Citat:
Ursprungligen postat av
zizacon
Ornstein skriver att det inte blir någon ersättare i anfallet överhuvudtaget. Wenger är galen således. Det var nog få som trodde att man kunde gå in i säsongen sämre än förra året, men nu går man tydligen in helt utan anfallare (undantaget möjligen om Sanogo kommer tillbaks från sin skada) - det enda Arsenal har idag är olika varianter av yttrar som spelas på fel position där ingen är särskilt lämplig eller har fysiken att spela som ensam anfallare.
Jag undrar om Wenger genuint vill få sparken, för ibland saknar han verkligen alla former av sunt förnuft, och även om man värvat Sanchez vet jag uppriktigt talat inte om det ska ses som ett bra fönster när det i vanlig ordning slutar i katastrof och man inte gjort någonting på de positioner där man verkligen behöver spelare.
I vilket fall som helst kan man konstatera att Arsenal i princip helt saknar chanser att vinna ligan nu, och om resultaten är usla så hänger Wenger ganska snart löst igen eftersom allting är hans fel. Jag menar, man kan förstå om det inte går att värva Falcao, men ta då åtminstone in någonting som kan täcka upp och göra jobbet, det behöver ju inte ens kosta några större summor.
Det är faktiskt totalt jävla oförståeligt att man inte spenderar när man har pengarna. Det finns inga ekonomiska argument till att INTE värva då man har betalat för arenan och lönerna ligger på en låg nivå jämfört med konkurrenterna. Arsenal är en välmående klubb helt enkelt.
Det är tjänstefel om det inte kommer in någon som kan täcka upp för Giroud. Jag satt faktiskt och funderade på detta när Giroud skadade sig, tänkte att det vore det bästa som kunde hända i denna situation för att Wenger ska få tummen ur röven. Så inte ens när medelmåttan Giroud skadar sig kan Wenger få för sig att ta in en ersättare.
Jag menar, det finns ju ett urval att ta ifrån. Falcao, Cavani, Jackson Martinez, Remy och Ba är några namn som kommer upp till ytan. Oavsett vad som händer så går det inte att komma ifrån att en anfallare behövs mer än någonsin.