2014-08-29, 22:05
Medlem
Tror knappast det är en bråkdel av hans lön. Då hade Chelsea hellre haft honom på bänken.
2014-08-29, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ornstein skriver att det inte blir någon ersättare i anfallet överhuvudtaget. Wenger är galen således. Det var nog få som trodde att man kunde gå in i säsongen sämre än förra året, men nu går man tydligen in helt utan anfallare (undantaget möjligen om Sanogo kommer tillbaks från sin skada) - det enda Arsenal har idag är olika varianter av yttrar som spelas på fel position där ingen är särskilt lämplig eller har fysiken att spela som ensam anfallare.

Jag undrar om Wenger genuint vill få sparken, för ibland saknar han verkligen alla former av sunt förnuft, och även om man värvat Sanchez vet jag uppriktigt talat inte om det ska ses som ett bra fönster när det i vanlig ordning slutar i katastrof och man inte gjort någonting på de positioner där man verkligen behöver spelare.

I vilket fall som helst kan man konstatera att Arsenal i princip helt saknar chanser att vinna ligan nu, och om resultaten är usla så hänger Wenger ganska snart löst igen eftersom allting är hans fel. Jag menar, man kan förstå om det inte går att värva Falcao, men ta då åtminstone in någonting som kan täcka upp och göra jobbet, det behöver ju inte ens kosta några större summor.

Det är faktiskt totalt jävla oförståeligt att man inte spenderar när man har pengarna. Det finns inga ekonomiska argument till att INTE värva då man har betalat för arenan och lönerna ligger på en låg nivå jämfört med konkurrenterna. Arsenal är en välmående klubb helt enkelt.

Det är tjänstefel om det inte kommer in någon som kan täcka upp för Giroud. Jag satt faktiskt och funderade på detta när Giroud skadade sig, tänkte att det vore det bästa som kunde hända i denna situation för att Wenger ska få tummen ur röven. Så inte ens när medelmåttan Giroud skadar sig kan Wenger få för sig att ta in en ersättare.

Jag menar, det finns ju ett urval att ta ifrån. Falcao, Cavani, Jackson Martinez, Remy och Ba är några namn som kommer upp till ytan. Oavsett vad som händer så går det inte att komma ifrån att en anfallare behövs mer än någonsin.
2014-08-29, 22:19
Medlem
pontuss18s avatar
Är det fortfarande stor chans att khedira lämnar real? Jag menar nu när alonso har lämnat
2014-08-29, 22:22
Medlem
Skranks avatar
Loic Remy klar för Chelsea enligt Di Marzio. Bra breddvärvning.
2014-08-29, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Loic Remy klar för Chelsea enligt Di Marzio. Bra breddvärvning.

Di Marzio svingar ju vilt omkring sig i dessa tider. Hur bra trackrekord har han egentligen? Känns som att det är en rätt hög felprocent på honom. Med det sagt så kan det säkert ligga något i det.

Fan lite synd att Torres gick till Milan. Hade nästan kunnat tänka mig ett lån av honom till Arsenal. Skulle väl funkat hyfsat fram tills Giroud är tillbaks. Mourinho hade väl aldrig släppt honom till Arsenal dock.
2014-08-29, 22:45
Medlem
Imbazs avatar
Poor Milan

Har alltid gillat den klubben men senare tid har verkligen klubben dragits ned i skiten, förstår det med tanke på vilka som kommit till klubben å vilka som lämnat.
2014-08-29, 22:59
Medlem
4522s avatar
Tillsammans med El Shaarawy kan Torres forma en riktigt bra duo, särskilt om han får hänga en eller två i debuten. I grund och botten är han ingen dålig spelare utan det har varit sorgligt uppenbart att han är mentalt helt under isen. Kan man få rätsida på det problemet så lär han komma upp i 12-15 mål.
2014-08-29, 23:17
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tillsammans med El Shaarawy kan Torres forma en riktigt bra duo, särskilt om han får hänga en eller två i debuten. I grund och botten är han ingen dålig spelare utan det har varit sorgligt uppenbart att han är mentalt helt under isen. Kan man få rätsida på det problemet så lär han komma upp i 12-15 mål.
Spelmässigt tycker jag han varit rätt bra stundtals men målsinnet har han tappat sedan Liverpool. Får hoppas det kommer tillbaka så kan han vara nyttig för Milan. Viktigt att han får måla tidigt!
2014-08-29, 23:20
Medlem
Ett tvåårigt lån bestämt på förhand måste ju höra till ovanligheterna men sedan är det ju en rätt speciell situation.

Har lobbat för Remy hela sommaren och får Chelsea in honom nu i dagarna har man spelat en absolut bländare.

Flera pålitliga källor som rapporterar Chelseas intresse nu, förutom di Marzio även pålitliga Telegraph, Goal et cet.
Senast redigerad av DaGoose 2014-08-29 kl. 23:23.
2014-08-29, 23:28
Medlem
OleYellers avatar
Scott Sinclair, vilka kan tänkas plocka upp honom? Han var up and coming för typ 2 år sen innan han blev fritzlad i en arabkällare i Manchester.

Nån av nykomlingarna? Crystal Palace? Eller är det the Championship som gäller? Han kan inte vara dyr iaf. Ännu ett avskräckande exempel för talanger att titta på när stora pengarna ropar.
2014-08-29, 23:34
Medlem
DAGGER-5s avatar
Mycket rykten om att Agger e påväg tillbaka till Bröndby enligt Tony Barrett
2014-08-29, 23:42
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Mycket rykten om att Agger e påväg tillbaka till Bröndby enligt Tony Barrett

För 2 år sedan så nekade vi ett bud från City på £20M.
För 1 år sedan så nekade vi ett bud från Barcelona på £15M.
Nu säljs han tillbaka till Bröndby för en summa på £3M ryktas det om. Tycker fortfarande att han är en bra spelare men han skulle ju aldrig ha accepterat att vara 4:e valet på backsidan, det är nog bäst för alla parter att han rör på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in