• 1
  • 2
2014-05-30, 19:07
Medlem
Smirmats avatar
Hur mycket kostar det att lmna in en S60 fr kamremsbyte?

r det ngot man kan gra sjlv om man har skruvat lite grann med bilar sedan tidigare?
Citera
2014-05-30, 20:07
Medlem
Kamrem ? Den har vl kedja?
Citera
2014-05-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kamrem ? Den har vl kedja?

Kedja? Den har vl kamrem.
Citera
2014-05-30, 21:06
Medlem
toby79s avatar
Vad har du fr grejer att jobba med? Har du tillgng till verktyg, instruktioner (Haynes) eller kompis som kan tipsa osv s fixar du det.
Den stora frgan r dock om du har rd att ta smllen om du skulle gra fel.
Det kan vara vrt att kolla priset fr ett byte fr sist jag lt byta p firma s var det inte s jkla dyrt. Dock inte S60, men det r vrt att tminstone titta p prislappen innan man bestmmer sig.
Citera
2014-05-30, 21:13
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Vad har du fr grejer att jobba med? Har du tillgng till verktyg, instruktioner (Haynes) eller kompis som kan tipsa osv s fixar du det.
Den stora frgan r dock om du har rd att ta smllen om du skulle gra fel.
Det kan vara vrt att kolla priset fr ett byte fr sist jag lt byta p firma s var det inte s jkla dyrt. Dock inte S60, men det r vrt att tminstone titta p prislappen innan man bestmmer sig.

Sg en S60 p blocket fr 11 tusen. Det str att kamremmen r snder. Men hrde med en kompis och han trodde att det lika grna kunde vara mycket mer n bara kamremmen som behvde bytas p bilen.

Annars hade det kunnat vara en fin affr att kpa bilen fr 11, lmna in den och f kamremmen bytt fr runt 6000-7000 tusen.

Hr r bilen ifrga. http://www.blocket.se/landskrona/Vol....htm?ca=20&w=2
Citera
2014-05-30, 21:48
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Sg en S60 p blocket fr 11 tusen. Det str att kamremmen r snder. Men hrde med en kompis och han trodde att det lika grna kunde vara mycket mer n bara kamremmen som behvde bytas p bilen.

Annars hade det kunnat vara en fin affr att kpa bilen fr 11, lmna in den och f kamremmen bytt fr runt 6000-7000 tusen.

Mitt rd r att inte kpa den. Risken r stor att du str back med 11 flagg och en stor del i reparationskostnader. bilen r dessutom skitgammal s det finns nnu bttre fr samma totalsumma. Ett plus var ju att det var nya dck.
Citera
2014-05-30, 21:54
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Mitt rd r att inte kpa den. Risken r stor att du str back med 11 flagg och en stor del i reparationskostnader. bilen r dessutom skitgammal s det finns nnu bttre fr samma totalsumma. Ett plus var ju att det var nya dck.

Jo du har rtt det r nog ingen bra id. Men det lite komiska r att jag kollade in den bilen nr den lg ute fr 29.500 tror jag det var.
Citera
2014-05-30, 22:07
Medlem
skaalmanns avatar
3954.81 kronor av auktoriserad Volvo verkstad fr kamremsbyte p en S60, skiljer ju skert lite mellan olika verkstder, men det var vad min kostade
Citera
2014-05-30, 22:23
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaalmann
3954.81 kronor av auktoriserad Volvo verkstad fr kamremsbyte p en S60, skiljer ju skert lite mellan olika verkstder, men det var vad min kostade
Rimligt pris. Fljdfrga p det som kanske r offtopic. Vad fick du med d och vilken rsmodell?
Citera
2014-05-31, 00:44
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat

Japp, toppen ryker i 99,5% av fallen i samband med att kamremmen gr av. Kolvarna slr i ventilerna... Det kostar mucho pesetas att f fixat. Men skruvar man sjlv, s varfr inte.
Citera
2014-05-31, 09:32
Medlem
provocative77s avatar
I helt skick r den dr vrd 20 000kr.
Det var standard budet jag fick fr min hela T5:a med fina sommardck. Behll visserligen vinterdcken.
Men det var samma mil o ett halvr sedan.
Bytesintervall p 16 000 mil o den remmen gr av vid 26 000 mil. Otur eller extremt mkt slarv? Vad mer r slarvat om nu toppen skulle klarat sig?
Kr en som funkar i stllet.
Citera
2014-05-31, 18:10
Medlem
Kamremmen ska vl bytas efter 16000 mil va? Eller efter 10 r. r det en 16k-service du ska gra s ingr det ven att byta vattenpump och lite annat skit, har fr mig att 16k-servicen kostar runt 6-7k p en riktig Volvoverkstad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in