2015-02-27, 14:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Utmärkt sammanfattning!

Nu förstör ni euforin!
Men visst, ni har sannolikt rätt. Men som sagt; Torino slog ut Bilbao. Jag håller Bilbao som bättre än Zenit. Turinlagets form är makalös nu så svårtippad. Men ni har nog rätt.

Wolfsburg-Inter; Wolfsburg är bra i ligan, men i EL har de inte varit allt för övertygande. Lite som Dortmund fast tvärtom. 2-0 hemma, 0-0 borta mot Sporting.

Ser inte varför Inter inte skulle kunna göra 2-0 hemma och kryss eller 1-1 borta.
Nä Inter kan ta det med Icardi,Guarin,Shaqiri där framme. Det är ändå ett storlag och vad som är viktigast, med en ny attityd att satsa i El. Dessutom enda chansen för Inter att gå till cl nästa år och täta budgetunderskottet. Dock ser jag Wolfsburg som svårast möjliga motstånd i El. Mer där skon klämmer än att Inter är dåliga. För Inter känns ganska på gång.
Citera
2015-02-27, 14:23
Medlem
Är väl snarare än mardrömslottning? Något av de enligt mig två starkaste italienska lagen Fiorentina och Roma kommer åka ur.

Wolfsburg är en av favoriterna att vinna hela turneringen och där får Inter väldigt svårt att avancera.

Lägg därtill att Torino och Napoli får möta två erkänt starka ryska lag. Dynamo Moskva vann alla sina matcher i gruppselet.

Det hade varit bra om ett lag från Serie A hade vunnit eller åtminstone gått till final men tror nog att man får svårt att få med sig mer än 2 av 5 lag till kvartsfinalen.
Citera
2015-02-27, 14:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du är nog rätt ensam om att ha Inter och Torino som favoriter. Vilket säkert kommer av att du inte ser klart som en sann "ligasupporter" samt har dålig koll.

Jag var ensam om att ha Inter som favorit mot Barca 2010.
Gick bra då.

Ingen dålig koll, jag förklarade min värdering; Torino slog Bilbao som är bättre än Zenit - Wolfsburg är bra i ligan men halvbra i cupen.

Prost!
Senast redigerad av JayGatsby 2015-02-27 kl. 14:26.
Citera
2015-02-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Får ni så mycket "er liga är skit" från korvlandet egentligen?

Jag har ärligt talat inte sett någon kasta skit mot Serie A sedan typ 2012 härinne. Tyckte det var så skönt att alla diskussioner om "Vår liga är bättre än er!" försvann för något år sedan. Hoppas verkligen inte det drar igång igen.
Citera
2015-02-27, 14:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Jag har ärligt talat inte sett någon kasta skit mot Serie A sedan typ 2012 härinne. Tyckte det var så skönt att alla diskussioner om "Vår liga är bättre än er!" försvann för något år sedan. Hoppas verkligen inte det drar igång igen.
Ja mycket mer positiv attityd nu men ligajämförelsen är ofrånkomlig. Ska man vara helt krass tycker jag att de som inte förstår det antingen är bortskämda(Pl och spanska ligan) eller inte analyserat tillräckligt.

Lägger jag 4-6 timmar på en produkt varje helg vill jag att den ska vara så bra som möjligt. Jag vill att stjärnorna ska komma till ligan, att de inhemska ska stanna, att läktarna ska vara välfyllda osv osv. Om det då krävs att Inter och Juventus som jag inte gillar annars går långt i Europa får det vara så. Jag har inte möjlighet att tycka att Fiorentina är trevliga i år och därför ska de långt men inte för långt. För samtidigt blir serie a sönderköpt och försvinner från svensk tv. För 10 år sen hade jag lyxen att hålla på motståndarna till Inter och Juventus och kunna strunta i om tex Lazio gick långt. Det har jag helt enkelt inte längre.
Citera
2015-02-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vad jag har noterat på flashback sedan jag började läsa på fotbollsforumet för många år sedan sedan så är det nog snarare majoriteten i denna "dispyt" calcio-fans som tar på sig offerkoftan och tycker att alla är emot dom än individer som faktiskt bemödar att sitta och aktivt klanka ner på deras liga.
...

Finns du fortfarande? Tröttsamt.

Angående rankingpoäng (EL-tråden 2012/2013):
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
det är väl det som är charmen med calcio? halvtomma läktare, löparbanor och knivslagsmål. lägg där till ett smutsigt U-land och äcklig befolkning... vi får hoppas italiens ihållande trend att förlora rankingpoäng säsong efter säsong håller i sig.

Förstår att det är lite jobbigt för dig...

