, det är ganska uppenbart att det blir sociala utanförskapsområden när vi öser in folk från världens alla hörn. Folk som alltså inte kan läsa, folk som måste lära sig formen på hur siffran tre ser ut, fast man är tolv år osv. Det är förståeligt att det är många som inte orkar hänga med och istället ger upp och blir struliga, tar den enkla vägen och blir samhällsförstörande minigangstrar. Och du har ju rätt i att det inte är invandrarnas fel, det är politikernas fel, när de i sin ivrighet av någon underlig och oförklarlig anledning helt tvångsmässigt bara måste slå Världsrekord! i invandring.

Jag har full respekt för att det måste vara ett helvete på jorden att vara flykting, det är bara det att lilla Sverige kan inte svälja hela världens problem. Visst, det är synd att vi inte kan rädda alla, men så ser tyvärr verkligheten ut. Jag älskar Sverige och jag mår illa av att se när politikerna gör experimentverkstad av vårt tidigare så lugna och beskedliga land. 25 skjutningar i GBG hittills bara i år, det håller inte, det har gått för långt. Andra länder än Sverige måste dra sitt strå till stacken helt enkelt.

Invandring har varit bra för Sverige, och jag har flera goda vänner från bl a Iran, Indien och Vietnam. Supermega-invandring i skytteltrafik däremot är inte bra för Sverige, där måste man tagga ner några kilo enligt mig. Det visar sig nu tydligt med t ex ökad gängkriminalitet, många oroliga områden och städer, stenkastning på bussar och brandbilar mm.

Integration är en komplicerad och seg process, det måste få ta tid och gå i lagom takt. Gör man det på det viset är invandring positivt för Sverige tycker jag.

SD 2014

Håller med att det inte är bra med supermega-invandring, men SD grundar på rasism. Kolla på deras historia... Tror det hade varit skillnad om till exempel Fredrik Reinfeldt sa "ja men vi har insett att det är för mycket, dock ska vi inte stänga gränserna helt." Själv tycker jag att vi ska bli strängare när det gäller invandring, men inte så mycket som SD vill.
Citera
2014-06-09, 22:17
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
Håller med att det inte är bra med supermega-invandring, men SD grundar på rasism. Kolla på deras historia... Tror det hade varit skillnad om till exempel Fredrik Reinfeldt sa "ja men vi har insett att det är för mycket, dock ska vi inte stänga gränserna helt." Själv tycker jag att vi ska bli strängare när det gäller invandring, men inte så mycket som SD vill.

Fast det är ju det som är problemet, han säger inte det och ingen annan heller. De ger inte folket något alternativ till SD.

Att SD är rasistiska p g a deras historia är ett ganska trött argument. Socialdemokraterna har också en lång historia av öppen rasism och nationalism bakom sig, det betyder inte att deras nuvarande politik är rasistisk för det.

Det finns med största sannolikhet många rasister i SD och många av deras idéer och tankar kanske grundar sig i rasism men deras politik i sig är absolut inte rasistisk, det är rent trams.
Citera
2014-06-09, 23:00
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
I jämförelse med andra kulturer så skulle jag hålla med om att svensken framstår som feg. Vi har en tendens att överdriva konsekvenserna av att bryta den svenska hederskulturen som rör just konsensus. Man kan utan problem komma ut som SD-sympatisör och komma undan med det, men det kräver en stor portion självförtoende och en förmåga att få kritik att rinna av.

Svenskar älskar original som säger vad de tycker och är bekväma i sin roll. Leif GW Persson och Bert Karlsson är två bra exempel. Karaktären Gunwald i Beck-filmerna spelad av Persbrandt är ett annat. Vi gillar osvenska svenskar, så länge de är osvenska på ett svenskt sätt

Min poäng var att det krävs mer mod att vara öppet invandringskritisk än att vara PK och tycka synd om alla invandrare, inklusive destruktiva kaosblattar.

Se bara på SDU-företrädare som får sparken från jobbet och blir spottade i ansiktet och inknuffade i väggar mm. Och hur andra invandringskritiker som Ingrid Carlqvist och Roger Sahlström blir behandlade av polis och media. Den danska poeten Yahya Hassan är ett annat exempel.

Hur farligt det är att kritisera något avgör givetvis hur många det är som blir öppet kritiska och öppet tar strid. Sen håller jag med om att fler borde ta mod till sig och komma ut. Ju fler som kommer ut, desto ofarligare blir det (förhoppningsvis)

Det skulle inte förvåna mig om den här killen åker på en däng av ett gäng vänstermuppar, eller troligare, av ett gäng "respektblattar", p.g.a. videoklippet.

