2014-05-25, 12:21
Medlem
Jag tog mig friheten att kolla upp var en del av dessa kändisar bor, jag har nu tragglat mig igenom halva listan och jag har än så länge inte hittat någon kändis som bor i ett invandrartätt område, slump? Består våran kändiselit av dödsknarkarrasistnazister mån tro?
Citera
2014-05-25, 12:33
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Verkar inte som Ulf brunnberg är kändis längre.
Citera
2014-05-25, 12:36
Medlem
Frassefrass avatar
Klart de inte öppet kan gå ut och sympatisera med SD, de skulle aldrig bli fria stämpeln. Det har inget att vinna på öppet gå ut med en sådan röst. Men det finns nog en del smygare i samlingen.
Citera
2014-05-25, 12:36
Medlem
Muhamedssons avatar
Vågar kändisar inte erkänna att de röstar på SD?
Citera
2014-05-25, 12:44
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Vågar kändisar inte erkänna att de röstar på SD?

Det handlar inte om att våga, det är fullständigt otänkbart för folk som är artister och alltså beroende av att publik vill komma och se dem. Sen tror jag inte att det finns så många SD-sympatisörer inom kultursektorn heller, det är mycket inavlat och rödblaskigt där.
Citera
2014-05-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Hm, förvånansvärt vad F! och MP var populära, har bläddrat igenom nästan alla kändisar nu och KD, SD och FP har inte ens blivit nämnda. Man kan ju ställa frågan om dessa kända personers opinion kommer återspeglas i det slutgiltiga valresultatet? Knappast...

FP röstar folk på;

Ann Söderlund, 41, journalist, Stockholm
Jag kommer att rösta på Marit Paulsen från Folkpartiet. För att hon är en av de få politiker som lever som hon lär och vet vad hon pratar om. Jag har alltid varit ett stort fan av henne.

Calle Schulman, 34, reklamregissör, Stockholm
Magkänslan säger Marit Paulsson och Folkpartiet för att vi behöver en förnuftigt tant där nere med lite bondförnuft. Men jag kommer att bestämma mig när jag står i valbåset.

"Martin "E-type" Erikson, 48, artist, Stockholm
Jag kommer aldrig att säga vad jag röstar på. Men det lutar åt centern. För övrigt vill jag säga att det är viktigt att vi inte låter EU bestämma vad vi ska göra i Sverige."

Han kanske menar "centern"(centralt) på en höger-vänster-skala. Det vill säga något i mitten = SD.

Men som TS konstaterar; En stor majoritet är uppenbarligen vänster. Ingen chock direkt.
Citera
2014-05-25, 12:51
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Rösta på miljöpartiet pga av miljön, vad är det för en jävla massa puckon som vi har till "kändisar?"

Det vore ingen dum ide att bilda Miljonärspartiet och lova att man kommer att göra alla människor till miljonärer.
Citera
2014-05-25, 12:51
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Jag hoppas arligt talat att det gar daligt for SD, sa landet gar mer och mer at helvete, tills det forstar att "Oj, ni hade visst r'a'tt". Idioter alltsa, det ar fan helt sjukt hur dumma i huvudet folk ar.

Jaa men det känner jag också, låt SD halshuggas på gatorna och vänstersverige gråter av glädje sen om 30 år är Sverige U land och folk undrar vad som gick fel
Citera
2014-05-25, 12:54
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jaa men det känner jag också, låt SD halshuggas på gatorna och vänstersverige gråter av glädje sen om 30 år är Sverige U land och folk undrar vad som gick fel

Om 30 år kommer de att säga att svenskarna diskriminerade invandrare, inte gav dem något jobb, lät dem bo i slummen, kastade ut deras kvinnor från balkonger, gruppvåldtog deras döttrar, rånade deras mobiler, brände deras bilar och eldade upp deras discotek.

För svensk massmedia har pixlat bort vem de verkliga förövarna är samtidigt som man i 30 år talat om svensk rasism och hat.
Citera
2014-05-25, 13:07
Medlem
VlClOUSs avatar
Citat:
Det behövs en kvinna som rör om i gubbväldet.

Europas mäktigaste person är en kvinna...
Citera
2014-05-25, 13:11
Medlem
Fiiskars avatar
AB försöker återigen styr hur folk ska rösta!
Pinsamt beteende.

Tendensen är tydlig iallafall.
Resultatet för den intresserade:

Fi: 8st
M: 7st
S: 6st
MP: 12st
PP: 1st
FP: 2st
C: 1st
De som har nämnt mer än ett parti är inte medräknade ovan. (Se spoiler)
Senast redigerad av Fiiskar 2014-05-25 kl. 13:33.
Citera
2014-05-25, 13:16
Medlem
Är det inte konstigt att alexander bard röstar på Piratpartiet när han är artist?..

Piratpartiet=vill inte att fildelning ska vara olagligt osv eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in