Den enda realistiska och massiva värvningen (i pengar) som kan bli av är väl Falcao till Madrid?
Annars.. Vidal till United? Khedira till Arsenal? Torde ju vara ganska stora summor även där.
Fyfan det vore inte snällt mot dom andra giganterna om man får in Falcao, visst varit långtidsskadad och osäkert var han ligger i prestandanivå men kommer han upp i form så blir det äcklig bredd på varenda position.
Storvärvningarna som är kvar är väl Cavani bort från PSG, men vart? Vidal till United ... eller kanske Pool? Khedira förmodligen till Arsenal, och sen nämnde Falcao.
Storvärvningarna som är kvar är väl Cavani bort från PSG, men vart? Vidal till United ... eller kanske Pool? Khedira förmodligen till Arsenal, och sen nämnde Falcao.
Tveksamt om Juve släpper Vidal nu när de ska möta MFF och allt. Behövs nån som tar hand om Rosenberg.
Angående f.d Dortmundspelare som presterar sämre efter dom lämnat kan man ju titta på vilka klubbar de lämnat för. I Dortmund har de varit givna vecka ut och vecka in, inte lika lätt att ta en plats i "större" klubbar med mer konkurrens.
Sahin skulle aldrig gått till Real, Götze kommer aldrig vara given så länge Ribery och Robben finns i klubben.
När det gäller Kagawa tycker jag att United aldrig gett honom en riktig chans, och ställer mig frågande till varför man värvade honom överhuvudtaget. När han fått chansen har det varit i mitten eller på kanten i en 4-4-2-uppställning där han inte alls kommer till sin rätt. Hoppas ha går tillbaka till Dortmund!
United hade sannolikt tänkt använda honom som nummer 10 bakom Rooney, men då dök möjligheten upp att köpa van Persie som ville lämna och det var ett för bra erbjudande för att säga nej till van Persie för dryga £20 millar.
Ornstein skriver att det inte blir någon ersättare i anfallet överhuvudtaget. Wenger är galen således. Det var nog få som trodde att man kunde gå in i säsongen sämre än förra året, men nu går man tydligen in helt utan anfallare (undantaget möjligen om Sanogo kommer tillbaks från sin skada) - det enda Arsenal har idag är olika varianter av yttrar som spelas på fel position där ingen är särskilt lämplig eller har fysiken att spela som ensam anfallare.
Jag undrar om Wenger genuint vill få sparken, för ibland saknar han verkligen alla former av sunt förnuft, och även om man värvat Sanchez vet jag uppriktigt talat inte om det ska ses som ett bra fönster när det i vanlig ordning slutar i katastrof och man inte gjort någonting på de positioner där man verkligen behöver spelare.
I vilket fall som helst kan man konstatera att Arsenal i princip helt saknar chanser att vinna ligan nu, och om resultaten är usla så hänger Wenger ganska snart löst igen eftersom allting är hans fel. Jag menar, man kan förstå om det inte går att värva Falcao, men ta då åtminstone in någonting som kan täcka upp och göra jobbet, det behöver ju inte ens kosta några större summor.
Guidetti, Micah Richards och Scott Sinclair inte registrerade i Citys trupp. Finns nog ett par klubbar som är intresserade utav att låna dessa spelare. Richards och Guidetti kan man värva gratis nästa år medan Scott Sinclairs kontrakt går ut 2016, dock kan man nog få honom för en billig peng redan i år/nästa år.