2014-06-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maania
Jag själv är från Balkan och delar dessa åsikter som han tog upp tillsammans med väldigt många andra från Balkan. Det känns som de enda invandrare som vågar öppna ögonen är just vi från Balkan. Det jag tänkte komma med detta är att jag blivit kallad för rasistjävel av många svenskar pga detta trots att jag själv är invandrare, deras argument är "du kan inte gömma dig bakom dina föräldrars ursprung jävla rasistjävel"

Så visst nog blir vi invandrare också kallade för rasister hela tiden.

/en stolt Balkantjej som skäms över att bo i dagens Sverige där folk blundar

Hans första video var ganska bra. Hans andra var totalt jävla katastrofal. Där börjar han prata om att kvinnor ska knulla runt och att man ska uppmuntra sin egen morsa att bli någon jävla slampa.

Där tappade jag förtroenden för den muslimen. Sen tror jag knappast ni sydslaver är ensamma om att våga ta ställning mot invandring från tredje världen. Tvärtom - Många juggar och albaner verkar umgås med araber och negrer väldigt mycket och blir tom tillsammans med dessa och identifierar sig mer som blattar och invandrare än som vita européer.
Citera
2014-06-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Hur mäter du detta "lika värde"?

Källa? Invandrarna är _MER_ överrepresenterade i statistik över grova brott, inklusive mord.
Mer överrepresenterade än vilka då? Etniska svenskar? Följdfrågan är givetvis vilka som då är underrepresenterade...

Förövrigt är det lite ironiskt att killen vill göra en distinktion mellan invandrare och blattar, verkar anse att han själv hör hemma i den tidigare kategorin, men ändå väljer att döpa klippet till "en arg blatte...".

Motsägelsefullt blir det när han hävdar att man å ena sidan inte kan träna bort en brytning eftersom den blir värre med tiden, men å andra sidan så är det tydligen vetenskapligt omöjligt att börja bryta mer ju äldre man blir. Högst märkligt, men det kanske bara är jag som har ett för snävt perspektiv på tid.

Det här var ganska jobbigt titta på överlag, och om killen alls hade någon poäng så gick den förlorad i hans bedrövliga språkbruk. Han pratade mycket om respekt och jag vill nog mena att sådan bäst byggs upp genom tolerans. Inte genom onyanserade uttalandet vars enda konsekvens blir ökad polarisering.
Citera
2014-06-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EB
Mer överrepresenterade än vilka då? Etniska svenskar? Följdfrågan är givetvis vilka som då är underrepresenterade...

Förövrigt är det lite ironiskt att killen vill göra en distinktion mellan invandrare och blattar, verkar anse att han själv hör hemma i den tidigare kategorin, men ändå väljer att döpa klippet till "en arg blatte...".

Motsägelsefullt blir det när han hävdar att man å ena sidan inte kan träna bort en brytning eftersom den blir värre med tiden, men å andra sidan så är det tydligen vetenskapligt omöjligt att börja bryta mer ju äldre man blir. Högst märkligt, men det kanske bara är jag som har ett för snävt perspektiv på tid.

Det här var ganska jobbigt titta på överlag, och om killen alls hade någon poäng så gick den förlorad i hans bedrövliga språkbruk. Han pratade mycket om respekt och jag vill nog mena att sådan bäst byggs upp genom tolerans. Inte genom onyanserade uttalandet vars enda konsekvens blir ökad polarisering.
Människor bosatta i Sverige med ursprung från östra Asien är underrepresenterade i brottsstatistiken. Det har mycket att göra med deras kultur - det är fult och skamligt att bete sig brottsligt i de här länderna, och det bär de med sig hit.
Citera
2014-06-11, 20:33
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Få har väl missat att en herre med bosnisk invandrarbakgrund för några dagar sedan lade ut en video på youtube som fått en del spridning, där han talar om svensk invandring och invandrare med mer. (http://youtu.be/wEW-nAWZ0zo?t=1s)
(https://www.flashback.org/p49071934)

I den här tråden tänkte jag att vi kunde diskutera ett videosvar som dök upp strax efter där en herre, även han med invandrarbakgrund, kallad Houman, utmanar "Arg Blatte".
(https://www.youtube.com/watch?v=phkPcfd3TBM)

