Citat:
Ursprungligen postat av
SoundBlaster
Är uppvuxen på landet utanför en liten ort, pappa är lantbrukare och mamma distriktssköterska, de kanske tjänar lite mer än snittet men inte överdrivet mycket mer. Har ingen aning om hur deras sparade tillgångar ser ut (men de har lite aktier osv) men gården lär ju iaf vara värd några miljoner och pappa fick den till ett riktigt förmånligt pris antar jag av min farfar. Pappa lägger sina pengar på sin bil och motorcykel (köper kontant, inga lån) och reser även en del medan mamma köper en del dyra designmöbler. Mat är också något som de lägger lite extra på, var extremt bortskämd som liten då det nästan varje helg bjöds på fint kött osv.
Jag antar att det kvittar vart i Sverige man bor, man lever väl oftast efter sina tillgångar, vad har man för kul med några miljoner på banken om man en dag blir påkörd av en bil?
Lantbrukare är ofta underskattat rika. Man "köper" gården av sin åldrande far för typ 30% av värdet. Och helt plötsligt sitter man med en tillgång för 5 miljoner. Det tål att tänkas på. Stadsbor ska inte vara så spydiga när landsbygden dels odlar deras mat, dels ofta har större tillgångar. Ofta bildade och smarta. Tänk på det innan ni sprider erat hat.