2014-10-10, 16:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Anfallet ser historiskt blekt ut. Jag ger mig ändå på ett försök till startelva.

Buffon
Darmian Ogbonna Bonucci Chiellini
Marchisio Pirlo Verratti
Candreva
Immobile Destro

Fyfan. Conte har inte mycket att leka med offensivt. Mittfältet när Pirlo och De Rossi försvinner imponerar inte namnmässigt. Varför hoppade han på det här uppdraget just nu? Det framstår ju som potentiellt karriärsmässigt självmord. Men kan någon så är det Antonio Conte. Kanske kan han skapa stora spelare genom sitt ledarskap.

Verratti är tydligen småskadad. Football Italia tror på följande startelva:

Citat:
Buffon; Ranocchia, Bonucci, Chiellini; Darmian, Florenzi, Pirlo, Marchisio, Pasqual; Zaza, Immobile

Italiens U21-lag spelar nu klockan fem den första av de två matcherna mot Slovakien för att avgöra vilket av länderna som spelar U21-EM-slutspel nästa år. De börjar borta. Hittar dock inga lineups, men de borde väl dyka upp exempelvis här:

http://www.football-lineups.com/match/195394

Edit: Man startar i alla fall med Sassulos Berardi, Palermos Belotti och Fiorentinas Bernardeschi på topp.

Här startelvan:

Citat:
#Bardi; #Zappacosta, #Bianchetti, #Rugani, #Biraghi; #Baselli, #Viviani; #Berardi, #Bernardeschi, #Battocchio; #Belotti
Senast redigerad av Ezzelino 2014-10-10 kl. 17:44.
Citera
2014-10-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
...
Italiens U21-lag spelar nu klockan fem den första av de två matcherna mot Slovakien för att avgöra vilket av länderna som spelar U21-EM-slutspel nästa år. De börjar borta. Hittar dock inga lineups, men de borde väl dyka upp exempelvis här:

http://www.football-lineups.com/match/195394

Edit: Man startar i alla fall med Sassulos Berardi, Palermos Belotti och Fiorentinas Bernardeschi på topp.

Här startelvan:
1-1- Hyfsad första match, upplagt att sedan avgöra på hemmaplan. Viktigt att ta sig till slutspelet. Taktiskt klokt.

Och trist som fan!

Vafan i helvete. U21! Vem fan bryr sig? Agera! Våga! Inpränta att man ska vinna. Herregud Di Biagio ”behövde” inte utnyttja sitt tredje byte eftersom man hade ett fint utgångsläge. Longo satt på bänken…

Det självklara valet för U21 är såklart Zeman. Det är detta han ska syssla med. Inpränta inställning och odla talanger. Ge han en löjligt hög lön och fria händer.
Citera
2014-10-10, 22:40
Medlem
Citat:

Fyfan. Conte har inte mycket att leka med offensivt. Mittfältet när Pirlo och De Rossi försvinner imponerar inte namnmässigt. Varför hoppade han på det här uppdraget just nu? Det framstår ju som potentiellt karriärsmässigt självmord. Men kan någon så är det Antonio Conte. Kanske kan han skapa stora spelare genom sitt ledarskap.

Jag håller såklart med. Han får trolla med knäna. Samtidigt har det blivit enklare att kvalificera sig. Tyvärr.

Jag anser att Totti bakom Luca Toni och Di Natale fortfarande är det bästa som Italien har framåt. Jag önskade innerligt att det var Balotelli som skulle frälsa gli Azzurri. Men…

Vafan i helvete Del Piero skulle absolut platsa. Och förmodligen Gilardino. Vafan de unga talangerna har inte bevisat något. Giovinco är den med högst kvalitet. Hänger endast på självförtroende.

Och att flytta utomlands som Pellè eller Immobile duger fan inte. Detta år har Italienska lag varit bäst av alla i Europa-spelet. De flesta trodde att Portugal skulle gå förbi. En hel del tom att grodätarna skulle passera. Men det kommer inte att hända.

Om Conte vill vara äventyrlig så kan han testa Mancosu, som var överlägsen i Serie B förra året, trots att han spelade i ett medelmåttigt lag. Och startat denna säsong halvbra…

Chiellini gånger två. Och Azerbajdzjan, besegrades med 2-1. Det är inget styrkebesked, men en seger.

