2014-06-03, 22:31
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Snabb räkning ca 26 "osvenska" namn på listan över sommarpratare.
Citera
2014-06-03, 22:33
Medlem
P.Gs avatar
Cornucopia har identifierat den riktiga snedfördelningen.

http://2.bp.blogspot.com/-x4H-gQMglK...atare_2014.png

Citera
2014-06-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stw
"I intervjun med SVT riktar Kakan Hermansson även kritik mot programmets inramning, med midsommarkransar i håret på värdarna, visor och humor från galenskaparna.
– Jag är chockad över hur sjukt ”svenskt” det var. Jag tycker att det kändes lite nationalistiskt med kransarna i håret, säger hon till kanalen."

Gud vad alla är rasister helt plötsligt, usch och fy. De satt säkert och heilade nubben innan de drack den också.

Hoppas för hennes egen skull att hon håller sig inne på Midsommarafton, för det firas väl fortfarande?
Citera
2014-06-03, 22:35
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Kakan verkar tänka mer i termer av ras än vad Joseph Goebbels gjorde på sin tid. Skillnaden är att hon helst vill utrota alla vita män istället. Så att hon får bestämma mer, ta ännu mer plats än hon redan gör, och få mer livsrum.
Citera
2014-06-03, 22:36
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Är det inte ett stort statement att de väljer Timbuktu som första sommarpratare?

Hur han upphöjs i svenska media är ett stort skämt.

Det är ju ändå inte så konstigt om du tänker efter? Han är en av Sveriges mest omtyckta artister just nu (ÄVEN OM DU inte tycker om honom).
Sen får man ju inte glömma att han precis släppt en platta och ska förmodligen turnera land och rike i sommar.

Dra inte för stora växlar över Sommar. De som är med brukar oftast ha något nytt att kränga och ser det som en gratis reklam medans de andra som väljer att ställa upp vill få lite rampljus genom att pladdra i en timme.

Kakan gör ju något liknande. Hon är säkert sjukt osäker men har hittat sin nisch i livet genom att skrika högt och fördöma allt hon kan hitta på. Jag vill inte vara den som är den och döma någon efter utseende men helt ärligt så ser man ju på Kakan att hon har komplex över något.
Citera
2014-06-03, 22:37
Medlem
audios avatar
Kakan (hon påminner dock mer om en deg med den kroppshyddan) Hermansson är aldrig nöjd. Hon är tyvärr en del av Morgonpasset i P3, dock så har jag börjat stänga av när hon är med pga hennes PK-floskler och hon tillför ingenting överhuvudtaget förutom gnäll och jämställdhetssnack samt HBTQ-snack. Känns jämt som hon måste göra politik av allt.

Jag blev faktiskt förvånad att hon gnällde på detta då Sommarpratet brukar vara rätt så jämlikt när det gäller kön, ålder och mångfald. Självklart ska hon kritisera något och den här gången fick sommarkransarna åka på pisk?? Hon om någon förstår jag inte på ett objektivt sätt varför hon ska få vara med? Är det för att fylla kvoten med HBTQ-personer?
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Hon borde ta och avskaffa sig själv, hon är ju svensk. Att hon står ut med denna orättvisa rasifiering. När hon luftar sina åsikter så låter hon den vita svensken ta än mer plats.

Vilket jävla stolpskott.

Det känns lite "Nogger black" över henne.
Citera
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymkheft
Hon trollar inte, hon är sjuk i huvudet.
Det kanske hon är, jag känner inte till henne så bra. Jag förstår dock att hon är någon slags debattör vilket rimligtvis borde medföra lite koll på argumentanalys, och man ska vara jävligt världsfrånvänd och korkad för att inte se det absurda i att som svensk sommarpratare klanka ner på att det är för få invandrare som sommarpratar.

Men å andra sidan finns det ju folk som fastnar med armarna i pantburksmaskinerna också, så man skulle ju inte bli förvånad...

Jag tror fortfarande att hon sitter och garvar läppen av sig åt bland annat den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
När ska Jimmie få prata?
Jag är helt 100 på att Jimmie Åkesson kommer sommarprata en dag.
Citera
2014-06-03, 22:39
Medlem
Shankss avatar
Det mest intressanta är ju hur otroligt tydlig P1:s medieansvariga är. Artikeln blir ju bra på grund av att Kakan blir helt tillintetgjord.

Ska man ta och kolla jämlikhet och rättvisa kan man konstatera att ALLA sommarpratare bor på den södra halvan av Sverige....
Citera
2014-06-03, 22:53
Medlem
Bajskatts avatar
Så jävla korkat, Sverige är inte alls extremt rasistiskt, men när någon får stå och säga det i rapport för 30:e gången så blir det ju en sanning.

Invandrarkidsen känner sig ännu mer utanför samhället och känner att de kan lika gärna skita i allt och satsa på gängaktivitet istället vilket i sin tur skapar mer "rasism" från svennarna.

Grattis Kakan
Citera
2014-06-03, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfff
Grattis Kakan! Du är en symbol för allt som är fel med detta land. En väldigt stor symbol ska tilläggas

Ja verkligen. Hon är en produkt av sin tid. Allt som är onormalt skall vara normalt. Hon borde bekymra sig mer om sin fetma istället. Den är ett större hot mot hennes hälsa än att för lite negrer och babbar får prata i radio.
Citera
2014-06-03, 22:59
Medlem
Avdunstnings avatar
Äsch, hon sopar bara rent sin egen manege ifall det skulle vara folk som blir upprörda längre fram när Sommar i P1 drar igång för säsongen. Då kan hon lugnt säga att hon minsann förekom kritiken och framförde kritiken månader i förväg! Om hon var upprörd på riktigt så skulle hon tacka nej till inbjudan att vara sommarvärd, men det är ett för prestigefyllt uppdrag för att hon ska avstå. Så hon tog på sig dumkransen och log snällt i kameran samtidigt som hon tänkte " f*n vad pappa är stolt över mig nu".

Personligen så kan jag inte hålla med i kritiken då det ofta är ett brett spektra av olika personer som är sommarvärdar.
En del värdar har ursprung som inte är helt svenskt från början så varför skriker hon sig hes över sommarens värdar.
Det är en blandning av folk!

Eftersom hon ej avstår programuppdraget så kan hon lika gärna hålla käften!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in