Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-27, 16:35
  #1
Medlem
Autoziones avatar
Det verkar vara ett nytt Battlefield på g, nu från Visceral. Den här gången ser det ut som att man spelar tjuv mot polis vilket borde ge lite omväxling mot det vanliga COD-liknande spelandet. Vapen, fordon och lite annat har läckt ut via Battlelog. Tyvärr kommer det att bli cross-gen vilket suger balle men förhoppningsvis är PC-versionen polerad till skillnad från katastrofen BF4.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=825964
Citera
2014-05-27, 16:39
  #2
Medlem
Termosins avatar
Ser intressant ut, skulle däremot få "Bad company 3" som det ryktats om på senare tid. Synd bara att det ska spottas ut nytt battlefield varje år nu likt CoD istället för att finslipa existerande titlar och expandera dessa.

Edit: Lite fler länkar. Är det fejk så är det mycket bra gjort.
http://getbblog.com/en/board/topic/1...e-in-Battlelog
http://www.koenv.com/blog/2014/5/battlefield-hardline
Citera
2014-05-27, 16:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Det verkar vara ett nytt Battlefield på g, nu från Visceral. Den här gången ser det ut som att man spelar tjuv mot polis vilket borde ge lite omväxling mot det vanliga COD-liknande spelandet. Vapen, fordon och lite annat har läckt ut via Battlelog. Tyvärr kommer det att bli cross-gen vilket suger balle men förhoppningsvis är PC-versionen polerad till skillnad från katastrofen BF4.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=825964

Låter intressant! Jag hade hoppats på ett nytt Battlefield WW2. Jag är lite trött på MW och det skulle vara riktigt skoj med ww2-spel! Battlefield 4 har sina brister, dock håller jag inte med dig om att det är "katastrof"
Citera
2014-05-27, 16:42
  #4
Medlem
WW2 stuk skulle vara underbart!
Citera
2014-05-27, 16:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shike33
WW2 stuk skulle vara underbart!

Eller hur! Tänk dig utförandet med dagens grafik. Smälla lite med ppsh, thompson och Springfield M1903A1. Däremot tycker jag att den här "tjuv och polis-idén" låter trevligt. Ser faktiskt fram emot ett nytt BF!
Citera
2014-05-27, 16:50
  #6
Medlem
Larzzon36s avatar
Så kommer det att bli lite som Counter Strike kanske?
Citera
2014-05-27, 16:57
  #7
Medlem
Nifelhels avatar
Känns som en blandning av Payday och BF. Skall bli intressant å se om de lyckas skapa ett intressant BF för en gångs skull.
Citera
2014-05-27, 16:59
  #8
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrseabeach
Låter intressant! Jag hade hoppats på ett nytt Battlefield WW2. Jag är lite trött på MW och det skulle vara riktigt skoj med ww2-spel! Battlefield 4 har sina brister, dock håller jag inte med dig om att det är "katastrof"
Överdrev lite mycket där, , men för mig var spelet i stort sett ospelbart i alla fall 2 månader efter releasen och har inte rört det sedan dess.

Det vore riktigt nice om Hardline utspelar sig kring slutet på 80-talet vid invasionen av Panama och liknande, har sett en del indikationer på det men kommer inte riktigt ihåg var, kanske ett screenshot eller något.
Citera
2014-05-27, 16:59
  #9
Medlem
Larzzon36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Skall bli intressant å se om de lyckas skapa ett intressant BF för en gångs skull.
För en gångs skull? Tycker du inte att Bad Company 2 och BF 3 va bra?
Citera
2014-05-27, 17:36
  #10
Medlem
rem558s avatar
Skulle vart coolt med polis och tjuv stuket över det hela hoppas dom kommer med någon teaser snart
Citera
2014-05-28, 07:58
  #11
Medlem
tuppruskarns avatar
Kan inte bli annat än katastrof, tyvärr. En spel-serie som alltid kretsat kring militära slagfält tar steget ner till vanlig brottsbekämpning? Ja, ni hör ju själva hur det låter.
Men visst, även om spelet i sig blir bra varför måste det heta "Battlefield"? Ett ord alla mer eller mindre insatta kopplar ihop med just militär.

Att spelet kommer vara cross-gen är helt sjukt, dem kommer alltså få hålla tillbaka på vissa funktioner bara för att de gamla konsolerna inte klarar vissa saker. Att det kommer på konsol överhuvudtaget är ett misslyckande i sig då vi alla vet att den stora förloraren kommer vara PC-spelarna som får spela en konsolport på PC.

Näe, mitt sista Battlefield var BF4. Annan utvecklare eller ej, varumärket är för alltid skadat och jag hoppas att konsumenterna talar med plånboken och att detta säljer riktigt dåligt.
Citera
2014-05-28, 11:17
  #12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Kan inte bli annat än katastrof, tyvärr. En spel-serie som alltid kretsat kring militära slagfält tar steget ner till vanlig brottsbekämpning? Ja, ni hör ju själva hur det låter.
Men visst, även om spelet i sig blir bra varför måste det heta "Battlefield"? Ett ord alla mer eller mindre insatta kopplar ihop med just militär.

Att spelet kommer vara cross-gen är helt sjukt, dem kommer alltså få hålla tillbaka på vissa funktioner bara för att de gamla konsolerna inte klarar vissa saker. Att det kommer på konsol överhuvudtaget är ett misslyckande i sig då vi alla vet att den stora förloraren kommer vara PC-spelarna som får spela en konsolport på PC.

Näe, mitt sista Battlefield var BF4. Annan utvecklare eller ej, varumärket är för alltid skadat och jag hoppas att konsumenterna talar med plånboken och att detta säljer riktigt dåligt.


Tycker du sammanfattar det hela väldigt bra. Detta känns spontant värdelöst.

Vill även tillägga om det här stämmer så känns det som att detta enbart är ett försök att ta sig in på ESport scenen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback