2014-09-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lönesammanställning av årets liga:

http://solocalcio.se/serie-a/sa-mycket-tjanar-din-favoritspelare-alla-lag-alla-loner/

Tränarnas löner:

http://imgur.com/X9drzEX

De Rossi (6,5M) är högst betald bland spelare, Benitez (3,5M) bland tränarna.
Iakttagelser efter en snabbtitt på lönerna.

*Vidic bäst betald i Inter med €3.2M, med en sådan lön får han se till att få ordning på Jesus och Ranocchia.

*Pogba tjänar "bara" €1.5M per år. En klubb som PSG skulle i dagens läge gissningsvis erbjuda honom åtminstone 4 gånger så mycket.

*Mario Gomez tjänar nästan två gånger så mycket som Rossi.
Citera
2014-09-08, 13:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Iakttagelser efter en snabbtitt på lönerna.

*Vidic bäst betald i Inter med €3.2M, med en sådan lön får han se till att få ordning på Jesus och Ranocchia.

*Pogba tjänar "bara" €1.5M per år. En klubb som PSG skulle i dagens läge gissningsvis erbjuda honom åtminstone 4 gånger så mycket.

*Mario Gomez tjänar nästan två gånger så mycket som Rossi.

Chockerande att de valde att ge Torres 4 miljoner euro i lön. Och att Mexes tjänar lika mycket.
Citera
2014-09-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Chockerande att de valde att ge Torres 4 miljoner euro i lön. Och att Mexes tjänar lika mycket.
Ja, Mexes lön är bedrövlig den med. Svår att bli av med gissar jag.

Är det Roma eller West Ham som smetar för Borriellos lön? Ganska saftig den med.

Inte oväntat dock att Luca Toni har högst lön i Hellas, Saviola kammar hem tredje platsen. Skönt anfallspar. Känns lika vasst idag som om de bildat anfallspar för 10 år sedan.
Citera
2014-09-08, 13:58
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ja, Mexes lön är bedrövlig den med. Svår att bli av med gissar jag.

Är det Roma eller West Ham som smetar för Borriellos lön? Ganska saftig den med.

Inte oväntat dock att Luca Toni har högst lön i Hellas, Saviola kammar hem tredje platsen. Skönt anfallspar. Känns lika vasst idag som om de bildat anfallspar för 10 år sedan.

Svårt att tro, speciellt när Mexes är utnämnd till den bästa tatuerade spelare i världen.

https://headbandsandheartbreak.files.wordpress.com/2012/01/philippe-mexes2.jpg

PSG borde ju skrika över att få ha honom som poster-boy.
Citera
2014-09-08, 15:55
Medlem
Inter låg väl skyhögt för några år sedan, inte alls långt ifrån klubbar som Real, Barca och United. Nu verkar de ha minskat lönekostnaderna kraftigt, och den nya ägaren verkar ha något hum om marknadsföring. Kan Inter bli en slagkraftig och självförsörjande klubb som tillhör toppskiktet om 5 år?
Citera
2014-09-08, 20:02
Medlem
TheDarkKniggits avatar
http://www.asroma.it/en/news/statement_by_james_pallotta_september_8/

Citat:
Mehdi Benatia has obviously continued with his pattern of outright fabrications over the last couple of months. We had a verbal agreement on compensation and a raise back in July in Boston. He personally said to me that he was happy after I told him flat out with no exceptions that we wanted him to stay. Over the following month he lied about wanting to stay and about the details of his compensation to both Rudi Garcia and his teammates. Lying to me was one thing which I can somewhat handle. Lying to Rudi Garcia and his teammates was completely unacceptable to me. I told Walter Sabatini he was becoming a poison and I wanted him gone, and Rudi and Walter agreed. It wasn’t about the money; it was about having character in our locker room. We are in a very sound financial position. As owners of Roma, we make difficult decisions all the time. As a fan of Roma, I am deeply disappointed that one of our players could act this way.

Detta efter Benatias senaste uttalande om att han ville stanna men klubben ville sälja för att få in pengar.
Citera
2014-09-08, 23:06
Medlem
Lämpligt att direkt efter mitt inlägg om Serie A-klubbarnas beräknade intäkt för 2015, så skrev snillet ett inlägg om lönerna i samma klubbar. Det hänger samman.

Beräknad intäkt av La Gazzetta:

Juventus (270-280 miljoner euro), Milan (200-210), Inter (185-195), Roma (170-180), Napoli (120-130), Lazio (95-100), Fiorentina (85-90), Udinese (60-65), Torino (55-60), Genoa (50-55), Palermo (50-55), Parma (50-55), Atalanta (45-50), Verona (45-50), Sampdoria (45-50), Cagliari (40-45), Chievo (35-40) Sassuolo (35-40), Cesena (30-35), Empoli (25-30).

http://www.calcionapoli24.it/thumbs/allegati/large/1410069063_538.jpg
http://www.calcionapoli24.it/thumbs/allegati/large/1410069063_123.jpg

Dvs totalt ca €1.750 m. 2010/2011 var det €1.532 m. Som en jämförelse rapporterade nyss Real Madrid €604 m.

Och de beräknade lönerna av La Gazzetta:

”Wage bills in Serie A: Juventus €118m, Roma €98m, Milan €94m, Inter and Napoli €70m, Fiorentina €56m, Lazio €55.1m, Palermo €30m, Sampdoria and Sassuolo €28m, Genoa €27.4m, Torino €27m, Udinese €26m, Atalanta €24m, Parma and Verona €20.5m, Chievo 18.3m, Cagliari €16m, Cesena €11.2m, Empoli €11m.”

http://www.football-italia.net/55631/de-rossi-top-earner-salaries-drop

Total lönekostnad på €849 m. €63 m mindre än förra säsongen och €251 m mindre än 2011.

Och Serie A:s dyraste värvningar var Iturbe €22 m, Morata €20 m, Manolas €13 m, De Vrij €8,5 m och Medel €8 m. Vafan i helvete. Inga imponerande namn…

Men! Om vi jämför med säsongen 2010/2011. Så har intäkten ökat med €220 m, och lönekostnaderna samtidigt minskat med €251 m. Det gör att finanserna är oändligt mycket bättre nu än tidigare.

En mängd utmaningar kvarstår naturligtvis. Skulderna är förmodligen kvar och investeringar i nya arenor osv bör göras. Men grunden är numera oändligt mycket mer sund.

Som en fotnot till ovanstående, så kan man konstatera att de som hävdade att Sassuolo var en svår nöt att knäcka för Cagliari har rätt om man ser till siffrorna. De har framhållits som ett exempel. Gjort allt rätt och kan i princip ställa upp med en startelva bestående endast av italienare. Allt medan jag underskattar dem utifrån tradition, vilket såklart är dumt i dagens föränderliga värld. Men Sassuolo har en omsättning på €35-40 m, medan de satsar hårt med en lönekostnad på €28 m.

Att jämföra med Cagliari som har en omsättning på €40-45 m och en lönekostnad på €16 m.

Lägger man till il Mercato så blir skillnaden mellan de båda klubbarna såklart ännu större. Cagliari har sålt etablerade spelare och satsat på unga talanger som söker sig aktivt till Zeman. Medan Sassuolo har ansträngt sig för att locka etablerade spelare till sig.

De är kanske inte ett så bra exempel? Beror såklart på om deras satsning lyckas eller inte…

På samma vis kan Juventus och Romas intäkter höjas ordentligt om de tar sig långt i CL. Det är inte inräknat…
Citera
2014-09-08, 23:13
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

På samma vis kan Juventus och Romas intäkter höjas ordentligt om de tar sig långt i CL. Det är inte inräknat…

Nä, att räkna in framtida CL-pengar i budgeteringen slutar sällan lyckligt (Leeds).
Citera
2014-09-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Nä, att räkna in framtida CL-pengar i budgeteringen slutar sällan lyckligt (Leeds).

Du har såklart rätt. Och det är alltså inte gjort i beräkningen. Utan all framgång blir en upside.

Men! Åh fy fan starta inte den jävla Ferrarin! Vafan i helvete.

Nu tog de tre poäng i sin senaste match och klättrade därmed upp på totalt 6 poäng efter 5 matcher. Men Ferraris är fan inte långsamma i starten.

Tog tunga personer med sig till den regniga ön där kvinnor inte använder bidé. Från en vacker ö där solen strålar, maten smakar gott och vinet flödar. Och kvinnorna håller sig rena.

Dessutom försvann ett antal spelare som kan utvecklas till något stort. Jag stör mig framförallt på Silvestri, Del Fabro och Adryan. De andra tror jag inte har någon fantastisk utväxling. Men dessa försvann dessutom utan några pengar. Inbillar mig att det ingick i uppköpet?

Men jag hoppas av ren illvilja att de inte tar sig till PL. Har en vän som är fanatisk. Åker över varje år för att se några matcher, samt några till i lägre divisioner. Plötsligt vänder han sig till mig som en jävla guru på hur Cellino tänker och hur spelarna är.

