2014-06-16, 08:34
Medlem
Nabokis avatar
Jag måste bara säga att rubriken på tråden är helt fantastisk, särskilt så att den förkortas till "Kakan Hermansson klagar..."

Jag ler alltid inombords och känner ett stilla "vem kunde anat?"
Citera
2014-06-17, 00:06
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardjohan
Våran kära jämstäldhetskämpe Karin "kakan" Hermansson har uttalat sig om sommar i p1. Hon har lagt kommentarer om hur tex avslöjandet gick till.

– Jag är chockad över hur sjukt ”svenskt” det var. Jag tycker att det kändes lite nationalistiskt med kransarna i håret och allsången och allting. Jag känner mig så himla ovan vid det här faktiskt, inte hemma alls.

Hon är även undrat varför där är så många vita som pratar

– Var är alla rasifierade? Det gör mig fruktansvärt förbannad över att se hur många vita vi är som sitter här. Vi representerar inte Sverige

Jag undrar då, har hon rätt? Är sommar i p1 rasistiskt och nationalistiskt eller är det bara så att i sverige har vi fler vita som bidragit med något så pass intresant för att uppmärksamas i sommar i p3.

Källa: http://www.svt.se/kultur/kakan-1

Lilla Kakan, du representerar inte Sverige du heller. Du respekterar hat. Dina kommentarer bevisar tesen om att feminismen är en hatideologi som likt nazismen aldrig får nog. Nu när det är majoritet kvinnor samt vänstermänniskor som ska sommarprata så räcker inte ens det utan att du blir 'fruktansvärt förbannad'. Barnrumpa!
Citera
2014-06-17, 00:13
Medlem
Naravodomoks avatar
Public Service måste sluta försöka folkifiera den här kossan.
Som att den här kvinnan bara är ett random axplock ur den svenska folksjälen, en människa
Med åsikter som råkat bli känd.

Minns väl när hon la ut bilder på avhuggna penisar på sin blogg, i syftet att skrämma män från att kolla på porr. Bara en sån sak hade fått en kändis i villet annst land som helst att åka ur ranpljuset för all framtid
Citera
2014-06-17, 00:15
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Oj vad han tar i Andres Lokko. Det är jobbigt att vara en föredetting. Han försöker åka snålskjuts på kakans stollerier nu när hans eget tyckande och skrivande är ungefär lika intressant som en vägskylt.

Detta från en man som erkänt att han röstar utifrån vad som känns 'snällt'.
Citera
2014-07-01, 20:56
Medlem
postvagns avatar
Hahaha vilket skämt.

Om programmet ska representera Sverige är det väl rimligt att för det första ca 9-10% har ett ursprung som inte är "klassiskt svenskt" (dvs andelen icke svenskfödda i Sverige). Enbart baserat på utseende överstiger de människorna den kvoten. Om vi sen räknar in de som uppenbarligen har nån typ av utländsk påbrå (namn) ökar siffran ytterligare. Så vad är då problemet? Jo, att denna människa lever i ett mediefierat Sthlm (om än inte rent fysiskt) och baserar all sin uppfattning om verkligheten utifrån detta.

Om vi enkelt uttryckt säger att 10% av vår befolkning är "invandrare" är ca 50% el mer av dessa från Finland. VAR ÄR FINLÄNDARNA i "Sommar i P1"????? Helvete vad trött jag blir på mångfaldsmaffian, när de inte har koll på sin skit utan bara hugger på allt som rör sig. Läs på, kom tillbaka.
Citera
2014-07-01, 21:44
Medlem
irrblosss avatar
Hakan Kakansson har förstört sommaren för mig. Brukade ligga och lyssna på den sena reprisen om somrarna. Nu kan jag inte låta bli att tänka på Hakan när jag hör signaturmelodin, så jag skiter helt enkelt i denna fina gamla tradition. Tack för det Hakan!
Citera
2014-08-16, 13:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDanielsKeps
Har precis plågat mig igenom Sommar med Kakan och fy fan vilken jävla gnällfitta USCH man mår dåligt och blir arg och ledsen när man vet att det finns människor som henne i drösvis där ute.