Men hallå, anfallare som skapar och gör mål?.
Citera
2014-10-11, 01:07
Medlem
Spinnacers avatar
Hade nog helst sett den gamla Torino-duon, Immobile och Cerci + Pelle i anfallet.
De Scigilio och Darmian funkar bara i 4-backslinje då de inte erbjuder något som helst framåt.
Tycker 3-5-2 är så grymt tråkigt att se på, speciellt när det inte finns spelarmaterial till det. Pirlo i all ära, men är det inte dags att slussa in nya nu? Azzuri behöver förnyelse och innovation.
Citera
2014-10-11, 16:52
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Italien är bara en sämre version av Juventus. Om vi utgår från stommen med Buffon, Barzagli, Bonucci, Chiellini, Pirlo och Marchisio.

Jämför Lichtsteiner, Asamoah, Pogba, Vidal, Tevez med Darmian, Pasqual, Zaza, Florenzi och Immobile. Det är brutal klasskillnad. Återigen, VARFÖR lämnade Conte? För mig blir det tydligare och tydligare att det var ett bråk med ledningen om uteblivna stora namn på mercaton. Allt annat är bara artigheter från båda håll, samt naiva blåögda fans som köper det som sägs utåt.
Citera
2014-10-11, 17:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Italien är bara en sämre version av Juventus. Om vi utgår från stommen med Buffon, Barzagli, Bonucci, Chiellini, Pirlo och Marchisio.

Jämför Lichtsteiner, Asamoah, Pogba, Vidal, Tevez med Darmian, Pasqual, Zaza, Florenzi och Immobile. Det är brutal klasskillnad. Återigen, VARFÖR lämnade Conte? För mig blir det tydligare och tydligare att det var ett bråk med ledningen om uteblivna stora namn på mercaton. Allt annat är bara artigheter från båda håll, samt naiva blåögda fans som köper det som sägs utåt.

En sak jag har funderat på är att Immobile tycks få stort förtroende från Conte i landslaget, men honom valde ju Juventus att sälja iväg så fort som möjligt, mer eller mindre. Tror inte han ensam vägde in i det hela men nog kan det ha varit en faktor. 'Mercaton' i stort var i alla fall definitivt den stora sprickan mellan Conte och de övriga i Juventus-ledningen.
Senast redigerad av snillet_1 2014-10-11 kl. 17:06.
Citera
2014-10-11, 18:12
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En sak jag har funderat på är att Immobile tycks få stort förtroende från Conte i landslaget, men honom valde ju Juventus att sälja iväg så fort som möjligt, mer eller mindre. Tror inte han ensam vägde in i det hela men nog kan det ha varit en faktor. 'Mercaton' i stort var i alla fall definitivt den stora sprickan mellan Conte och de övriga i Juventus-ledningen.

Jag går emot dig lite på Immobile-spåret. Tror inte att det var någon Conte ville satsa på i Juve. CI hade många, många år på sig att slå sig in i a-laget, men kom upp kort varje gång. Jag förstår själv varför, då jag alltid haft svårt för den där spelartypen som ser bedrövlig ut med bollen men ändå lyckas göra mål (undantaget Trez och Inzaghi som jag älskar).

Llorente fyller den rollen i laget, förutom att han inte gör mål.
Citera
2014-10-12, 18:23
Medlem
Matchen var för att par dagar sedan, men inbillar mig att ingen här såg den.

Hattrick för Chiellini , ett i det egna målet och två i rätt mål. Märkligt att man på hemmaplan mot Azerbajdzjan ska behöva pressa sig till det yttersta. Men samtidigt fullständigt normalt för gli Azzurri.