Oavsett blev det en ganska svår lottning för de italienska lagen. Zenit tillhör väl favoriterna och Wolfsburg har såklart imponerat hittills. Men jag håller med alla som hyllar Torino. Tappade sina största stjärnor, och var tvungna att inleda EL-kvalet en månad före säsongen startade. Gick ganska dåligt i Serie A till en början, men fortsatte att satsa på ligan och EL. 14 poäng efter 15 omgångar, men nu har man 33 poäng efter 24 omångar. Och är vidare i EL. Modigt och för jävla bra gjort.
Senast redigerad av Brille68 2015-02-27 kl. 14:50.
Citera
2015-02-27, 15:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Gick bra då.

Ingen dålig koll, jag förklarade min värdering; Torino slog Bilbao som är bättre än Zenit - Wolfsburg är bra i ligan men halvbra i cupen.

Prost!

Ahh, men nu är de i superform och därför bör du inte förblindas av höstens resultat. De gjorde vad de behövde mot Sporting, precis samma sak med Inter som inte direkt imponerade mot Celtic.

Skulle säga att Napoli och Wolfsburg just nu är favoriterna att vinna det här. Båda lagen har så sanslöst hög högstanivå, vilket såklart är viktigt i utslagsmatcher. Finns säkert andra lag som är mer stabila annars, men säg att Napoli och Wolfsburg förlorar sin första match med 2 mål, då är jag övertygad om att båda kan ta igen det i en retur och det tror jag inte många andra lag skulle kunna fixa.
Citera
2015-02-27, 16:13
Medlem
Runkles avatar
Wolfsburg känns som den absolut sämsta lottningen just nu. Dost i sitt livs stim mot virrpannorna Rano och JJ, herregud... Lägg därtill spelskickliga de Bruyne och en toklöpande Schürrle. Inters försvarsspel har inte imponerat så det här känns väldigt tveksamt.

Inters största chans är att Wolfsburg inte har den bästa backlinjen heller. Rodriguez är offensivt frejdig, men sämre bakåt. Naldo och Knoche i mittlåset är heller inget skräckinjagande. Men nej, Wolfsburg får allt gälla som favoriter.
Citera
2015-02-27, 16:19
Medlem
motvalls avatar
Då höjer ni nivån, eller rättare sagt återgår till den normala, i tråden. Att slänga skit på andra länders ligor gör man i sandlådan, inte här. Finns ingen vettig fotbollsälskare som ens skulle drömma om att byta lag eller favoritliga beroende på hur det eller den presterar i någon europeisk cupturnering. Man gillar det man gillar, ibland är det ett helvete och ibland ett himmelrike.

/Moderator
Citera
2015-02-27, 16:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Gick bra då.

Prost!

Prost!
2010 års upplaga av Inter och vad dom presterade är ett av det bästa som jag kan komma på.
I finalen mot Bayern hade dom totalkontroll.
Citera
2015-02-27, 18:14
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...och var tvungna att inleda EL-kvalet en månad före säsongen startade. ...
Ja just det, de hade jag glömt. Från BP till Bilbao.
Låter som ett bra namn på deras årskrönika.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ahh, men nu är de i superform och därför bör du inte förblindas av höstens resultat. De gjorde vad de behövde mot Sporting, precis samma sak med Inter som inte direkt imponerade mot Celtic.

Skulle säga att Napoli och Wolfsburg just nu är favoriterna att vinna det här. Båda lagen har så sanslöst hög högstanivå, vilket såklart är viktigt i utslagsmatcher. Finns säkert andra lag som är mer stabila annars, men säg att Napoli och Wolfsburg förlorar sin första match med 2 mål, då är jag övertygad om att båda kan ta igen det i en retur och det tror jag inte många andra lag skulle kunna fixa.
God analys. Inga invändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Prost!
2010 års upplaga av Inter och vad dom presterade är ett av det bästa som jag kan komma på.
I finalen mot Bayern hade dom totalkontroll.
Ja, verkligen.
Men min största behållning från den säsongen var nog ändå semifinalerna mot Barcelona.
Ett Barca som var intergalaktiskt jävla bra, nog deras bästa form någonsin. Och ett italienskt försvar som fick mig att gråta och ångra alla gånger jag mummlat om trist catenacco-fotboll.

Ah, good times. Good times.
Citera
2015-02-27, 18:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Calcio Svezia har gjort en episk bild inför måndagens toppmöte.

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10959122_782352321813577_470964985683969355_n.jpg? oh=60c4a07696591c138325225087fd761b&oe=5596B20D

Gillar dem mer och mer. Rappa, snygg design och lovande texter.

Bra substitut till SoloCalcio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in