Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-14, 04:57
  #121
Avstängd
sanfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Jag provade igår. Full action och saker som flyger hej vilt =). Men jag tyckte de var väldigt fjantiga dialoger eller när folk pratar, låter som innantill läsning =S, de var kasst.

Men att slänga iväg 600 kronor finns inte på värdskartan. Inte för att jag har problem lägga pengar på spel, men de här känns som en expansion till pack till BF4, de har inget nytt någonstans. De lite nya modeller och bilar och vapen men, själva grafikmotor och saker fungerar är identiskt med BF4.
Ja jag förstår inte hur i hela helvete de motiverar ett sådant pris när det är mindre nytt material än i någon av expansionerna som de släppt till Battlefield 4, och då får man alla fem expansionerna plus annat in-game krims krams
Citera
2014-06-14, 12:00
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Ja jag förstår inte hur i hela helvete de motiverar ett sådant pris när det är mindre nytt material än i någon av expansionerna som de släppt till Battlefield 4, och då får man alla fem expansionerna plus annat in-game krims krams

Vad pratar du om? BF: Hardline skiljer sig ju markant från andra BF-spel, inte bara gameplay-mässigt utan också content skiljer sig rejält.
Eller pratar du om att det inte finns någon content i betan? Det gjorde det inte i BF4 betan heller, där hade man ett begränsat antal vapen och tillbehör och man kunde i början bara lira Siege of Shanghai. Men det är för att det är beta.



Jag har lirat en hel del nu och jag gillar det. Men det är någonting som känns off med vapenhanteringen, inte alls lika crisp som BF3/4. Det känns så tungt och söligt på något vänster.
Citera
2014-06-14, 12:04
  #123
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Ja jag förstår inte hur i hela helvete de motiverar ett sådant pris när det är mindre nytt material än i någon av expansionerna som de släppt till Battlefield 4, och då får man alla fem expansionerna plus annat in-game krims krams

De är ju EA som står för rodret numera och dem tror säkert att om dem inte släpper något så kommer folk att försvinna helt, och de märks tydligt när BF4 inte levererar längre. Tyvärr lägger dem fel resursers på fel spel. Dem borde naturligtvis fixa BF4 först sen släppa de här som ett plåster på såren, som ett litet extra tillägg som gratis modd i väntan på BF5. Dem vill mjölka ut de sista i BF4 motor! Undrar hur BF5 kommer se ut? Är de en remake av alla BF4 befintliga kartor som dem kallar Fans favorits maps are back? Man undrar ju? när BF Hardline känns som ett DCL pack till BF4, vågar inte ens förställa mig hur BF5 kommer se ut.

De blir spela dem sista DCL i BF4 som man betalat för sen läggar man ner de här, i väntan på "DICE -Stockholms Battlefront som säker kommer KICKA ASS
Citera
2014-06-15, 04:07
  #124
Medlem
DuSomTroddes avatar
1) Signa upp på betan så att EA får din mail till sina servrar
2) Gå till "server.ea.assets.battlelog.battlefield.com/bfh/confirm?=EXAMPLE@EMAIL.com?-send.email", där du vid Example@email.com skriver in din mail som du skrev upp dig på betan med.
3) Sidan du kommer till är inte en faktisk sida utan ett skript som skickas till EA:s servrar. Skriptet gör att du får koden till spelet, enkelt förklarat. Om det står att du har kommit fel och den vill dirigera dig vidare till Battlefield.com eller liknande, då har du gjort rätt.
4) Nu är det bara att vänta, det kan ta allt ifrån 2 minuter till 24 hr innan du får koden. Ju fler personer som gör det samtidigt, desto längre tid tar det.

Trevligt spelande

BEVIS: http://imgur.com/JJ5vFcp
Citera
2014-06-15, 08:15
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Jag provade igår. Full action och saker som flyger hej vilt =). Men jag tyckte de var väldigt fjantiga dialoger eller när folk pratar, låter som innantill läsning =S, de var kasst.

Men att slänga iväg 600 kronor finns inte på värdskartan. Inte för att jag har problem lägga pengar på spel, men de här känns som en expansion till pack till BF4, de har inget nytt någonstans. De lite nya modeller och bilar och vapen men, själva grafikmotor och saker fungerar är identiskt med BF4.

Är det värt att köpa detta spel när det släpps i höst?!
Citera
2014-06-15, 09:04
  #126
Medlem
Azpers avatar
Fick precis en kod skickad till min mail, PS4 versionen, ska bli intressant att testa detta om några timmar när jag kommer hem!!
Citera
2014-06-15, 13:32
  #127
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Under tiden jag spelade, när jag sprang iväg som en avlöning med pengarna på ryggen, så fick det mig att tänka på EA och Battlefield. Att det var lite ironiskt att de lanserade ett spel där man stjäl pengar knappt efter att de lanserat ett halvfärdigt spel som BF4 som kostade multum.