Giovinco verkar ha gjort ett fint inhopp. Betygen för samtliga:

(GS) La Gazzetta dello Sport – Chiello a testa alta
(CS) Corriere dello Sport – L’Italia va ma che brividi
(T) Tuttosport – Chiello show

PAGELLE
Buffon (GS 5 CS 5,5 T 5) Media: 5+
Ranocchia (GS 6 CS 5 T 6) Media: 5/6
Bonucci (GS 6 CS 6 T 5,5) Media: 6-
Chiellini (GS 7,5 CS 6,5 T 7) Media: 7
Darmian (GS 5,5 CS 6 T 6) Media: 6-
Florenzi (GS 5,5 CS 5,5 T 5) Media: 5++
Pirlo (GS 6,5 CS 6 T 7) Media: 6,5
Marchisio (GS 6 CS 6 T 6) Media: 6
De Sciglio (GS 5,5 CS 6 T 6) Media: 6-
Zaza (GS 6,5 CS 5,5 T 5,5) Media: 6-
Immobile (GS 6,5 CS 6 T 5,5) Media: 6

Aquilani (GS 6 CS s.v. T 6) Media: 6
Giovinco (GS 7 CS 6,5. T 6,5) Media: 6/7
Candreva (GS s.v. CS s.v. T s.v.) Media: s.v.

All. Conte (GS 6 CS 6 T 6) Media: 6

http://vivoazzurro.it/news/azzurri-titoli-e-pagelle-italia-azerbaigian/
Citera
2014-10-12, 18:49
Medlem
snillet_1s avatar
David Moyes ska tydligen kika på Inter-Napoli, på plats...
Citera
2014-10-12, 21:23
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
David Moyes ska tydligen kika på Inter-Napoli, på plats...
Låter som ett trevligt sätt att tillbringa en söndagskväll. God mat och trevlig fotboll, och framför allt.. långt bort från brittanien.
För ingen tror väl på allvar att någon av klubbarna tänker erbjuda honom anställning?!
Citera
2014-10-12, 22:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Matchen var för att par dagar sedan, men inbillar mig att ingen här såg den.

Hattrick för Chiellini , ett i det egna målet och två i rätt mål. Märkligt att man på hemmaplan mot Azerbajdzjan ska behöva pressa sig till det yttersta. Men samtidigt fullständigt normalt för gli Azzurri.

Giovinco verkar ha gjort ett fint inhopp. Betygen för samtliga:

(GS) La Gazzetta dello Sport – Chiello a testa alta
(CS) Corriere dello Sport – L’Italia va ma che brividi
(T) Tuttosport – Chiello show

PAGELLE
Buffon (GS 5 CS 5,5 T 5) Media: 5+
Ranocchia (GS 6 CS 5 T 6) Media: 5/6
Bonucci (GS 6 CS 6 T 5,5) Media: 6-
Chiellini (GS 7,5 CS 6,5 T 7) Media: 7
Darmian (GS 5,5 CS 6 T 6) Media: 6-
Florenzi (GS 5,5 CS 5,5 T 5) Media: 5++
Pirlo (GS 6,5 CS 6 T 7) Media: 6,5
Marchisio (GS 6 CS 6 T 6) Media: 6
De Sciglio (GS 5,5 CS 6 T 6) Media: 6-
Zaza (GS 6,5 CS 5,5 T 5,5) Media: 6-
Immobile (GS 6,5 CS 6 T 5,5) Media: 6

Aquilani (GS 6 CS s.v. T 6) Media: 6
Giovinco (GS 7 CS 6,5. T 6,5) Media: 6/7
Candreva (GS s.v. CS s.v. T s.v.) Media: s.v.

All. Conte (GS 6 CS 6 T 6) Media: 6

http://vivoazzurro.it/news/azzurri-titoli-e-pagelle-italia-azerbaigian/

Jo, jag såg matchen. Spelarbetygen ser högst rimliga ut. Immobile var stark i synnerhet i första halvlek, Zaza var inblandad i mycket i andra, hade lite otur att han inte satte en boll eller två. Chiellini var lysande och Giovinco mycket rapp och oförvägen, hade väl bl.a. också ett ribbskott om jag inte missminner mig.
Citera
2014-10-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jo, jag såg matchen. Spelarbetygen ser högst rimliga ut. Immobile var stark i synnerhet i första halvlek, Zaza var inblandad i mycket i andra, hade lite otur att han inte satte en boll eller två. Chiellini var lysande och Giovinco mycket rapp och oförvägen, hade väl bl.a. också ett ribbskott om jag inte missminner mig.
Det borde jag såklart ha misstänkt.

Så vilket anfall vill du se ikväll? Giovinco & Zaza, eller ska Pellè få mer än ett inhopp?

Dessutom spelar förmodligen inte Pirlo, utan Verratti får fritt utrymme.

Och på tal om landslag så kommer Ekdal att spela mot Sampdoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in