(Houmans YouTubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCcXI1JO42k8IvEMYcoEcIQw)
Nämen, vilken bra värvare till SD, eller till och med SvP. Den ska jag visa för mina kompisar så de ser hur svenskfientliga och otacksamma vissa invandrare är.
Citera
2014-06-11, 22:02
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:

Än kategorin födda i Sverige med svenskfödda föräldrar, vilket tenderar vara etniska svenskar men inte alltid (finns zigenare som bott många generationer i landet bland annat). Tyvärr så bygger inte statistiken på etnicitet, vilket kommer bli ett större problem med tiden när det börjar bli vanligare med tredje generationens somalier och afghaner (o s v), om inte politiska förändringar kommer till som börjar registrera brottslighet utifrån etnicitet.

Ur BRÅ 2005:17:

http://oi60.tinypic.com/2h5pa3k.jpg

Det problematiska med den tabellen är också (förutom att "båda föräldrar födda i Sverige" inte nödvändigtvis betyder etnisk svensk) att kategorierna "utrikes född" och "invandrares barn" inkluderar en stor diversitet av kategorier av invandrare (t ex finländare klumpas ihop med somalier), att siffrorna har ~15 år på nacken (demografin har förändrats sen dess), att båda könen klumpas ihop och att den enbart mäter över en 5-års period. Men den visar ändå på en stor överrepresentation, som sagt. (det hade varit intressant att se t ex siffror för våldtäkt och kategorin manliga invandrare från Irak och kontrastera detta mot svenska mäns statistik).

Hela rapporten finns här:

http://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html

Lista över Sveriges mest efterlysta annars som är "Internationellt efterlysta eller misstänkta/dömda för grov brottslighet.", där man via namn och bild kan göra en uppskattning att ~80-85 % inte är svenskar:

http://www.swedensmostwanted.se/

Kriminalvården registrerar inte hur många som sitter i fängelse som har X ursprungsland eller etnicitet, men svenska vs. utländska medborgare har man siffror över:

Citat:
Hur många invandrare finns det i svenska fängelser? Det är en av de många frågor som ofta ställs till Kriminalvården och som vi inte kan svara på!

Förklaringen är att Kriminalvården har statistik på hur många utländska medborgare som finns i fängelse varje år, vilka länder de kommer ifrån och om de ska utvisas efter fängelsestraffet.

Ett tvärsnitt/en ögonblicksbild av hur det ser ut är att den 1 oktober 2013 fanns det 32 % utländska medborgare. De svenska medborgarna var 68 %.

Däremot har vi inga siffror på hur många som är av utländsk härkomst eller är invandrade till Sverige.
Vad säger lagen att vi får registrera?

Det är så att Kriminalvården är förbjuden i lag att registrera etniskt ursprung (om inte särskilt skäl finns för en individs behandling), kriminalvården får inte heller ha etniskt ursprung som sökbegrepp. Detta gör det naturligtvis även omöjligt att föra någon statistik kring etniskt ursprung.

~ 1/3 är alltså utländska medborgare på kåken (siffror för 2013), vilket är jävligt mycket. De där övriga ~2/3 som är svenska medborgare inkluderar invandrare av första och andra generationen såväl som infödda svenskar.

http://www.kriminalvarden.se/Statistik/Utlandska-medborgare-och-invandrare/

Det finns mer att säga och hänvisa till i ämnet, så som en mer ingående analys av BRÅ-rapporter, statistik från andra länder m.m., men detta får duga så länge .

Citat:

Haha, bra observation, där har du en poäng. Det är som att han försöker marknadsföra videon bättre via att kalla sig blatte, sen glömmer bort att han kallar sig själv blatte när han skall göra skillnad på invandrare och blattar.
Citera
2014-06-11, 22:44
Bannlyst
På de judiska föreningarna runtom i landet gnuggar vi våra krokiga fingrar varje gång vi hör om svenskfientliga incidenter som de han beskriver. När korkade svennar sedan går ut och tar de rasistiska blattarnas parti så dansar vi såhär. Det roligaste är ändå när svenska nollor beter sig som blattar och tar sig till allt som är antiintellektuellt och degenererat, vilket blir alltmer vanligt bland ungdomar. Istället för att göra en rasgärning och vara innovativa, konstnärliga, tänkande och ägna sig åt någon någorlunda kunskapsbejakande, intellektuell och sofistikerad sysselsättning likt sina förfäder så blir man negrer med vita särdrag som röker gräs, lyssnar på negermusik och ser på judiska tv-program som formar deras attityder och förgiftar deras ideal/sinnen. Idag kan vi konstatera att hela den vita världen gick utför efter Hitler & Tredje rikets fall.
Senast redigerad av Abraham.Foxman 2014-06-11 kl. 22:56.
Citera
2014-06-11, 23:23
Medlem
Vet ingen vad han heter på riktigt?
Citera
2014-06-13, 01:16
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
Tycker det här är idiotiskt... Varför ska man dra alla blattar över en kant? Jag är blatte. Jag sköter mig. Jag kallar inte andra rasist. Jag är stolt svensk. Jag firar nationaldag. Vi i familjen "firar" jul (vi har en julgran o så). Vi bakar äppelpaj och inte baklava. OCH DU SÄGER ATT JAG KALLAR SVENSKAR FÖR RASISTER? F*cking idioter som inte vet att det är just dessa INDIVIDER som är klappmongos, och dessa individer finns både i svenska grupper såsom det gör i invandrar/blattegrupper. Sluta klassificera människor efter etnicitet och döm dom efter deras personlighet. Och detta har inget med invandring att göra egentligen, bara helvetes föräldrar som inte ansvar och inte kan uppfostra sina barn på rätt sätt.

Killen i videon är ju bara emot sig själv, han säger att alla invandrare är idioter och att alla invandrare kallar svenskar för rasister för att dom säger nej till en fråga och den som frågar råkar vara blatte. Han själv är ett levande exempel på att inte alla blattar kallar svenskar för rasister för ingenting.

Och ni som känner er träffade, alltså dom som kallar svenskar för rasister för att dom säger nej till ner eller när ni tränger er i kön, skjut er själva eller åk hem om ni inte gillar Sveriges normer och lagar. Du bor i Sverige, anpassa dig. I ditt hemland hade man aldrig kunnat bygga en kyrka medan vi muslimer (är själv icke troende muslim, är ateist) får böneutrop...

Skärp er och då menar jag både svenskar och blattar... Blir trött på skiten, lust att rada upp alla som ens snackar om rasism och etnicitet eller invandring, vare sig du är svensk eller blatte, och sen skjuta er en efter en...

Du är inte någon blatte, för som du själv sa så sköter du dig. Blatte och invandrare är inte samma sak. Blattar är de som inte sköter sig. Det är sådana som han (och de flesta andra) ogillar. Det vill säga att du inte behöver känna dig träffad, det är inte dig han pratar om.

Så länge du sköter dig och gör rätt för dig så är du hur välkommen som helst.

Ha en fortsatt trevlig dag.

MVH MrWilson
Citera
2014-06-13, 02:33
Awaiting Email Confirmation
Jag har själv mycket temperament så jag förstår verkligen den här killen. Orden kan ju bli mindre bra använda när man släpper ut vreden.

Själv vill jag ställa mig på torget och vråla ut min vrede som en gorilla för jag tål inte mera nu.
De kan gärna ge dödssprutor till oss sjuka eller gamla för vi kan ju inte få någonting vi behöver längre. Det finns inga pengar till oss. Sverige är fattigt - utom när det gäller asylinvandringen, som dränker oss alla och för oss mot djupen. Jodå, även integrerade invandrare följer med mot djupen, de som skött sig bra.

De som protesterar utan att använda våld beundrar jag. De som ser, hör, tänker, talar och protesterar. De som kan se orsak-verkan. Jag är mer än besviken på alla tigande, icke-tänkande, fega och tysta svenskar, som låter detta folk utplånas för att ersättas med ett muslimskt kalifat.
Citera
2014-06-17, 01:09
Medlem
TzOns avatar
Nu har han svarat på alla kommentarer.

https://www.youtube.com/watch?v=Liz_tC73APY
Citera
2014-06-17, 07:47
Medlem

Ny video!
Citera
2014-06-17, 16:43
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Nu har han svarat på alla kommentarer.

Jag har kollat 10 minuter, bra skit såhär långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in