Citera
2014-06-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Ett av ljushuvudena som kommenterat yt-klippet:

När jag läste detta blev jag ärligt talat positivt överraskad över hur få stavfel det finns i den arga människans utfall.
Citera
2014-06-10, 00:22
Medlem
Inget nytt det är en rasistisk bosniak, bosnier är kända för sin rasism och hat mot alla som inte är muslimer och denna "blatte" sprider bara hat och våldsförhärligande ideal genom sina videor. Att han är en imbecil och har konstig argumentation gör saken inte bättre.

När ni ser denna video förstår ni varför vi serber har sån lust att knäppa alla bosnier
Citera
2014-06-10, 00:28
Medlem
hulkenbergs avatar
Nu har jag tittat på hela klippet och läst de första tio sidorna av tråden. Kan väl börja med att säga att han var smart som inledde så harmlöst. Man trodde nästan att han var "icke-rasist" där ett tag. Sen märkte man gradvis ganska snabbt att så inte var fallet.

Han har rätt i en hel del saker som han säger och fel i andra. Vad jag reagerade mest på var delen där han pratade om att alla inte kan vara lika mycket värda för då spelar det ingen roll hur man beter sig moraliskt. Givetvis med en agenda att det är invandrarna som beter sig illa.

Jag delar inte den synen men däremot kan jag tycka att personer som gör goda gärningar har rätt till att bli bättre behandlade av omgivningen. Men det har inget med en persons värdefullhet att göra. Jag antar att detta var vad han ville få fram. Så då delar jag hans åsikt i det uttalandet.

MEN... Nu är det ju så att invandrare inte ens är överrepresenterade inom mordstatistiken. Och även om de vore det så beror det inte på deras etnicitet utan på att de bor i större grad i slumområden och är fattigare än svenskar.

Visst har jag sett statistik på att invandrare är överrepresenterade inom mindre grova brott än mord, men det beror som sagt inte alls på etnicitet. Och det löses inte genom att slänga ut invandrarna från Sverige för då flyttar bara svenskar till dessa områden och begår samma typer av brott.

Vad Sverige behöver är en förändring av integrationspolitiken; en ny modern integrationsmodell. Inte bara vad gäller segregerade invandrare utan även segregerade svenskar. Där ligger Sveriges framtida problem. Ett problem som måste få diskuteras utan inblandning av känsloargument.
Citera
2014-06-10, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Inget nytt det är en rasistisk bosniak, bosnier är kända för sin rasism och hat mot alla som inte är muslimer och denna "blatte" sprider bara hat och våldsförhärligande ideal genom sina videor. Att han är en imbecil och har konstig argumentation gör saken inte bättre.

När ni ser denna video förstår ni varför vi serber har sån lust att knäppa alla bosnier

-> Va mofasti
-> Hävda att du är emot rasism och generaliseringar
-> Skriv sedan "bosnier är kända för sin rasism och hat mot alla som inte är muslimer"
-> Ge sedan uttryck för att vilja döda alla bosnier

Jag tror knappast du talar för serberna i Sverige. Jag lovar att de flesta serberna väljer snubben i filmen framför en PK-indoktrinerad kommunist som du.

Btw, din hjälte Karl Marx ogillade bland annat serber

http://www.youtube.com/watch?v=9aajXG_pcq0
Senast redigerad av jagedu 2014-06-10 kl. 00:35.
Citera
2014-06-10, 00:33
Medlem
hulkenbergs avatar
(FB) Video: En arg invandrare talar om invandring
(FB) Video: En arg invandrare talar om invandring

Frågan är om Sverigedemokraterna är rätt parti för er. SD ogillar ju ALL invandring och vill begränsa/stoppa ALL invandring till Sverige. Även europeisk sådan.

Det jobbigaste med SD är att de hatar Miljöpartiet (de gröna), men mer allvarligt bedömer de att det är immigrationsfrekvensen till Sverige som måste minska, när det i själva verket kan lösas på andra sätt. Som en justering av delar av invandrings- och integrationspolitiken. Att stoppa invandringen till Sverige är inte ett alternativ.

Förutom att invandrings- och integrationspolitiken behöver förändras, så behöver samhället också förändras. Samhället (vi: folket) kan göra en skillnad också. Mer än vad folk vill tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in