Jag anses nu vara en Leeds-expert. Vafan i helvete.
Citera
2014-09-09, 13:16
Medlem
Calogeros avatar
Marcus Birro är i blåsvädret. Igen.

Den här gången har Birro gått till attack mot gamle arbetsgivaren TV4. I ett blogginlägg på sajten rekatochklart där han nu skriver (förövrigt en hemsida jag inte kände till, men tydligen en populär spelsida) och det är ord och inga visor som gäller ifrån Birro.
http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12482/

Anledningen till Birros ilska är att fyran valt att lägga ner studioprogrammet Club Calcio och istället valt att tillägna PSG och Zlatan en hel show. Han skriver bland annat att: "TV4 väljer istället att skicka Olof Lundh och gänget till Paris varje gång PSG har hemmamatch. Medelmåttan slår nya bottenrekord."'

Olof Lundh valde att svara Marcus Birro genom sin egna blogg på fotbollskanalen. http://blogg.fotbollskanalen.se/lundh/2014/09/08/jobbar-marcus-birro-gratis/

Jag väljer att inte citera hela inlägget då det är väldigt långt, men det här måste jag ändå ta med då jag fann det lite roligt:
"Under tiden på TV4 hörde man inte mycket från Birro om hur dålig kanalen var men den dagen då Club Calcio försvinner då gör han en quick-step som han måste lärt sig i Let’s Dance"

Länken nedan är Birros svar till Olof Lundh.
http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12512/

Tja, vad skall man säga egentligen? Jag kan hålla med Marcus Birro om att det blir en lite löjlig känsla över det hela när man skapar ett helt studiomagasin tillägnat ett lag, men samtidigt köper jag också Olof Lundhs argument. Det är trots allt tittarsiffror som spelar roll i slutändan, hur gärna man än hade velat se ens favoriter varje helg. Dock skall man komma ihåg att Serie A fotbollen inte försvunnit från fyrans sändningar utan det är alltså bara Club Calcio. Och det är ju tråkigt som sagt, fast jag tycker det var ett ganska bra och roligt svar ifrån Lundh.

Däremot både tror och hoppas jag att SBS tar över Serie A från nästa säsong. Att man värvat Emir Osmanbegovic som chef som i sin tur hämtat in bland annat Thomas Wilbacher och Niklas Jarelind gör att mycket talar för det. Dessutom tycker jag att man har skött sina fotbollssändningar riktigt bra tidigare. Vem minns inte det fantastiska programmet Liga Europa? Eller för den delen Bundesligasändningarna som gick på kanal 5 under mitten av 2000-talet.
Senast redigerad av Calogero 2014-09-09 kl. 13:18.
Citera
2014-09-09, 14:38
Medlem
Birro är en pajas och bara att skriva på rekatochklart som är centrum (ännu mera än FBs spelavdelning) för Sveriges alla speltorskar (läs deras klotterplank/chat så fattar ni) visar bara vilken idiot han är. Synd om er Calcio fantaster att programmet försvann men underbart med mindre Birro i rutan.

Intressant sida som förklarar vad rekatochklart är för en sida så fattar ni vad han har hamnat (har .nu istället för .com i slutet av adressen) http://rekatochklart.nu/ samt en underbar tråd med citat från RoK http://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekatochklart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se-1 59/#post368837. Men Birro får iallafall fint sällskap av lite andra mer kända speltorskar som t.e.x Niklas Jarelind och att sidan drivs av förre Big Brother deltagaren Tobias Holm gör inte det hela ännu mera roligt.
Citera
2014-09-09, 15:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Buffon tillbaka, och Florenzi ersätter avstängde Marchisio i kväll i matchen mot Norge. Övriga nio i startelvan desamma som spelade mot Holland:

http://www.football-italia.net/55665/two-changes-conte%E2%80%99s-italy

Citat:
Boss Antonio Conte will make two changes to the Italy side that beat Holland when they face Norway on Tuesday.

Former Juventus tactician Conte made a winning start to life on the Azzurri bench with a 2-0 friendly win over the Dutch on Thursday.

He will keep faith with the majority of that starting XI when he makes his competitive debut in Oslo as their Euro 2016 campaign kicks off.

Gigi Buffon will return in goal after Salvatore Sirigu was given the gloves last week, while Roma’s Alessandro Florenzi will step in for the suspended Claudio Marchisio.

Conte will continue with the Simone Zaza and Ciro Immobile strike force in his 3-5-2.

Italy have not beaten Norway away from home since a 3-1 triumph on 27 May 1937. Giuseppe Meazza and Silvio Piola (two) were on the scoresheet that day.

In the four games played in Norway since, Italy have collected two defeats and two 0-0 draws.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in