Citat:
Viktigt att inte stressa tillbaka, men om man ska ha en chans måste man ha de spelarna som kan avgöra med briljans. Tevez såklart, men ännu mer Pirlo och Pogba. Om inte annat för respekten de inger. Tom av ett lag som Real Madrid som har en mängd storstjärnor. De vågar inte tackla i närheten av straffområdet, eftersom Pirlo tar frisparken. En tvekan som Tevez kan dra fördel av. På samma vis kan Pogba ta ner bollen och avsluta på ett briljant sätt från ett relativt ofarligt läge.
Pirlo och Pogba är de som kan skaka Real Madrid... Men naturligtvis slår de ur underläge...
De möttes i finalen 1998 där Real Madrid vann, och Del Piero var den som gjorde flest mål i turneringen. Ska han fortsätta, eller har han slutat? Någon som har koll?
Men mitt allra bästa minne är från 2003. Real Madrid har dominerat CL och media med galacticos. Gigantiska stjärnor med stor uppmärksamhet. Real Madrid vann sin hemmamatch med 2-1, och jag och några vänner gick på en sportbar för att se returmatchen. Samtliga i lokalen hejade såklart på Real Madrid, medan jag på sedvanligt berusat vis högt deklarerade att ikväll så ska vi alla fira den italienska triumfen. Jag hade satsat en relativt stor summa på Juventus. En kväll där mina vänner försökte frånhålla mig från att dansa på bordet. Jag var så innerligt hatad, vilket naturligtvis höjde mitt humör och därmed uppfattade otrevlighet ytterligare. Mitt ölsinne inbjuder till glädje och fest, inte våld. Men jag kan i efterhand såklart förstå de andras irritation. Juventus dominerade fullständigt. Man avgjorde tidigt och enkelt. Man körde över Real Madrid och Zidanes tröstmål i slutminuterna förändrade ingenting. En fin kväll och det var fan ett mirakel att jag inte blev påhoppad värre än jag blev.
I den andra semifinalen möttes Milan och Inter. Och Milan vann finalen, som många tyckte var tråkig. Och jag måste erkänna att jag såklart höll på Milan, men blev överraskad att Juventus inte vann straffläggningen.
PS
Eftersom jag nämnde Milan och Inter i semifinal i CL så visar jag världens bästa fotbollsfoto. Semifinalen i CL mellan Milan och Inter 2005:
http://www.gazzetta.it/Foto%20Hermes/2005/04/12/0IEUOE4R.jpg