Men jag tycker om det här spelet. Var rätt så kul, dock känns det ganska enformigt men det är väl för att variationen inte är så stor, exempelvis vapen och banor.
Behövs lite nytänkande, förhoppningen är fortfarande att något spel från andra världskriget fortfarande ska dyka upp snart. Kanske är den förhoppningen sann nu när Hardline kommit ut, att de vågar lansera annat.
__________________
Senast redigerad av Rutinerad-Anka 2014-06-15 kl. 13:35.
Citera
2014-06-15, 15:42
  #128
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Vad pratar du om? BF: Hardline skiljer sig ju markant från andra BF-spel, inte bara gameplay-mässigt utan också content skiljer sig rejält.

Och det gör det inte i expansioner/moddar till andra spel menar du?

Halflife hade också expansioner. Men till skillnad från EA så kallade man de för expansioner. Man påstod inte att det var helt nya spel (vilket man gör när man tar nyspel pris för det).

Det var ny content och gameplay i tidigare expansioner till BF4 med, dom som kostade 199kr.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2014-06-15 kl. 15:47.
Citera
2014-06-15, 18:00
  #129
Medlem
Mja, jag vet inte. Fick chansen att sätta mig ner och köra en omgång test med spelet idag. Hade detta varit en DLC till BF4 hade jag hoppat på direkt, men allt över 150kr lockar mig inte till köp i dagsläget. Är det bara jag som tycker att i alla fall Heist påminner om ett av de nya spelvarianterna i BF4, kommer inte ihåg namnet på den nu men där man springer runt med en bomb? Har inte spelat Heist själv, bara kikade lite på spectator mode. Men det påminde mig om det i alla fall.

Spelade dock Blood Money och ja, det kan vara lite kul ändå. Men jag vet inte, hela spelet känns lite knasigt för mig. Grafiken är sämre än BF4, matta, tråkiga färger. Spelarna man kontrollerar känns väldigt tröga på något sätt. Kan inte sätta fingret på vad exakt det är, men det känns lite trögt, liten karta och lite för mycket att man verkar spela för sig själv (i denna mode i alla fall). Med tanke på att hela tanken är att ta så mycket pengar som möjligt. Möjligen Heist är lite bättre om de är bara de kriminella som rånar något och poliserna ska stoppa dom.

Edit: Förresten. Hur köper man saker? Jag verkar kunna köpa nya vapen, men jag kan inte köpa tillbehör till befintliga vapen jag har, typ nya sikten osv.
Citera
2014-06-15, 20:14
  #130
Medlem
Okej, nu har jag provat Heist också. Blä, sämsta jag någonsin provat att spela tror jag. Matchen är ju över oftast innan man ens hinner komma igång. Helt värdelöst. Tyckte ju det var inget större karta heller, typ som Domination men med löjligt massa fordon. Bara man sätter sin fot på gatan är man ju direkt överkörd. Poliserna campar utanför skurkarnas spawn bara. Nä fy tusan, tacka vet jag vanliga Battlefield.

Extra tråkigt också att man verkar inte kunna direktkasta saker som granater, medic kits osv. Stod där med en granat i handen när jag tänkte lobba i väg en och sen skjuta. Heh. I BF3/4 flyger den ifrån handen direkt när jag trycker G och kits flyger ut med mina sidomusknappar.
Citera
2014-06-15, 21:00
  #131
Medlem
scarlots avatar
Tycker Battlefield-serien dalade efter BFBC1, men jag är lite nyfiken på detta spel, mest för att prova att maxa grafiken på min relativt nya burk
Citera
2014-06-15, 21:11
  #132
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Okej, nu har jag provat Heist också. Blä, sämsta jag någonsin provat att spela tror jag. Matchen är ju över oftast innan man ens hinner komma igång. Helt värdelöst. Tyckte ju det var inget större karta heller, typ som Domination men med löjligt massa fordon. Bara man sätter sin fot på gatan är man ju direkt överkörd. Poliserna campar utanför skurkarnas spawn bara. Nä fy tusan, tacka vet jag vanliga Battlefield.

Extra tråkigt också att man verkar inte kunna direktkasta saker som granater, medic kits osv. Stod där med en granat i handen när jag tänkte lobba i väg en och sen skjuta. Heh. I BF3/4 flyger den ifrån handen direkt när jag trycker G och kits flyger ut med mina sidomusknappar.
Man kastar direkt med G i Hardline också, samma med kits.

Tyckte Heist var helt okej faktiskt, det var lite väl mycket folk per server för det dock, så att fixa objectives blev ett jävla clusterfuck och man gör bäst i att endast avancera i sin squad eller att backstabba hela matchen.

På det hela så tycker jag Hardline är jäkligt skoj, och det har mycket av vad BF4 saknade i de små sakerna. Dock så måste jag säga att det är otroligt ofärdigt, och den enda map de har än så länge är väldigt obalanserad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback