Nu har jag tittat på hela klippet och läst de första tio sidorna av tråden. Kan väl börja med att säga att han var smart som inledde så harmlöst. Man trodde nästan att han var "icke-rasist" där ett tag.

Sen märkte man gradvis ganska snabbt att så inte var fallet.
Han har rätt i en hel del saker som han säger och fel i andra. Vad jag reagerade mest på var delen där han pratade om att alla inte kan vara lika mycket värda för då spelar det ingen roll hur man beter sig moraliskt. Givetvis med en agenda att det är invandrarna som beter sig illa.
Jag delar inte den synen men däremot kan jag tycka att personer som gör goda gärningar har rätt till att bli bättre behandlade av omgivningen. Men det har inget med en persons värdefullhet att göra. Jag antar att detta var vad han ville få fram. Så då delar jag hans åsikt i det uttalandet.
MEN... Nu är det ju så att invandrare inte ens är överrepresenterade inom mordstatistiken. Och även om de vore det så beror det inte på deras etnicitet utan på att de bor i större grad i slumområden och är fattigare än svenskar.
Visst har jag sett statistik på att invandrare är överrepresenterade inom mindre grova brott än mord, men det beror som sagt inte alls på etnicitet. Och det löses inte genom att slänga ut invandrarna från Sverige för då flyttar bara svenskar till dessa områden och begår samma typer av brott.
Vad Sverige behöver är en förändring av integrationspolitiken; en ny modern integrationsmodell. Inte bara vad gäller segregerade invandrare utan även segregerade svenskar. Där ligger Sveriges framtida problem. Ett problem som måste få diskuteras utan inblandning av känsloargument.