Eller så finns det inte det, jag har aldrig stött på något liknande.
Citera
2014-08-23, 15:30
Medlem
karlsoons avatar
Det sjuka är att hon som självutnämnd Invandrareälskare själv väljer att bo i Hägersten.
Hon tar alltså själv aktivt avstånd från att bo i ett starkt kulturberikat område. Det är om något extremt rasistiskt så hon ska definitivt inte gapa på andra om "rasism". Hon är så skönt genomblåst i hela huvudet
Citera
2014-08-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hakan Kakansson har förstört sommaren för mig. Brukade ligga och lyssna på den sena reprisen om somrarna. Nu kan jag inte låta bli att tänka på Hakan när jag hör signaturmelodin, så jag skiter helt enkelt i denna fina gamla tradition. Tack för det Hakan!

Jag funderade ett slag på att börja lyssna igenom sommarpratarna, men såg sedan Kakans uttalande och kände att jag inte orkade lyssna på ett enda program. Jag har alltid varit grymt förvånad över att folk klagar på radiopratare av olika anledningar, men årets har tyvärr gett intryck av en politiserad slagskugga. Kändes som att jag inte hade lust med "PK time sharing"

Jag vågar ofta inte sätta på P3 av rädsla att få höra Kakan resonera. Jag tycker det är skitjobbigt när hon tänker. Man känner sig ofrivilligt som Agent Smith i matrix. -"I hate this place. This zoo. This prison. This reality, whatever you want to call it, I can't stand it any longer.".
Senast redigerad av Sius 2014-08-26 kl. 07:07.
Citera
2014-08-31, 13:27
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Och nu är denna människa ute och gör bort sig igen i media:

Citat:
- Flera poliser skadades av våldsamma vänsterextremister i samband med gårdagens oroligheter i Stockholm. En av dem som var med och hetsade extremisterna mot polisen var Sveriges Radio-profilen Karin “Kakan” Hermansson.

"Kämpa Stockholm, idag och för alltid. Ta hand om varandra och glöm ej; ACAB. Dom skyddar nassarna inte oss", skriver den välkända nöjesprofilen Karin “Kakan” Hermansson på Twitter inför motdemonstrationerna.

ACAB är en förkortning för All Cops Are Bastards, ett uttryck som ursprungligen kommer från skinheadkulturen.

Hermanssons utspel väckte hård kritik från flera andra användare, som pekade på att det är just den typen av avhumanisering av polisen som eggar vänsterextremisterna till våld.

"Det påstås att en programledare på Sveriges radio använder känd jargong för polishat. Det kan knappast stämma", skrev polisens yttre befäl inom utryckningsverksamheten på Södermalm, som har ett välbevakat konto på Twitter.

Reaktionerna har tvingat Sveriges Radio att gå ut och ta avstånd från sin medarbetare.

Kakan själv verkar dock vara föga bekymrad över att utsättas för åtgärder från public service-bolagets sida.

"Pratade med min chef igår, börjar som sagt i september som planerat. Vad du tycker spelar mindre roll", skriver hon till en kritiker på Twitter.

http://www.friatider.se/sr-profil-pi...et-mot-polisen

Självgodheten känner inga gränser hos dessa vänsterpöbel-ungdomar, helt utan stil och klass. En slags WT-variant, 'Wänster Trash". Dylika skall inte ha nåt 'skydd', som hon yrar om i sitt förvirrade tillstånd. Dom skall naglas dit, med alla till buds stående lagliga medel, imho.
Citera
2014-08-31, 19:50
Medlem
NanaSangres avatar
.
Citera
2014-09-03, 08:33
Medlem
MeMajks avatar
Finns nu en grupp på facebook som heter : "Sparka Kakan Hermansson från public service" med tips på mejladress till Mossberg på SR

Det jag stör mig på så in i helvete är att SR anser att KH är privat när hon via SR hetsar demonstranter att angripa polisen
" Det är ett uttalande gjort av Kakan Hermansson som privatperson. " man är väl för fan inte privat om man arbetar för SR oavsett om man är fast anställd eller frilansar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in